Permanent Metaphysical Structures

Determining the essence of any substance requires the construction of its definition. It is necessary to find a generic concept to construct a definition, and it includes the scope of the definition concept. However, there are such concepts to be the most general of their kind, and therefore generic concepts cannot be found for them. These concepts are meant to be three most general philosophical categories: God, man, and the world. We call these three categories as permanent metaphysical structures. Consequently, human always seeks to outline the objects of his interest in his mind. If a definition is not possible, then they are replaced by explications or quasi-definitions.

Kalıcı Metafizik Yapılar

Herhangi bir maddenin özünü belirlemek, tanımının oluşturulmasını gerektirir. Bir tanım oluşturmak için genel bir kavram bulmak gerekir ve tanım kavramının kapsamını içerir. Bununla birlikte, türlerinin en genelleri gibi kavramlar vardır ve bu nedenle onlar için genel kavram bulunamaz. Bu kavramlar en genel üç felsefi kategoridir: Tanrı, insan ve dünya. Bu üç kategoriyi kalıcı metafizik yapılar olarak adlandırıyoruz. Sonuç olarak, insan her zaman zihnindeki ilgisinin nesnelerini ana hatlarıyla çizmeye çalışır. Tanım mümkün değilse, bunların yerine açıklamalar veya yarı tanımlamalar gelir.

___

Einstein, A. (1916). Die Grundlage der allgemeinen Relativitätstheorie. Annalen der Physik, 7.

Feuerbach, L. (1841). Das Wesen des Christentums. Leipzig: Wigand.

Haller, R. (1993). Neupositivismus. Eine historische Einführung in die Philosophie des Wiener Kreises. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.

Hubble, E. (2013). The Realm of the Nebulae. New Haven: Yale University Press.

Kant, I. (1755). Allgemeine Naturgeschichte und Theorie des Himmels oder Versuch von der Verfassung und dem mechanischen Ursprunge des ganzen Weltgebäudes nach Newtonischen Grundsätzen abgehandelt. Königsberg und Leipzig: Petersen.

Kant, I. (1794). Die Religion innerhalb der Grenzen der bloßen Vernunft. Frankfurt und Leipzig: Philipp Reclam.

Lemaître, G. (1946). L'Hypothèse de l'Atome Primitif. Essai de Cosmogonie. Neuchâtel: Èdition du Griffon.

Löffler, W. (2006). Einführung in die Religionsphilosophie. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.

Muck, O. (1983). Philosophische Gotteslehre. Düsseldorf: Patmos Verlag.

Orwell, G. (2008). Nineteen Eighty-Four. Boston and New York: Houghton Mifflin Harcourt.

Rahner, K. (1957). Geist in der Welt: Zur Metaphysik der endlichen Erkenntnis bei Thomas von Aquin. München: Kösel-Verlag.

Rusecki, M. (1994). Wiarygodność Chrześcijaństwa. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.

Hrents, S & Olson, R. (2011). Bohosloviie i Bohoslovy XX Vieka. Cherkassy: Kolokvium.

Dekart, R. (1989). Piervonachala Filosofii. Sochinieniia v Dvukh Tomakh. V.1. Moskva.

Kant, I. (1964). Kritika Chystoho Razuma. Sochinieniia v Shesti Tomakh. V.3. Moskva.

Kymieliev, Yu. (1985). Sovriemiennaia Burzhuaznaia Filosofsko-Relihioznaia Antropolohiia. Moskva: Nauka.

Coret, E. (1998). Osnovy Metafiziky. Kyiv: Tandem.

Linde, A. (1990). Fizika Eliementarnykh Chastits i Infliatsionnaia Kosmolohiia. Moskva: Nauka.

Ortynskyi, I. (2014). Khrystyianstvo v Yoho Vyiavakh i Sohochasnykh Problemakh: Vybrani Tvory. Kyiv: UAR.

Paskal, B. (2011). Mysli. Malyie Sochinieniia. Pisma. Kirovohrad: AST.

Ratsinhier, Y. (1998). Vviedieniie v Khristiianstvo: Lektsii ob Apostolskom Simvolie Very. Briussel: Foyer Oriental Chrétien.

Ross, Kh. (1997). Tvoriets i Kosmos. Sankt-Peterburh: Tsentr Khristianskoi Literatury.