ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SÜNNET OLMA DENEYİMLERİNE DAİR OTOBİYOGRAFİK ANILARININ İÇERİK ANALİZİ

Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sünnet olmaya dair otobiyogra?k anıları içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve öne çıkan ana temalar sosyal ve kültürel yaşantılar, tıbbi öğeler, dini öğeler, erkeklik, duygusal olarak olumlu yaşantılar, duygusal olarak olumsuz yaşantılar, geçmişe referans verme/zaman olarak belirlenmiştir. İçerik analizi sonrasında ki-kare testleri yapılmış ve sünnet olma anıları anlatılırken anlamlı olarak en sıkça kullanılan ana temanın sosyal ve kültürel yaşantılar olduğu bulunmuştur (? = 25.37, p < .001). Sünnet olmanın duygusal olarak olumlu ya da olumsuz olarak değerlendirilme sıklığını karşılaştırmak amacı ile yine ki-kare testi uygulanmış ve üniversite öğrencilerinin sünnet olmaya dair otobiyogra?k anılarını anlatırken duygusal olarak olumsuz olan ifadeleri anlamlı olarak daha fazla kullandıkları saptanmıştır (? =52.32, p < .001). Sonuç olarak, katılımcıların sünnet olma anılarını sıklıkla sosyal ve kültürel yaşantılar teması çerçevesinde hatırladıkları, bu anıları genelde duygusal olarak olumsuz olarak hatırladıkları bulunmuş ve sünnet deneyiminin içerik haritası çıkartılmıştır.

CONTENT ANALYSIS OF COLLEGE STUDENTS' AUTOBIOGRAPHICAL MEMORIES ABOUT CIRCUMCISION

This study examined college students' autobiographical memories about circumcision by using the content analysis method and laid out the main themes as social and cultural experiences, medical elements, religious elements, manhood, emotionally positive experiences, emotionally negative experiences, and reference to past/time. After content analysis was completed, chi-square tests were run and the most prominent theme in circumcision memories were found to be social and cultural experiences (? = 25.37, p < .001). In order to compare the frequency of emotionally positive and negative experiences in circumcision memories, chi-square test was run and it was found that while college students were narrating their autobiographical memories about circumcision, they referred to emotionally negative experiences more frequently (? = 52.32, p < .001). In conclusion, in this study the participants were found to remember their circumcision memories most frequently within the context of social and cultural practices, and usually with negative emotions; and in this way the content landscape of circumcision experience was laid out.

___