Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi

Amaç: Araştırma, okul öncesi eğitim alan çocukların ve ailelerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırma, 2-16 Mayıs 2011 tarihleri arasında, Ankara il merkezinde bulunan bir kurum kreşinde yapılmıştır. Çalışma grubunu kurum kreşine devam eden çocuklar n=93 ve aileleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak anket formu kullanılmıştır.Bulgular: Bu çalışmada; çocukların ortalama hafta içi 0.53±0.53 saat ve hafta sonu 1.62±1.56 saat bilgisayar oyunu oynadıkları, bilgisayar oyunu oynama durumları ile anne ve babalarının bilgisayar oyunu oynama durumları, çocukların okul yaş aralığı ve cinsiyetleri arasındaki ilişki anlamlı olarak saptanmıştır sırasıyla p

Evaluation of Computer Game Playing Habits of Children at Pre-School Education Levels and Their Families

Aim: The aim of the research is to determine the habits of children at pre-school education and their families.Material and Methods: The research was conducted at a state nursery in the city of Ankara between 2 to 16 May 2011. The study population was the children 48-72 months and their families at the governmental nursery n=93 . The questionnaire was used to collect the data.Results: In this study, their mean hour of playing computer games was found as 0.53±0.53 hours on weekdays and 1.62±1.56 hours on weekends, the relation of playing computer games was significantly correlated with playing computer game habits of their parents, school age range and gender of the children respectively p

___

  • 1. Evcin S. Bilgisayar dyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık eğilimine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul, 2010.
  • 2. Çelen FK, Çelik A, Seferoğlu SS. Çocukların İnternet kullanımları ve onları bekleyen çevrim-içi riskler. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11). İnönü Üniversitesi, Malatya. 2-4 Şubat 2011:2-8.
  • 3. Gürcan A, Özhan S, Uslu R. Dijital oyunlar ve çocuklar üzerindeki etkileri. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Ankara, 2008:1-50.
  • 4. Ferguson CJ. The good, The Bad and The Ugly: A Metaanalytic Review of Positive and Negative Effects of Violent Video Games. Psychiatr Q 2007;78:309-16. http://dx.doi.org/10.1007/s11126-007-9056-9 PMid:17914672
  • 5. Oktay A. Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon Yayınları, İstanbul, 1999. PMCid:2133163
  • 6. Yavuzer H. Doğum öncesinden ergenlik sonuna kadar çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul, 2002.
  • 7. Kars GB. Şiddet içerikli bilgisayar oyunlarının çocuklarda saldırganlığa etkisi yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Disiplinler Arası Adli Tıp Anabilim Dalı, Ankara, 2010.
  • 8. Çetinkaya H. Video oyunlarının çocuklarda saldırganlığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1991.
  • 9. Bilgi A. Bilgisayar oyunu oynayan ve oynamayan ilköğretim öğrencilerinin saldırganlık, depresyon ve yalnızlık düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 2005.
  • 10. Irwin AR, Gross AM. Congnitive tempo, Violent video games and agressive behavior in young boys. Journal of Family Violence 1995;10(3):337-50. http://dx.doi.org/10.1007/BF02110997
  • 11. Anderson CA, Gentile DA&Buckley KE. Violent video game effects on children and adolscente: Theory, research, and public policy. Oxford University Press, Inc. New York, 2007: 65. http://dx.doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195309836.001.0001
  • 12. American Academy of Pediatrics. Committee on Public Education. Media Violence. Pediatrics 2001;108(5):1222-6. PMid:11694708
  • 13. Aktaş Arnas YY. 3-18 yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. TOJET 2005;4(4):1303-6521.
  • 14. Hastings EC, Karas TL, Winsler A, et al. Young children’s video/computer game use: Relations with school performance and behavior. Issues Ment Health Nurs 2009;30(10):638-49. http://dx.doi.org/10.1080/01612840903050414 PMid:19742374 PMCid:3041171
  • 15. Roberts DF, Foehr UG, Rideout VJ, Brodie M. Kids & Media The New Millennium. 1999: Erişim Tarihi: 29.03.2012
  • 16. Durmuş A, Kaya S. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar kullanım alışkanlıkları ile velilerin bilgisayar kullanım alışkanlıkları arasındaki ilişki. 2008:121-126, Erişim Tarihi: 24. 03.2012 http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/19.doc
  • 17. Akkoyunlu B, Tuğrul B. Okul öncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002;23:12-21.
  • 18. Arslan A. Bir sosyolojik olgu olarak televizyon. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2004;1:1-15.
  • 19. RTÜK televizyon programlarındaki şiddet içeriğinin, müstehcenliğin ve mahremiyet ihlâllerinin izleyicilerin ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri. Özel Çalışma Grubu Sonuç Raporu, Ankara, 2009:36-38.
  • 20. Horzum MB. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim 2011;36(159):56-67.
  • 21. İnal Y, Çağıltay K. Turkish elementary school students’ computer game play characterıstıcs. Paper presented at the international informatics congress, Eskişehir, 2005. Erişim Tarihi. 30.03.2012http://simge.metu.edu.tr/conferences/BILTEK_ oyun.pdf
  • 22. Michelle B. Video games activate reward regions of brain in men more than women, Stanford study finds. Stanford Med website, Erişim Tarihi. 16.08.2012 http://med.stanford.edu/ news_releases/2008/february/videobrain.html February 4 2008
  • 23. Çukur D. Okul öncesi çocukluk döneminde sağlıklı gelişimi destekleyici dış mekan tasarımı. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi 2011;12:71-7.