Toplum Yapısı İtibarıyla Çameli İlçesinin Özellikleri

Özet: İlçeler, köy ile şehir arasında kalan küçük yerleşim yerleridirler. Bir yandan şehir, diğer yandan köy özelliklerini gösterirler. Geleneksel yapının etkili olduğu muhafazakâr yerlerdir. Çameli ilçesi de bu özelliklere sahiptir. Denizli'nin kırsalında ve mesafe olarak uzağında yer alan, kapalı bir ekonomik ve sosyal yapısı vardır. Geçim kaynağı olan tarım ve hayvancılık geleneksel usullerle yapıldığı için nüfusu geçindirmekten uzaktır. Yörenin dağlık ve ormanlık olması, özellikle küçükbaş hayvan yetiştirme ve ekili alanların daralmasına yol açmış, böylece, küçükbaş hayvancılık, giderek azalmıştır. Bu sebeple ailelerin gelir düzeyi düşüktür. Nüfus itibarıyla ekonomik ve sosyal sebeplerle yurt içi ve yurt dışına göç veren bir ilçedir. Bundan dolayı nüfusu her yıl belirli oranlarda azalmaktadır. Bu azalma, daha çok genç nüfusta görülmektedir. İlçe gittikçe yaşlı ve emekli nüfusun yaşadığı yerleşim yerine dönüşmektedir. Ancak, doğal güzelliği ve turizm merkezlerine (Antalya, Fethiye, Marmaris, Dalyan, Dalaman) yakınlığı, alternatif turizm şekillerini gündeme getirebilir.
Anahtar Kelimeler:

Denizli

Characteristics of Çameli Town Regarding Social Structure

Abstract: Towns are small settling places between villages and cities. They both have the characteristics of a village and a city. Towns are the conservative places where traditional structure is effective. Çameli town has these characteristics too. It is cituated at rural far from Denizli and has close economic and social structure. Means of living is agriculture and live-stock dealing. Agriculture and live-stock dealing have been done by traditional methods so they are not enough to keep the people live there. The areas for rearing sheep and goats are limited because of the mountainous and woodland nature of the region. Thus the number of sheep and goats have decreased. So the income of families are low. Regarding population, people live in Ça¬meli migrate to other cities (to Denizli, Dalaman and Antalya) or to other countries (especially to Australia, Germany, and Arabian countries). Because of the emigration of young people, Çameli has become a place where old and retired people live in. But, natural beauty and proximity some touristic centers like Antalya, Fethiye, Marmaris, Dalaman, Dalyan, have brought alternative forms of touristic as climbing, summer residence, camping, hunting, jogging etc.
Keywords:

Denizli,

___

AVCIOĞLU, Doğan (1979), Türklerin Tarihi. 3. Kitap, İst: Tekin Yay.

BAYKARA, Tuncer (1969), Denizli Tarihi II, İst: Fakülteler Mat.

DİE, 1995 Genel Nüfus Sayımı, Ank.

DİE, 2000 Genel Nüfus Sayımı, Ank.

DÖNMEZER, İbrahim (1999), Ailede İletişim ve Etkileşim, İst: Sistem Yay.

ERKAL, Mustafa (1987), Sosyoloji (Toplumbilim), İst: Filiz Kit.

ERÖZ, Mehmet (1977), İktisat Sosyolojisine Başlangıç, İst: Fakülteler Mat.

ERÖZ, Mehmet (1991), Yörükler, İst: T.D. Araştırmaları.

ERÖZ, Mehmet (1996), Milli Kültürümüz ve Meselelerimiz, Ank: K.B.Yay.

GÖKALP, Ziya (1976), Türk Medeniyeti Tarihi, İst: Kültür Bakanlığı.

GÖKBİLGİN, Tayyib (1957), Rumeli'de Yörükler, Tatarlar ve Evlad-ı Fatihan, İst: Fakülteler Mat.

GÖKÇE, Birsen (1991), "Aile ve Aile Tipleri Üzerine Bir İnceleme", Aile Yazıları Bilim serisi, 5/1, Ank: Aile Araştırma Kurumu.

HACIEMİNOĞLU, Necmettin (1978), Türkçenin Karanlık Günleri, İst: İrfan Yay.

KAFESOĞLU, İbrahim (1984), Türk Milli Kültürü, İst: Boğaziçi Yây.

KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem (1981), Çocuğun Değeri (Türkiye'de Değerler ve Doğurganlık), İst: Gözlem Mat.

KONGAR, Emre (1993), Toplumsal Değişme Kuramları, İst: Remzi Kitabevi.

KURTKAN BİLGİSEVEN, Amiran (1982), Genel Sosyoloji, İst: Divan Yay.

KUTLU, Muhtar (1987), Şavakh Türkmenlerinde Göçer Hayvancılık, Ank: Kültür Bakanlığı Yay.

MENGÜŞOĞLU, Takiyettin (1968), Felsefeye Giriş, İst. Mat.

MURDOCK, George P. (1949), Social Structure, Newyork: The Mac Millian Company.

NİRUN, Nihat (1981), Sistematik Sosyoloji Açısından Ziya Gökalp, İst: Kültür Bak. Yay.

NİRUN, Nihat (1994), Aile ve Kültür, Ank: Türk Tarih Kurumu Yay.

ONUR, Bekir (1986), Gelişim Psikolojisi (Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm), Ank: V Yay.

ÖGEL, Bahaeddin (1971), Türk Mitolojisi 1.1000 Temel Eser, İst: Kültür Bakanlığı Yay.

RONDINELLI, Dennis A. (1983), "Towns and Small Cities in Developing Countries", The Geographical Review, Vol. 73, No. 4,The American Geographical Society of New York.

SAYDAM, Abdullah (1997), Kırım ve Kafkas Göçleri (1856-1876), Ank: Türk Tarih Kurumu Yay.

SONGAR, Ayhan (1982), Çeşitleme, İst: Kubbealtı Neşriyat.

SÜMER, Faruk (1950), "XVI. Asırda Anadolu, Suriye ve Irak'ta Yaşayan Türk Aşiretlerine Umumi Bir Bakış", İ.Ü.İ.F. Mecmuası, XI (1-4), İst.

SÜMER, Faruk (1980), Oğuzlar, İst: Ana Yay. tdk.gov.tr.

TEZCAN, Mahmut (1990), Türk Ailesi Antropolojisi, Ank: Başbakanlık Araştırma Kurumu. Yay.

TÜMERTEKİN, Erol; ÖZGÜÇ, Nazmiye (1998), Beşeri Coğrafya, İnsan-Kültür-Mekân, İst: Çanta Kit.

Türkçe Sözlük (1969), Ank: Türk Tarih Kurumu Bas.

TÜRKAY, Cevdet (1979), Başbakanlık Arşiv Belgelerine Göre Osmanlı İmparatorluğunda Oymak, Aşiret ve Cemaatler, İst: Tercüman Yay.

YAŞA, Recep (1999), "Sakarya ve Çevresinin Türk Hâkimiyetine Girişi", I. Sakarya ve Çevresi Tarih ve Kültür Sempozyumu, Adapazarı: Sakarya Üni. Yay. Yeni Türk Ansiklopedisi (1985), İst: Ötüken Neş.

YILDIRIM, Kazım (1986), Düşünce ve Medeniyet Tarihi, İst: Fatih Yay.

YILDIRIM, Neşide (1995), Türk Aile Yapısı İçinde Edirne Ailesinin Sosyal Yapı Özellikleri, İst: Türk Kütüphaneciler Der., Yay.

YILDIRIM, Neşide (2006), Ailenin Yapısı ve Problemleri, İst: Yeşerim Bilim-Araştırma Yay.