MUASIR Şİİ ALİMLERİN KUR'AN'DA TAHRİF İDDİALARINA BAKIŞI: Şİİ KUR' AN TARİHLERİ ÇERÇEVESiNDE BAZI TESPİTLER

Tahrif, Şii kaynaklarda lehinde ve aleyhinde en çok malumatın bulunduğu konulardan birisidir. Bu konudaki farklı rivayetler, Şia içerisinde kesin bir ittifakın olmadığını göstermektedir. Kur'an'da tahrif bulunduğuna inanan geleneksel bazı Şii müellifler, Şia'nın tamamını tahrif taraftarı gösterirken, tahrife inanmayanlar da ekseriyetin tahrifi asla benimsemediğini söylemektedir. Yine her iki taraf da Şia'nın muteber imamlarının kendilerinin görüşünü desteklediklerini iddia etmektedir. Ancak yazılı kaynaklarda tahrifın aleyhindeki görüşlerin, Şia içerisinde daha fazla kabul gördüğü anla- şılmaktadır. Geleneğin aksine, muasır Şia arasında tahrifle ilgili rivayetlerin aleyhinde bir ittifaktan söz edilebilir. Şöyle ki, son asırlarda telif edilen Kur'an tarihlerinde tahrifle ilgili rivayetlerin ve iddiaların yer almadığını görüyoruz. Üstelik asnmızdaki Şii aydınlar, geleneksel Şii kaynaklardaki tahrif taraftarı rivayetlerden bazıları­ nın zayıf, bazılannın da asılsız olduğunu belirterek tahrifi tamamen reddetmektedir. Kur'an tarihleri esas alınarak yapılan bu çalışma, muasır Şia'nın Kur'an ve Mushaf anlayışını konu edinmektedir

Contemporary Shia's View on Claims of Corruption in Quran: Some Determinations within Shia Quran Histories

Corruption is one of the topics about which, in favor or against, the maximum amount of information is available in Shia sources. Narratives on this topic show that no absolute cansensus survives within Shia. Same traditional Shia writers who believe in the corruption on Quran suggest that all Shia agree in favor of corruption whereas those who do not believe in corruption say majority have never embraced the idea of corruption. Accordingly, both parties claim that Shia's notable imams support their own perspective. However, written sources indicate that views against corruption within Shia account for more. Contrary to the tradition, a cansensus, within contemporary Shia, against narratives related to corruption may be mentioned. So much so that, narratives and claims related to corruption are not located in Quran histories written in recent centuries. Furthermore, contemporary Shia intellectuals absolutely deny corruption by stating that same procorruption narratives in traditional Shia sources are weak and same even are baseless. This study, conducted based on Quran histories, is on contemporary Shia's perception of Quran and the Book

___

  • Kaşaru, Muhammed b. Murtaza, Kitabu's-Sfift fi Tefsinı'l-Kur'an (Tas. Mirza
  • Hasan Hüseyin en-Necefi), Kitabfurfış-i İslamiyye, Tahran, ts.
  • Kuley:nl, Muhammed b. Yakub, el-Usul mine'l-Kafi, el-Mektebetü'l-
  • İslamiyye, Dfuu Saab, Tahran, 1381.
  • Kumm1, Ebu Cafer Muhammed b. Ali b. Babeveyh, Ristilatü'l-İtikadati'l­
  • İmfimiyı;e (Çev. Ethem Ruhi Fığlalı), AÜİF. Yayınları, Ankara,
  • 1978