Mekan ve Varoluş İlişkisi Bağlamında Charles Simonds’un Küçük İnsan Meskenleri

Öz Bu araştırmada, Amerikalı heykeltıraş Charles Simonds'un, 70’li yıllardan günümüze şekillendirdiği, kaynağını Simonds’un kendi yarattığı Küçük İnsanlar mitolojisinden alan eserleri, mekân ve var oluş/ yok oluş ilişkisi bağlamında incelenmiştir. Sanatçının, Küçük İnsanlar'ın varoluş alanları olarak biçimlendirdiği küçük ölçekli mekân yaratıları olan eserleri, kimi zaman kamusal alana sanat aracılığıyla müdahale eden pratikler kimi zaman galeri mekânlarına yönelik kurgular olarak ortaya çıkmaktadır. Bu anlamda araştırma, Simonds'un, sokak sanatının bir örneği olarak da ele alınan Dwelling serileri ile sınırlandırılmıştır. Bu serilere ait eserler, Küçük İnsanlar mitolojisinin ve onların yerleşkelerinin yaratılışını temsil eden Birth ve Landscape/Body/Dwelling performansları ile birlikte, doğum, yaşam, yok olma/ölüm gibi varoluşsal olguların mekân fenomeni ile olan ilişkileri dikkate alınarak incelenmiştir. Ayrıca, Simonds’un eserlerinde ele aldığı malzemenin geçicilik bağlamıyla olan ilişkisi ve eserlerde tercih ettiği ölçek unsurunun mekanların deneyimlenmesi üzerindeki etkisi araştırma sürecine dahil edilmiştir.

___

Referans1 Abadie, D. (1981) "Simonds: Life Built to Dream Dimensions" Charles Simonds, Museum of Contemporary Art, pp. 31-34.

Referans2 Bachelard, G. (2013). Mekânın Poetikası, çev. Alp Tümertekin, İstanbul: İthaki Yayınları.

Referans3 Bachelard, G. (1994). The Poetics of Space: The Classic Look at How We Experience Intimate Places, transl. Maria Jolas, ed. John R. Stilgoe, Boston, Massachusetts: Beacon Press.

Referans4 Beardsley, J. (1994). "Charles Simonds: Inhabiting Clay", American Ceramics, 11, no. 3. 18-27.

Referans5 Beardsley, J. Pillsbury, J. Reynolds, A. Celant, G. Lott, L. (2011). "A Nomad in the City", Landscapebodydwelling, Charles Simonds at Dumbarton Oaks, ed. John Beardsley, Harvard University Press, China: Everbest Printing Company.

Referans6 Castle, T. (1983). "Charles Simonds: The New Adam" Art in America 71, no. 2 pp. 94-103.

Referans7 Danto, A. C. (2011). "Charles Simonds and the Versatility of Clay", Mental Earth, Growths and Smears, Knoedler Gallery, Verona: Trifolio.

Referans8 Delahoyd, M. (1985). A New Beginning, 1968-1978, Syracuse, NY: Salina Press.

Referans9 Haaften-Schick, L. V., Simonds, C. (2018) "To Offer/To Exchange", Performance Research, 23:6, 12-19.

Referans10 Heidegger, M. (1951). "İnşa Etmek, Oturmak, Düşünmek", çev. Erdal Yıldız, Neslihan Behramoğlu, Nesibe Gönül, Ali, Kaftan, İmge Oranlı, Çiğdem Utlu, Kutadgubilig, Felsefe-Bilim Araştırmaları, Ekim 2004 sayı 6 ss.45-55.

Referans11 Hess, T. B. (1976). "This and That Side of Paradise", NewYork Magazine, Vol.9 No. 47. 104-106.

Referans12 Linker, K. (1979). "Charles Simonds' Emblematic Architecture," Artforum 17, no. 7, Pp.32-37.

Referans13 Lyon, C. (1982). "Charles Simonds: A Profile", Images and Issues 2, no. 4 (Spring 1982), pgs. 56-61.

Referans14 Millet, T. (2003). "Interview with Charles Simonds" In Charles Simonds, 142-159. Valencia: Institut Valencià d'Art Modern.

Referans15 Molderings, H. (1978). "Kunst als Gedächtnis/Art as Memory", Charles Simonds: Schwebende Städte und andere Architekturen/Floating Cities and Other Architectures, Munster: Wesfälischer Kunstverein, 7–13.

Referans16 Pallasmaa, J. (2011). Tenin Gözleri Mimarlık ve Duyular, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Yem Yayın.

Referans17 Patton, P. (1983). "The Lost Worlds of the 'Little People'", Artnews 82, no. 2. Pp.84-90

Referans18 Simonds, C. (2015). Dwelling, Cologne: Buchhandlung Walther König.

Referans19 Volz, S. (2014). Between Here and There: The Ambiguous Ecologies of Charles Simonds, Yayınlanmış Master Tezi, NY: Stony Brook University, Master of Arts in Art History and Criticism.

Referans20 Colosi, D. (2013). The Legends Of Charles Simonds, shorturl.at/cjpPT, Erişim tarihi: 06.11.2020.

Referans21 Simonds, C. (2017), Munich Dwellings, https://dwellingmunich.de/Dwelling-Munich-Zeitung.pdf, Erişim: 26.11.2020