reni kozmolojik olarak açıklayabilmek için Tanrı'nın yerine Tanrısal nitelikler atfettiği doğayı geçirmektedir. Biyolojik-evrimci bir materyalist olan Baha Tev- fik, insanların hayvanlardan, hayvanların bitkilerden, bitkilerin de protoplaz- madan evrimleşerek türedikleri görüşündedir
reni kozmolojik olarak açıklayabilmek için Tanrı’nın yerine Tanrısal nitelikler atfettiği doğayı geçirmektedir. Biyolojik-evrimci bir materyalist olan Baha Tev- fik, insanların hayvanlardan, hayvanların bitkilerden, bitkilerin de protoplaz- madan evrimleşerek türedikleri görüşündedir
___
AYDIN, Din Felsefesi, D.E.Ü. Yay., İzmir, 1987.
BAĞCI, Rıza; Baha Tevfik’in Hayatı, Edebî ve Felsefî Eserleri Üzerinde Bir Araştırma, Kaynak Yay., İzmir, 1996.
BAĞCI, Rıza; Baha Tevfik’in Hayatı, basılmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 1987.
BAHA TEVFİK, “Bizim Sözlerimiz”, Vahdet-i Mevcut-Bir Tabiat Aliminin Dini; (Ahmet Nebil’le birlikte, Ernest Haeckel’in Monisme’inin önsöz ve not ilâveleriyle yapılmış çevirisi), Matbaa-i Kader, İstanbul, tarihsiz.
BAHA TEVFİK, “Felsefe Kamusu”, Felsefe Mecmuası, sayı I; “Felsefe Kamusu”, Zekâ, sayı I.
BAHA TEVFİK, “Felsefe-i Fennî”, İzmir, sayı XIX.
BAHA TEVFİK, “Felsefe-i Hâzıra: Kant, Mâ Fevka’t-Tabîiyyât Mümkün mü- dür?”, Felsefe Mecmuası, sayı VII.
BAHA TEVFİK, “Felsefiyât: Bizde Felsefe”, Yirminci Asırda Zekâ, sayı II.
BAHA TEVFİK, Hassasiyet Bahsi ve Yeni Ahlak, (Ahmet Nebil’le birlikte), Müşterekü’l-Menfaa Osmanlı Şirketi Matbaası, İstanbul, 1326.
BAHA TEVFİK, “Mektep Dersleri: Felsefe Nedir?”, Felsefe Mecmuası, sayı II.
BAHA TEVFİK, Muhtasar Felsefe, Artin Asadoryan ve Mahdumları Matbaası, İstanbul, 1331.
BAHA TEVFİK, “Mukâyese-i Ervâh”, Düşünüyorum, sayı XXI.
Baha Tevfik’in Tanrı Problemine Yaklaşımı | 279
ÇÜİFD, 2017, cilt: 17, sayı: 2, ss. 259-280
BAHA TEVFİK, “Musâhabe: İdman Makalelerine Dair”, İzmir, sayı XXXVI.
BAHA TEVFİK, Psikoloji-İlm-i Ahvâl-i Ruh, (Ahmet Nebil’le birlikte Ribot, Fouilleé, Worms, Rabier, Boirac, De La Outiere’den bittasarruf terc.), İstanbul, 1328.
BAHA TEVFİK, Teceddüd-ü İlmî ve Edebî, İstanbul, 1327.
BAHA TEVFİK, “Tenkîd-i Felsefî: İlm-i Ahlâk”, Felsefe Mecmuası, sayı IV.
BAHA TEVFİK, Vahdet-i Mevcut-Bir Tabiat Aliminin Dini; (Ahmet Nebil’le birlikte, Ernest Haeckel’in Monisme’inin önsöz ve not ilâveleriyle yapılmış çevirisi), Matbaa-i Kader, İstanbul, tarihsiz.
ERDEM, Hüsameddin; Bazı Felsefe Meseleleri, HÜ-ER Yay., Konya, 1999.
ERDEM, Hüsameddin; Problematik Olarak Din-Felsefe Münâsebeti, HÜ-ER Yay., Konya, 1999.
GISH, Duane T.; Fosiller ve Evrim, çev. Âdem Tatlı, Cihan Yay., İstanbul, 1984.
GÖKBERK, Macit; Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi Yay., İstanbul, 1998.
LANGE, Friedrich Albert; Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi, Fransızca tercümesinden çev. Arslan, Ahmet; c. I, Ege Ün. Edb. Fak. Yay., İzmir, 1982.
SARIKÇIOĞLU, Ekrem; Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Bayrak Yay., İstanbul, 1983.
SCRUTON, Roger; A Short History of Modern Philosophy, published by Routledge, London, 1995.
ŞAYLİ, Burhan; Anarşizmin Osmanlıcası Birey Felsefesi, (Baha Tevfik’in Felsefe-i Ferd’inden ilâvelerle günümüz Türkçesi’ne sad.), Altıkırkbeş Yay., İstanbul, 1992.
TAYLAN, Necip; “Bazı Felsefî Terimlerin Açıklanması: Vahdet-i Vücut”, Allah’ı İnkâr Mümkün Mü?, Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi, (ilâvelerle sad. Necip Taylan), Çağrı Yay., İstanbul, 2001.
ÜLKEN, Hilmi Ziya; Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Yay., İstanbul, 1992.