TÜRKİYE DE GELENEKSEL SANATIN DÖNÜŞÜMÜ VE İSTANBUL BİENALLERİ

Bienal, iki yılda bir düzenlenen, farklı türdeki sanat etkinliğidir. Birkaç ay süren, seçilen bir konu çevresinde toparlanan eserlerin toplu gösterimi dünyanın birçok ülkesinde düzenlenir. Bienalin amacı farklı kültürlerden sanatçı ve sanat izleyicileri arasında iletişim kurmanın yanı sıra şehrin değişen dünya üzerindeki konumunun tekrardan değerlendirilmesi olmuştur. İstanbul Bienalleri, düzenlediği yerin konumu ve sürdürdüğü geleneği ile uluslar arası çağdaş sanat bienalleri arasında zamanla önemli bir yere sahip olmuştur. İstanbul Bienallerinde yabancı sanatçıların yeni yönelimleri kapsayan çalışmalar resim, heykel geleneği içerisinden gelen Türk sanatçısı ve izleyicisini etkilemiştir. Aynı zamanda Bienal etkinlikleri, Türk çağdaş sanat ortamında çeşitli kavramların tartışılmasında, sanatçıların uluslar arası sergilere davet edilmesinde, Türk izleyicisinin ve genç sanatçı kuşağın dünyadaki sanat hareketlerini yakından izlemesinde öncülük yapmıştır
Anahtar Kelimeler:

Bienal, Sanat, Sanatçı

TRANSFORMATİON OF TRADATİONAL ART İN TURKEY AND İSTANBUL BİENNALE

Bienal is an activity of art and has prepared for two years.it has continued for many monhts.Especially ıt has constructed one main concept.Artists produce many kind of work about main concept.One goal of bienal is communication with artists and people at the same time city has evaluated about positıon on the word of art arena by artists,critics and people.İstanbul Bienals have won an important situatıon in the world.Because İstanbul has an strategic place.Presenting of new art from foreign Artists is attracted Turkısh artists and people come from tradational art concept.At the same time Bienal activities as playing an important role arguing different concept ,calling from european exhibitions ,watching world art
Keywords:

Biennale, Art, Artists,

___

ANONİM, ‘1. Uluslararası Çağdaş Sanat Sergileri’, İstanbul Kültür ve Sanat Vak- fının Yay. Katalog, İstanbul 1987.

ANONİM,’Vasıf Kortun’la Faks-Söyleşi’,Arredamento Dekorasyon, 76, 1995.

ATAKAN, Nancy ,Arayışlar, Yapı Kredi Kültür ve Yayıncılık, İstanbul 1998.

BÜYÜKÜNAL, Feriha, ’Füsun Onur ile söyleşi’, Sanat Çevresi, Sayı:136, 1990.

BLOCK, Rene, ’İstanbul’a Nasıl Bir Sanat Bienali’, Hürriyet Gösteri, 179,1995.

BREHM, Margrit,From Far Away So Close,Staatliche Kunsthalle Baden Baden; Almanya 2001.

ERZEN, Jale, Cumhuriyet’in Son Çeyreğinde Sergiler’, Bilanço’98: Cumhuriyet’in Renkleri, Biçimleri, Türkiye İş Bankası – Tarih Vakfı Ortak Yayını, İstan- bul 1999.

KÖKSAL, Aykut,’Türkiye’de Çağdaş Sanat’, Bilanço’98: Cumhuriyet’in Renkleri, Biçimleri, Türkiye İş Bankası-Tarih Vakfı Ortak Yayını, İstanbul 1999.

NİRVEN, Nur, ‘Plastik Sanatlarda İstanbul Çıkartması’, Güneş Gazetesi, 1989.

SÖNMEZ, Necmi, ‘Türkiye de Çağdaş Sanat:1983-1994’, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi-14, İletişim Yayınları, İstanbul 1996.

Rene,BLOCK, ‘İstanbul’a Nasıl Bir Sanat Bienali’, Hürriyet Gösteri, 179, 1995: 21.