Woolf’un Odasında Erkek Temsili

Kendine Ait Bir Oda, bir 'feminist manifesto' olarak kategorize edilebilir çünkü edebiyat tarihinde kadınların rolünü tartışmaktadır. Woolf, kadınların ezildiğini ve kadınların eğitimden mahrum bırakıldıkları için roman yazmalarının engellendiğini açıklamaktadır. Dahası, Kendine Ait Bir Oda, çağdaş toplumumuzun kadınları için hala önemli olan birçok kritik meseleyi gündeme getirmektedir ve dolayısıyla Antigone'dan günümüze kadınların ezilmesinin materyalist nedenlerini öne sürmektedir. Woolf'a göre, kadınları eğitmek, kurtuluşlarındaki ana momentumdur çünkü bu, onlara 'eşit olarak' davranmaya başlamanın tek yoludur. Kitabın kadın temsilleri aracılığıyla, Woolf erkeklerin yaşam koşullarını ve toplumun zihniyetini de ortaya koymaktadır. Woolf kitabında doğrudan erkekleri suçlamamakla birlikte kadınları ve kadınların toplumdaki yerini anlatarak erkeklerin toplumdaki yerine ve yaşam koşullarına da ışık tutmaktadır. Erkeklerin kadınlardan üstün tutulduğu İngiliz toplumunda kadınların yaratıcılığı engellenmekte ve dolayısıyla edebiyat dünyasında kadın yazarlardan söz etmek mümkün olmamaktadır. Woolf kitabında cinsiyet eşitsizliğine değinmekte ve bunun nedeni olarak da erkekleri değil, toplumu, toplumun kültürünü ve eğitimdeki eşitsizliği sorumlu tutmaktadır. Doğrudan erkeklerin anlatılmadığı Kendine Ait Bir Oda’da erkek temsillerini belirlemek ve İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Kendine Ait Bir Oda’daki erkek temsillerine yönelik algılarını belirlemek bunun için önem arz etmektedir. Bu nitel çalışma, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde okuyan on bir lisans öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir ve öğrencilerin Kendine Ait Bir Oda’da erkek temsillerini nasıl algıladıklarını belirlemeyi amaçlamıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Araştırmada erkek şovenizmi, erkek egemenliği ve erkek özgürlüğü temalar olarak bulunmuştur.

Male Representations in Woolf’s A Room of One’s Own

A Room of One's Own can be categorized as a 'feminist manifesto' because it discusses the role of women in the history of literature. Woolf argues that women are oppressed and explains why women are prevented from writing fiction. Further, A Room of One's Own raises many critical issues that are still significant for women of our contemporary world and hence suggests some of the materialist reasons for the oppression of women from Antigone to the present. To Woolf, educating women is the major momentum in their liberation because that is the only way for them to be treated 'equally'. Through female representations in the book, Woolf presents the conditions of men and the mindset of the society. This qualitative study aimed to determine male representations as perceived by undergraduate English Language and Literature students. Male chauvinism, male domination and male freedom were found to be the dominant themes. 

___

  • Austen, J. (1996). Pride and prejudice. Donald, G. (Ed.). New York: W. W. Norton & Company.
  • Beauvoir, De S. (1997). The second sex. London: Vintage.
  • Blau, D. F., Ferber, A. M. & Winkler, E. A. (2001). The economics of women, men and work. New Jersey: Prentice Hall.
  • Bowlby, R. (1992). Virginia Woolf. London and New York: Longman.
  • Butler, J. (1990). Gender trouble. New York: Routledge.
  • Coole, D. (1993). Women in political theory: From ancient misogyny to contemporary feminism. Hertfordshire: Wheatsheaf.
  • Goldman, E. (2004). Marriage and love. Feminism and womanisms: A women’s studies reader. Prince, A. & Wayne, S. S. (Eds.). Toronto: Women’s Press.
  • Hanson, C. (1994). Women writers: Virginia Woolf. London: Macmillan.
  • Lane, J. A. (2000). Making women’s history. New York: The Feminist Press.
  • Letherby, G & Markbank, J. (2014). Introduction to Gender: Social Science Perspective. 2nd Edition. New York: Routledge.
  • Marx, K, & Engels, F. (1978). The Marx-Engels Reader. Tucker, R. C.(Ed.). New York and London: W. W. Norton & Company.
  • Marx, K. & Engels, F. (1982). The German ideology. London: Lawrence and Wishart.
  • Morris, P. (2000). Literature and feminism. Oxford: Blackwell.
  • Ollenburger, J. C., & Moore, H. A. (1998). A sociology of women: The intersection of patriarchy, capitalism, and colonization. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Opdenakker, R. (2006). Advantages and disadvantages of four interview techniques in qualitative research. Forum:Qualitative Social Research. 7(4), Art 11.
  • Russell, B. (2004). Karl Marx. History of western philosophy. London: Routledge.
  • Showalter, E. (1982). A literature of their own: British women novelist from Bronte to Lessing. London: Virago.
  • Solomon, C. R. (1993). Introducing philosophy: A text with integrated readings. San Diego: Harcourt Brace.
  • Stassinopoulos, A. (1973). The female women. London: Davis-Poynter.
  • Stein, R. E. (2009). Fear's anger: Virginia Woolf's psychology and deliberative democracy, New Political Science, 31:3, 319-335, DOI: 10.1080/07393140903105967
  • Tucker, R. C. (1978). The Marx-Engels reader. London, New York: W. W. Norton & Company.
  • Wollstonecraft, M. (2004). A vindication of the rights of women. London: Penguin.
  • Woolf, V. (1992). A room of one’s own. London: Penguin.
  • Yin, R. K. ( 2009). Case study research: Design and methods. California: Sage Publications.
  • Yazdani, S. & Cheraghi, H. (2014). A modernist perspective: The concept of gender identity in Woolf’s Orlando, from the viewpoint of S.D. Beauvoir, The Anthropologist, 18:2, 469-476, DOI: 10.1080/09720073.2014.11891565
Folklor/Edebiyat-Cover
  • ISSN: 1300-7491
  • Başlangıç: 1994
  • Yayıncı: -