Müfessirlere Göre Kavvam Kelimesi -Nisa Silresi 34. Ayet Bağlamında-

Kur'an insanları hidayete davet için Allah tarafından elçisi Hz. Muhammed'e vahyedilmiştir. Hz. Peygamber hayattayken Kur'an'ı insanlara öğretmiş ve açıklamıştır. Onun vefatından sonra insanlar Kur'an'ı anlamak Için çaba sarf etmişler, bunun için ilmi faaliyetlerde bulunmuşlardır. Kur'an'ı anlarken ayetlerde yer alan kavramları veya kelimeleri önemsemişler ve bunlar üzerine çalışmalar yapmışlardır. Kur'an'da yer alan kelimelerden bir tanesi de kawam'dır. Kawam kelimesi ikisi Nisa, biri de Maide suresi olmak üzere üç yerde geçmektedir. Ancak anlamı üzerinde daha çok tartışılan kawam kelimesi Nisa suresi 34. ayette yer alanıdır. Bu makalede bu ayette yer alan kawam kelimesinin mahiyetinin ne olduğu, klasik ve çağdaş dönemde söz konusu kelimenin müfessirler tarafından nasıl anlaşıldığı ve yorumlandığı üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda kawam kelimesinin lügat anlamı, ayetin nüzul sebebi, klasik dönem ve çağdaş dönem müfessiı1erinin konuya yaklaşımları ve Türkçe yazılan mealierde kelimeye verilen anlamlar mukayeseli bir şekilde iş­ lenmektedir. 

According to Commentators the Concept of Kavvam -In the Context of the Verse 34 of Surah an-Nisa-

Quran was sent Muhammad by Gad to invite guidance people. Prophet taught and explained Quran people when he was allve. After the death of his, people continued to effort in order to understand the Qur'an. Therefore were made various scientific studies. People recognized concepts in verses and studied on meanlngs of co ncepts In order to understand the Qur'an. One of the concepts in the Qur'an is kawam concept. Many things have been said what is the nature of this concept this day in history. The concept of kawam passes Qur'an in three places, the two Surah an-Nisa the one Surah ai-Maidah. But 34 th. verse of Surah an-Nisa the most discussed. In this article was emphasized the concept of kawam how to understood and interpreted by at classic and contemporary period. In this context, the concept of kawam was processed in terms of meaning of vocabulary and approaches of interpreter and verses written in Turkish.

___

  • Ateş, Süleyman, Yüce Kur'an'ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul 1989.
  • Bayındır, Abdülaziz, "Kadın", Kur'an Mesajı İlmt Araştırmalar Dergisi, sayı: 13-14-15,
  • 1999, ss: 124-139.
  • Envarü't-tenztl ve esrarü't-te'v'il, Daru'l-Fikr, Beyrut ts.
  • Bilgin, Beyza, "Dinin Farklı Yorumlanmasından Kaynaklanan, Kadınlarla İlgili
  • Problemler ve Çözüm Yolları", (II. Din Şfuası), Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları,
  • Ankara 2003