Dünya Müziği

Kökleri eski Yunan kuramcılarının çalışmalarına kadar dayanan müzikoloji bilimi, o çağlarda müziği; matematik, fizik, estetik ve ahlak değerleri yönüyle ele alırdı. Çok daha sonraları Avrupa’da bir disiplin haline gelen müzikoloji alanı içinde; müzik tarihi, müzik formları, besteciler ve hayatları, çalgıcılar ve hayatları, nota yazımı ve türleri, müzik kuramı, diziler, ritim, mod, ton, armoni, akustik, estetik ve bu gibi daha birçok konu bulunmaktadır. 19. yüzyılda müzikoloji bilimi artık daha çağdaş ve sistematik şeklini almıştır. Bir coğrafyadaki kültürün seslerini, makamlarını, icra şeklini, içinde geliştiği kültür ve farklı kültürlerle ilişkisini çeşitli şekillerde inceleyerek “karşılaştırmalı müzikoloji” terimi kullanılmaya başlandı. Daha sonraları çeşitli araştırmalarla bazı müzik bilimcileri bu alanı genişleterek “etnomüzikoloji” terimini daha sıklıkla kullanmaya başladı ve terim 20. yüzyıl ortalarında literatüre girdi.
Anahtar Kelimeler:

müzik, dünya müziği, Avrupa

___

  • Alpagut, U. (2010). Dünya müziği’nde son yirmi yıla ilişkin değerlendirmeler: Hollanda Örneği, folklor/edebiyat, cilt:16, sayı:62, sayfa: 110-123, 2010/2.
  • Bohlman, P. V. (2015 [2002]). Dünya müziği. Hakan Gür (Çeviren). Ankara: Dost. Özdemir, U. (2017). Philip V. Bohlman’ ın Dünya Müziği Üzerine Bir İnceleme, Konservatoryum / Conservatorium, Cilt 4 , Sayı 1 , Sayfa: 53 – 56, Ocak 2017
  • Şenel, O. (2014). Müziğin evrenselliği varsayımı ve etnomüzikolojide evrensel arayışı, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7, Sayı: 33, Sayfa: 872-889, 30.08.2014.
  • İnternet Kaynakları
  • https://music.uchicago.edu/page/philip-v-bohlman (01. 04. 20