Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı

Soundpainting, Walter Thompson tarafından 1974 yılında sahne sanatlarının farklı disiplinleri için geliştirilen, çok disiplinli gerçek zamanlı işaret dilidir. Bu çalışmada 2017-2018 eğitim öğretim yılında, OMÜ Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıf yıl sonu koro konseri ile sonuçlanan Soundpainting yaklaşımlı koro eğitimi süreci incelenmiştir. Araştırmada, önceden belirlenmiş ve çalışılmış olan Kızılcıklar Oldu Mu? çok sesli koro parçası içerisinde icra edilmiş olan, Soundpainting jestleri ve paletlerinin kullanımı ve müzikal kazanımları incelenmiştir. Araştırma, betimsel bir çalışma olup, veriler kaynak tarama ve gözlem yolu ile elde edilmiştir. Araştırmada, koral doğaçlama süreci içinde, koro şefi, besteci ve yorumcu rolünü üstlenirken; koristlerin, hem temel hem de yaratıcı müzikal kararlar için giderek daha fazla sorumlu hale geldiği görülmüştür.

Soundpainting Approach in Choir Education and Performance

Soundpainting is a multi-disciplinary, real-time sign language developed by Walter Thompson in 1974 for different disciplines of performing arts. In this study, the choir education process with Soundpainting approach was examined which resulted year-end choral concert of the 3rd class OMU Music Education Department. In the study, use and musical gains of Soundpainting gestures and palettes embedded polyphonic chorus pieces Kızılcıklar Oldu Mu? which was predetermined and studied was examined. The research is a descriptive study and the data were obtained by literature review and observation. In the research, in the process of chorale improvisation, while the choir conductor play a role as composer and performer; choristists have become increasingly responsible for both basic and creative musical decisions.

___

  • Bilgin, Y. Coşkuner, S. (2016). “Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüveni Üzerindeki Etkileri”, Turkish Studies, 12 (4), s.91-110.
  • Coşkuner, S. (2016). “Effects of Soundpainting Applications On Performance”, Educational Research And Reviews, 11 (15), pp.1391-1401.
  • Coşkuner, S. (2017). “Soundpainting Uygulamalarının Koro Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonu Üzerindeki Etkileri”, The Journal of Academic Social Science Studies. No 64, s..49-58.
  • Coşkuner, S. (2018). “Perception of Audience on Soundpainting Performance”, Journal Of Education And Training Studies, 6 (10), pp.142-147.
  • Coşkunsoy, B. Ö. (2018). Koro Şefinin Beden Dili Kullanımının Müzikaliteye Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Durrant, C. (2000). “It Is Not What You Do, It’s The Way You Do It: A Study of Encounter Between Choral Conductor And Singer”, The Phenomenon of Singin,. 1 (2), pp.94-100
  • Ensley, C. (2015). The Creative Commodity: A Study of Improvisation in Middle And High School Choral Clasroom in Florida, Selected Honour Thesis. Southeastern University, Lakeland.
  • Thompson, W. (2015) Soundpainting Workbook I, New York.
  • Yun, G. J., Willingham, L. (2013). “JABBLE! Choral Improvisation: A Model of Sheared Leadership”, The Phenomenon Of Singing, Vol 9, pp.238-250.