Anthony Trollope’un Öykülerinde Kur Yapma ve Evlilik: “Miss Ophelia Gledd,” “The Courtship of Susan Bell” ile “Mrs General Talboys” Öykülerinin Eleştirel İncelemesi

İngiliz romancı Anthony Trollope eserlerinde pek çok sorunu ele alır. Trollope’un ilgi alanı geniş olmakla birlikte, bu çalışma daha fazla inceleme gerektiren ve seçilmiş öykülerdeki betimlendiği haliyle, kur yapma ve evlilik konularına odaklanır. Bu çalışmadaki üç öykünün ortak noktası kadın kahramanların özgürleştirilmiş bir halde sunulmasıdır. Şöyle ki, bu kadın kahramanlar toplumsal alandaki davranışları son derece kesin bir şekilde belirleyen sosyal görgü kuralları karşısında belirgin düzeyde özgür kalır, çünkü hepsi yaşamını İngiltere dışında sürdürmektedir. Trollope’un seçilmiş eserlerdeki kadın kahramanlarının özgürleştirilmesi, kadınlar üzerindeki Viktorya toplumu kısıtlamalarının hafifletilebileceği fikrini akla getirir. Amerikalı genç kızlar olan Ophelia Gledd ve Susan Bell kur yaparken özgür olma ayrıcalığını deneyimler. Benzer şekilde, evli bir kadın olan Bayan Talboys evliliğe dair yükümlülüklerinden uzakta yaşama keyfinin tadını İtalya’ya yaptığı tek kişilik gezi ile çıkarır. Bu makale Viktorya dönemi kur yapma ve evlilik anlayışına kısaca değindikten sonra bu üç kadın başkahramanın boyun eğmeyen tasvirlerini analiz eder. Dolayısıyla, bu çalışma Anthony Trollope’un “Miss Ophelia Gledd,” “The Courtship of Susan Bell” ve “Mrs General Talboys” öykülerini özgürleştirilmiş kadın başkahramanlar açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, Viktorya dönemi görgü kurallarının değişikliğe uğrayabildiğini ve yeniden tanımlanabildiğini ortaya koymaktadır. Bunun koşulu da kadın başkahramanların kendilerini gizli güçlerini ortaya çıkarmalarına imkân veren uygun bir ortamda bulmalarıdır.

Courtship and Marriage in Anthony Trollope’s Shorter Fiction: A Critical Study of “Miss Ophelia Gledd,” “The Courtship of Susan Bell” and “Mrs General Talboys”

İngiliz romancı Anthony Trollope eserlerinde pek çok sorunu ele alır. Trollope’un ilgi alanı geniş olmakla birlikte, bu çalışma daha fazla inceleme gerektiren ve seçilmiş öykülerdeki betimlendiği haliyle, kur yapma ve evlilik konularına odaklanır. Bu çalışmadaki üç öykünün ortak noktası kadın kahramanların özgürleştirilmiş bir halde sunulmasıdır. Şöyle ki, bu kadın kahramanlar toplumsal alandaki davranışları son derece kesin bir şekilde belirleyen sosyal görgü kuralları karşısında belirgin düzeyde özgür kalır, çünkü hepsi yaşamını İngiltere dışında sürdürmektedir. Trollope’un seçilmiş eserlerdeki kadın kahramanlarının özgürleştirilmesi, kadınlar üzerindeki Viktorya toplumu kısıtlamalarının hafifletilebileceği fikrini akla getirir. Amerikalı genç kızlar olan Ophelia Gledd ve Susan Bell kur yaparken özgür olma ayrıcalığını deneyimler. Benzer şekilde, evli bir kadın olan Bayan Talboys evliliğe dair yükümlülüklerinden uzakta yaşama keyfinin tadını İtalya’ya yaptığı tek kişilik gezi ile çıkarır. Bu makale Viktorya dönemi kur yapma ve evlilik anlayışına kısaca değindikten sonra bu üç kadın başkahramanın boyun eğmeyen tasvirlerini analiz eder. Dolayısıyla, bu çalışma Anthony Trollope’un “Miss Ophelia Gledd,” “The Courtship of Susan Bell” ve “Mrs General Talboys” öykülerini özgürleştirilmiş kadın başkahramanlar açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, Viktorya dönemi görgü kurallarının değişikliğe uğrayabildiğini ve yeniden tanımlanabildiğini ortaya koymaktadır. Bunun koşulu da kadın başkahramanların kendilerini gizli güçlerini ortaya çıkarmalarına imkân veren uygun bir ortamda bulmalarıdır.

___

  • Ablow, R. (2007). The marriage of minds: reading sympathy in the Victorian marriage plot. Stanford: Stanford UP.
  • Anderson, A. (2007, Fall). Trollope’s modernity. ELH, 74, 3, 509-534. Retrieved from www.jstor.org.
  • Banks, O. (1993). Feminism and family planning in Victorian England. New York: Schocken Books.
  • Button, M. D. (1985). American women in the works of Frances Milton Trollope and Anthony Trollope. Unpublished PhD. Dissertation. University of Delaware. Retrieved 1 February 2020 from: www.proquest.com.
  • Claybaugh, A. (2011). Trollope and America. In C. Dever and L. Niles (Ed), The Cambridge companion to Anthony Trollope, 210-223: Cambridge: Cambridge UP.
  • Ellis, S. (1839). The women of England, their social duties and domestic habits. London and Paris: Fisher, Son.
  • Flanders, J. (2006). Inside the Victorian home: a portrait of domestic life in Victorian England. New York and London: W. W. Norton.
  • Flegel, M. (2015). Pets and domesticity in Victorian literature and culture: animality, queer relations and the Victorian family. New York and London: Routledge.
  • Goodlad, L. M. E. (2015). The Victorian geopolitical aesthetic: realism, sovereignty, and transnational experience. Croydon: Oxford UP.
  • Ruskin, J. (1894). Sesame and lilies. (1865). London: George Allen.
  • Shanley, M. L. (1989). Feminism, marriage and the law in Victorian England. Princeton and New Jersey: Princeton UP.
  • Stone, D. D. (1976, June). Trollope as a Short Story Writer. Nineteenth-Century Fiction, 31, 1, 26-47. Retrieved from www.jstor.org.
  • Tosh, J. (2007). A man’s place: masculinity and the middle-class home in Victorian England. New Haven and London: Yale UP.
  • Trollope, A. (2012). The complete works of Anthony Trollope. Delphi Classics. Retrieved from EBook library.
  • Weinberg, L. (1993, Summer). Is It All Right to Read Trollope? The American Scholar, 62, 3, 447-451. Retrieved from www.jstor.org.