Fotoğrafta Göstergelerarasılık ve Yenidenüretim

Postmodern öğreti içerisinde bir çalışma yöntemi olarak ortaya çıkan metinlerarasılık ile  sanatsal anlamda değişim ve gelişimler yaşanmıştır. İki metin arasındaki her türlü ilişkiyi  inceleyen metinlerarasılık ile başlayan bu değişim sanatın diğer kollarına da hakim olarak  göstergelerarasılık ve yenidenüretim gibi çalışma biçimlerinin oluşumuna zemin hazırlamıştır.  Bu çalışma biçimleri ise günümüz sanatında çoksesli bir yapı ortaya koyarak, bu doğrultuda  eserler üretilmesine olanak sağlamıştır. Böylelikle yeni yaklaşımların önü açılmış ve sınırsız  bir sorgulama alanı yaratılmıştır. Günümüz sanatı bu doğrultuda şekillenerek farklı disiplinler  arasındaki alışverişlere zemin hazırlamıştır. Bu çoksesli ortamda fotoğraf sanatı da diğer  sanat dalları ile ilişki kuran ve en fazla alışverişte bulunan disiplinlerden birisidir. Dolayısı ile  çalışma kapsamında, göstergelerarası çalışma yöntemleri ve bu yöntemlerin fotoğraf  sanatında nasıl kullanıldığı sorgulanarak, ele alınmıştır. Bu bağlamda alıntı, öykünme,  yansılama, taklit, gizli alıntı/aşırma, ve kolaj/brikolaj gibi göstergelerarası çalışma yöntemleri  fotoğraf örnekleri ile açıklanarak göstergelerarsı alışverişler tanımlanmaya çalışılmıştır.

INTERSEMIOTISM and REPRODUCTION in PHOTOGRAPHY

With Intertextuality, which has been emerging as a method of postmodern teaching, there’s been  changes and developments experienced in an artistic sense. The change which’s been started with  the intertextuality examining the relationship between the two texts, has prepared the ground of  forms of work such as intersemiotic and reproduction with dominating the other branches of art.  This work forms also led to the production of works of art in this direction as putting forward a  polyphonic structure in the modern art. Thus, paved the way for new approaches and has been created an unlimited field of inquiry. Contemporary art shaped in this direction with preparing the  ground for exchanges between different disciplines. The art of photography is one of the disciplines  which establishes a relationship and is one of the most purchasing with other disciplines of art in this  polyphonic environment. Therefore, under study, intersemiotic working methods and using these  methods in art of photography will be discussed by questioning how to using them. In this context, intersemiotic working methods such as quote, emulation, mirroring, imitation, confidential quote /  plagiarism and collage / bricolage has been explained with esamples of photography to describe the  exchanges of intersemiotism.