KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI

A READING OF WOMAN IN ART, CREATIVITY AND ROMANTIC ERA COMPOSERS

Women were left in the background in the Western music just as in science and

___

  • ADAMSON, Linda G. (1998). Notable Women in World History, London: Greenwood press.
  • AKSOY, Suay (2002). “Her büyük kadının arkasında onu eteğinden geri çeken bir erkek vardır”. Milliyet Sanat Dergisi, S. 516.
  • ARISTOTELES (1938). Politika, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • BERKTAY, Fatmagül (1997). Tanımlanması Serbest Bir Nesne: Kadın, Kadınların Gündemi, İstanbul: Say Yayınları.
  • BERKTAY, Fatmagül (2003). Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
  • BEYAZIT, Suzan (2002). Erkek Senfoni Besteler, Evrensel Kültür. S. 124.
  • CHİSSELL, Joan (1989). The Master Musicians Schumann, London: J. M. Dent-Sons Ltd.
  • DÖKMEN, Zehra Y. (2006). “Toplumsal Cinsiyet Sosyal Psikolojik Açıklamalar”, İstanbul: Sistem Yayınları.
  • DURAKBAŞA, Ayşe (2009). Türk Modernleşmesi ve Feminizm. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • ELSON, Louis C. (1971). The History of American Music, New York: Macmillan.
  • FREELAND, Cynthia (2008). Sanat Kuramı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • FUBINI, Enrico (2003). Müzikte Estetik, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • HEATH, Stephen (1982). “Sexuality and Representation: Five British Artists”. Newyork: New Museum of Contemporary Art.
  • JEZIC, Diane (1988). Woman Composers, Newyork: The Feminist Press At the City University of Newyork. KELLY, Mary (1982). “No Essential Femininity”, Parachute, S. 26.
  • KİRMAN, M. Ali (2011). Din Sosyolojisi Terimleri Sözlüğü, 2. baskı, İstanbul: Rabet Yayınları.
  • KUÇURADİ, İonna (1988). Etik, Ankara: Meteksan Yayınları.
  • KUTLUK, Fırat (1997). Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, İstanbul: Ceylan Maatbacılık.
  • KÜÇÜK, Ali (2003). “Piyano Tekniğinin Tarihi Gelişim Sürecine Kısa Bir Bakış”, Cumhuriyetin 80. Yılında Müzik Sempozyum Bildirileri, İnönü Üniversitesi. Ankara: Pegam Yayıncılık.
  • LLOYD, Genevieve (1996). Erkek Akıl: Batı Felsefesinde Erkek ve Kadın, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • MENGÜ, Seda Çakar (2004). “Televizyon Reklamlarında Kadına Yönelik Oluşturulan Toplumsal Kimlik”, İstanbul: İletişim Fakültesi Yayınları.
  • MİMAROĞLU, İlhan (1990). Müzik Tarihi, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • NEULS-BATES, Carol (1982). Women in Music: An Anthology of Source Readings from the Middle Ages to the Present, Newyork: Harper & Row.
  • NUTKU, Özdemir (1999). Atatürk ve Cumhuriyet Tiyatrosu, “Kadın ve Sanat”, İstanbul: Özgür Yayınları.
  • ÖZKİŞİ, Zeynep Gülçin. (2013). “Kadın Besteci Sorunu: Cinsiyet Rollerine ve Kadının Yaratıcılığına İlişkin Yargılar”, Electronic Turkish Studies.
  • PAGLIA, Camille (2004). Cinsel kimlikler: Nefretiti'den Emily Dickinson'a Sanat ve Dekadans, Epos.
  • REİCH, Nancy. (1985). Clara Schumann: The Artist and the Woman, Newyork: Cornell University Press.
  • RUBINSTEIN, Anton (1892). A Conversation on Music. New York: C. F. Tretbar.
  • SANCAR, Serpil (2011). Birkaç Arpa Boyu, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • SCOTT, Joan W. (2007). Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • STEPHAN, Inge (1989). Ünlü Erkeklerin Gölgesinde Yetenekli Kadının Yazgısı, Ankara: Atol Yayınları.
  • TUNÇDEMİR, İlknur (2004). “Müzik Sanatında Kadın Olgusu, Yaratıcılığı ve Besteciliği”, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Kadın Çalışmalarında Disiplinler Arası Buluşma Sempozyum Bildiri Metinleri.
  • TÜRKMEN, Emel F. (2012). “Müzik ve Kültürel Doku”, Karadeniz Teknik Üniversitesi Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu.
  • YETİŞKEN, Hülya (2004). “Kadın ve Felsefe”, Frankofoni, Ankara: H.Ü. Yayınları, S.16.