‘KESİN TASARILAR YAPMAMALISIN’ ANDORRALI

İsviçreli oyun yazarı Max Frisch, Andorra adlı oyununda kimlik problemini ele alır ve toplumların kimlik oluşturma çabaları sırasında düşebilecekleri bir tutum yanlışına eleştiri yöneltir. Bu çalışma Max Frisch’in günlüklerinden de yararlanmak suretiyle oyunun hangi bakış açısının ürünü olduğunu, yazarın ele aldığı konuyu eserinde nasıl biçimlendirdiğini tespit etmeye yöneliktir.

8216;kesin Tasarılar Yapmamalısın 8217; Andorralı

Max Frisch who is Swiss play writer in his play called Andorra focuses on identity problem and criticizes an attitude mistake into which communities fall during the process of forming their identities This study utulizing Max Frisch 8217;s diaries is directed towards determining the point of view which the play belongs to and how writer forms the subject he focuses on

___

Bienek, H. (Eylül 1991) “Max Frisch ile konuşma”, (Çev: Selahattin Dilidüzgün), Hürriyet Gösteri, İstanbul, (130, Max Frisch Özel Eki: 8–11).

Frisch, M. (…) Andorra, (Çev: Sevgi Sabuncu), Devlet Tiyatroları Drama- turgi Bürosu, Ankara.

Frisch, M. (2008) Günlükler 1946–1949, (Çev: Dilman Muradoğlu), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.

Kuruyazıcı, N. (Eylül 1991) “Andorra’ya İki Değişik Yaklaşım Eleştiri mi Özeleştiri mi?”, Hürriyet Gösteri, İstanbul, (130, Max Frisch Özel Eki: 27–32).

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi-Cover
  • ISSN: 1304-8880
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2013
  • Yayıncı: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi