Tanrı’nın Ayak İzleri: Sanat

Öz Biz bu araştırmada; insanın değer ve önemini çok iyi kavramış ve bu konudaki düşüncelerini de mistik ve simgesel bir dille anlatmaya çalışmış ünlü teolog Eckhart von Hochheim’in sanat anlayışını incelemeye çalıştık. Düşüncelerinde Tanrı’dan bir parça olma yaklaşımı açıkça görülen Eckhart’a göre Tanrı, bizleri yaratırken kendi suretinde olmamızı ve kendisine benzememizi amaçladığından dolayı bizler de Tanrı gibi yaratıcı olabiliriz. Çünkü bizim kutsallığımız yaratıcılığımızı gerektirir ve bizler yaratıcı ve üretken olmadan kutsal olamayız. Yaratıcı ve sanatçı olmak, içimizde oldukça derin yerlerden hareketle bir şeyler meydana getirmek demektir.

___

  • Ağaoğulları, M. A. vd (2011). Batı’da Siyasal Düşünceler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Claud, F. M. A (1909). Meister Eckhart’s Sermons, London, H. R. Allenson, Ltd. Racquet Court, 114 Fleet Street, E.C.
  • Çakır A. M. (2002). Sanatta Eleştirellik, İstanbul: Beta Basım.
  • Davies, O. (2004). “The Unspoken Word: Negative Theology in Meister Eckhart’s German Sermons”, Journal of the History of Philosophy: Academic Research Library, 42, 3.
  • Eckhart, M. (1941). A Modern Translation, By Raymond Bernard Blakney, Harper Torchbooks, the Cloister Library, Harper ve Row, Publishers, New York.
  • Eckhart, M. (1981). The Classic of Western Spirituality (1): A Library of the Great Spiritual Masters President and Publisher Kevin A Lynch, C. S. P, The Essential Sermons, Commentaries, and Defense, Translation and Introduction By Edmund Colledge O. S. A and Bernand McGinn Preface By Huston Smith, Poulist Press.
  • Eckhart, M. (1986). The Classic of Western Spirituality (2): A Library of the Great Spiritual Masters President and Publisher Kevin A Lynch, C. S. P, Teacher and Preacher Edited By Bernard McGinn, With the Collaboration of Frank Tobin and Elvira Borg Stadt, Preface By Kenneth Northcotts.
  • Eckhart, M. (1990). Tanrı ve İnsan, Çev. Sedat Umran, İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Eckhart, M. (1994). Selected Writings, Selected and Translated By Oliver Davies, Penguin Books, Ltd. London.
  • Evola, J. (1994). Modern Dünyaya Başkaldırış, Çev. Fevzi Topçuoğlu, İstanbul: İnsan Yayınları
  • Fox, M. (1980). Breakthrough: Meister Eckhart’s Creation Spirituality In New Translation, Introduction and Commentaries By Matthew Fox, O. P. Image Books A Division of Doubleday and Company Inc. Garden City, New York.
  • Kahveci, K. (2014). Bir Mistik Düşünür: Meister Eckhart Atatürk Üniversitesi Yayınları, No: 1038, Erzurum: Eser Basın Yayın Dağıtım Matbaacılık.
  • Kieckhefer, R. (1978). “Meister Eckhart’s Conception of Union With God”, The Harvard Theological Review, 71( ¾), 3. 3.
  • Libera, A. (2005). Ortaçağ Felsefesi, Çev: Ayşe Meral, İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Luka İncili (2006). Kutsal Kitap, Eski ve Yeni Antlaşma, İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • McGinn, B. (1981). “The God Beyond God: Theology and Myticism in the Thought of Meister Eckhart”, The Journal of Religion, 61(1).
  • Pavlus’tan Galatyalılar’a Mektup (2006). Kutsal Kitap, Eski ve Yeni Antlaşma, İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • Sena, C. (1975). Filozoflar Ansiklopedisi, E-H, Cilt: 2, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Serin, İ. (2007). Eckhart Meister, Felsefe Ansiklopedisi, 5, Ed: Ahmet Cevizci, Ankara: Ebabil Yayınları.
  • Steiner, R. (1923). Mysticism at the Down of the Modern Age, Çev. Karl E. Zimmer, About the Author, the People, and the Background of this Book Preface to the.
  • Taş, M. – Ürün, A. (2019). Sanat ve Yaratma, Kalemişi Dergisi, 7, 14, Ankara.
  • Yakup’un Mektubu (2006). Kutsal Kitap, Eski ve Yeni Antlaşma, İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • Yaratılış (2006). Kutsal Kitap, Eski ve Yeni Antlaşma, İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • Yuhanna İncili (2006). Kutsal Kitap, Eski ve Yeni Antlaşma, İstanbul: Yeni Yaşam Yayınları.