AVRUPA BİRLİĞİ ÜYESİ YUNANİSTAN ANAYASASINDA MİLLET, HALK VE YUNANİSTAN VATANDAŞLIĞI

Her modern ve demokratik devletin kendi anayasası mevcuttur. Devletin rejimini, hükümet şeklini o devletin anayasası belirler. Yunan Anayasası "millet" kavramını "halk" kavramından ayırmaktadır. Yunanistan devletinin rejiminin demokratik olduğu anayasasında öngörülmektedir ve "halk" egemenliğine yani Yunan vatandaşlarına dayandığı ifade edilmektedir. Yunanistan Anayasasına göre, Devlet gücü, sadece halkın yararı için değil, fakat aynı zamanda ulusun yararı için de icra edilmelidir. Ulus, ortak tarih, ortak kültür, ortak ideal, ortak gelenek ve genellikle ortak dil, ortak din ve ortak kökenden geldikleri inancına sahip olan bir insan topluluğunu ifade eder. Halk, aynı devletin ülkesinde yaşayan, aynı devletin vatandaşı olan insan topluluğudur. Yunanistan'da ulus kavramı ile geçmişten geleceğe nesiller boyu zaman içindeki bütün Yunanlılar kastedilmektedir. Yunanistan'da halk dendiğinde, geniş anlamda bütün Yunanistan vatandaşları anlaşılır. Yunan ulusal kimliğinin içeriği aynı zamanda dinidir. Yunanistan Anayasası ve yasama organı, yabancılara Yunanistan vatandaşlığının verilmesi kriterlerini düzenlemiştir. Bir yabancıya Yunan vatandaşlığının verilmesi, o kişinin Yunan toplumu ile uyum sağlamasının en son aşamasıdır

Each modern and democratic state has its own constitution. Regime of state and form of government are determined by the constitution of that state. Constitution of Greece dissociates the term of “nation” from the term of “people”. It is stated in the Constitution that state regime of Greece is democratic and it is based on sovereignty of “people” which means Greek citizens. According to the Constitution; state power must be enforced not only on behalf of people but also on behalf of nation. Nation indicates a community which has common history, ideal, tradition and generally common language, religion and belief or a common origin. Community is formed by people liv’ng in that state’s territory. In Greece, term of nation refers to all Greeks for generations from past to present. It is understood all citizens of Greece in broad terms when speaking of people in Greece. Content of Greek national identity is also religious. The Constitution of Greece and legislative power settle the criteria of conferring foreigners the citizenship of Greece. It is the final phase of accommodating a foreigner to Greek community is to confer that person the Greek citizenship

___

Anaya, James, S.: Divergent Discourses about International law, Indigenous Peoples, and Rights over Lands and Natural Resources: Toward a Realist Trend, 2005.

Balimar, Ε./Vallerstayn, İm.:ΦυλήΈθνοςΤάξη, (Yunancaya Çeviri: Ελεφάντη, Α. - Καλαφάτη, Ε.:) Atina 1991.

Beck, U.: ‘The cosmopolitan perspective: Sociology of the secondage of modernity’, British Journal of Sociology, vol. 51, (1), 2000.

Bullinger, E. W.: Figures of speechused in the Bible, Baker Book House, Grand Rapids, Michigan, This printing 1995.

Cin, T.: “Yunanistan’da Milli Kimlik Anlayışının Hukuki Boyutları ve En Temel Bir İnsan Hakları İhlâli Örneği.” İzmir Barosu Dergisi, Yıl: 71, Sayı: 3, 2006.

Connor, W.: Ethno nationalism: the Quest for Understanding. Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 1994.

Delanty, G.: European Citizenship: A Critical Assessment, Citizenship Studies, 11 (1), 2007.

Ernest R.: Τι Είναι Ένα έθνος\ Προσευχή Πάνω στην Ακρόπολη, (Yunancaya Çeviren: ΛΑΜΨΑΣ, Γ.: - ΝΙΚΟΛΟΥΔΗΣ, Η. Π.:) Ροές Yayımları, Atina 2009.

Featherstone, M.: “Cosmopolis. An Introduction”, Theory, Culture&Society, Vol. 19 (1-2), 2002.

Gellner E.: Έθνη και Εθνικισμός, (çeviri Δώρα Λαφαζάνη), Aleksandria Yayınları, Atina 1992.

Gözler, K.: Anayasa Hukukuna Giriş, Genel Esaslar ve Türk Anayasa Hukuku, 18. Baskı, Bursa 2011.

Gözler, K.: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, 9. Baskı, Bursa 2010.

Habermas, J.: The Postnational Constellation , Polity Press, Cambridge, 2001.