70'Lİ POLONYALI YAZARLARDA POPÜLİZMİN VE POP KÜLTÜRÜN ETKİSİYLE GELİŞEN POP FRAKSİYON ÜZERİNE

1989 yılında komünist rejimin son bulmasının ardından Polonya demokrasiyle birlikte kurulan yeni bir düzeni kabullenerek yeni bir döneme girmiştir. Polonya'nın yeni düzeninde ortaya çıkan yepyeni özgürlükler “popülizmin” ve “pop kültürün” tırmanmasına sebep olmuştur. 70'li yazarlar Polonya'nın eski düzeninde doğup yeni düzeninde boy attıkları için “pop kültürün” ve “popülizmin” etkisinde kalmışlar ve Polonya edebiyatına “pop fraksiyon” eğilimi kazandırmışlardır.

ON THE POP FRACTION IN 70s POLISH WRITERS EXPANDED UPON POPULISM AND POP CULTURE

After the end of the communist regime, Poland entered a newphase of acceptance by adopting a new order established with democracy. New freedoms that came along with the new order in Poland led to a burst of “populism” and “pop culture”. Because of the fact that the 70's writers were born in the old order and took up the new order in Poland, they are inuenced by “populism” and “pop culture” and they introduced the “pop fraction” trend to Polish literature.

___

  • Güncel Türkçe Sözlük. Web. 20 Haziran 2018.
  • Klonowski, Piotr. Odwrót polityczny Sławomira S. - czyli los współczesnego artysty “naiwnego”. Kraków: Ha!art, 2013.
  • Krasnowolski, Jan. Klatka. Kraków: Ha!art, 2006.
  • Miłosz, Czesław. Alkoholik wstępuje w bramę niebios. Wiersze wszystkie. Kraków: Znak, 2011.
  • Orbitowski, Łukasz. Widma. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2012.
  • Pop Art Nedir?. Web. 20 Haziran 2018.
  • Shuty, Sławomir. Dziewięćdziesiąte. Kraków: Ha!art, 2013.
  • Shuty, Sławomir. Zwał. Warszawa: W.A.B., 2004.
  • Shuty, Sławomir. Jaszczur. Kraków: Ha!art, 2012.
  • Sieniewicz, Mariusz. Walizki hipochondryka. Kraków: Znak, 2014.
  • Sieniewicz, Mariusz. Spowiedź Śpiącej Królewny. Kraków: Znak, 2012.
  • Szczerek, Ziemowit. Przyjdzie mordor i nas zje. Kraków: Ha!art, 2013.