MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ

Bu çalışmanın amacı, Max Ernst’in sanat kariyerinin yegane üretim alanı olan resimlerinde, esasen farklı disiplinlere ait kabul edilen iki disiplini kombine etmesi ve bu kombinasyonda belirleyici olan münhasır sanat anlayışı ile kullandığı materyal, teknik ve yöntem ilişkisi incelenerek değerlendirilmesinden oluşmuştur. Bu bağlamda sanatçının boya, kolaj ve baskıresimlerindeki ortak nokta ile bu noktadan hareketle, esasen her sanatçı için de elzem olan, düşünsel-sanatsal tutarlığın gerektirdiği plastik sonuç ve etkinin gerektirdiği çözüm için başvurduğu uygulama ve teknikler araştırılmıştır. Sanatçının, yaşadığı dönemin toplumsal, bilimsel ve sanatsal koşullarını da sentezlediği nevi şahsına münhasır sanat anlayışı ile multidisipliner işleri arasında tutarlı bir etkileşim olduğu tespit edilmiştir. 

THE INTERACTION OF COLLAGE-PRINTMAKING IN MAX ERNST ART

This work is based on examining and comparing the relationship between Max Ernst's combination of two different disciplines, his use of various materials, techniques and methodology with his own artistic intentions. In this context, under the artistic influence of the period in which the works were produced, the relationship between the painting, collage and printmaking techniques as well as the efforts to keep the intellectual-artistic consistency -necessary for creating the required plastic effect- are examined. As a result of the research, it has been determined that there is a consistent interaction between the artist's synthesis of the social, scientific and artistic conditions of the time and his applications including his multidisciplinary works.

___

  • Lynton,N., “Modern Sanatın Öyküsü”, Çev. Cevat Çapan- Sadi Öziş, Remzi Kitabevi, 1. Basım, İsatnbul 1982 Otomatizm, http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary/a/automatismPasseron,R., “Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi”, çev. Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi, 2. Basım, İstanbul 1991 Zur Loye, T. P., “Hıstory Of A Natural Hıstory: Max Ernst's Hıstoıre Naturelle”, Frottage, And Surrealıst Automatısm, Department of Art History and the Graduate School of the University of Oregon, 2010, USA
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • ISSN: 1304-0278
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2002
  • Yayıncı: Cahit AYDEMİR
Sayıdaki Diğer Makaleler

TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BENİMSEDİKLERİ EĞİTİM FELSEFELERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ (ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Ulaş BİNGÖL, İsmail KİNAY

FARKLI ÜLKELERDEKİ ÖĞRENCİLERİN BİLGİ-İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE AŞİNALIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE SINIFLAMA DOĞRULUKLARININ İNCELENMESİ

Muharrem ŞENGÜL, Ergül DEMİR

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL MEDYA ORTAMLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Nesrin HARK SÖYLEMEZ, Behçet ORAL

AZGELİŞMİŞ BÖLGENİN TEKSTİL SEKTÖRÜNDE KADIN İŞÇİ OLMAK (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)

Gazanfer KAYA

ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Bünyamin HAN, Abidin DAĞLI, Zakir ELÇİÇEK

TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN KADIN ARAŞTIRMA MERKEZLERİ PROFİLİ ARAŞTIRMASI

Gökhan SAVAŞ, Senem ERTAN, Fatma YOL

ÖĞRENCİLERİN HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE YAPTIKLARI PROJELERİN “SORUMLULUK” DUYGUSUNA KATKISI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Mevlüt GÜNDÜZ

ERGENLERİN BENLİK SAYGISI DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI MESLEK YÜKSEKOKULU VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Hasan ÇİFTÇİ

HAFIZ İMAM HATİP ORTAOKULLARINDAKİ HAFIZLIK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETİCİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Abdullah ADIGÜZEL, Abdurrahman KILIÇ, Engin ASLANARGUN, Şeyma ŞAHİN, Burcu ÖKMEN, Zeynep BOYACI

SPORCULARIN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İLE BEDENLERİNİ BEĞENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ

Ünsal TAZEGÜL