Alejandro Almanza Pereda’nın Eserlerinde Risk Koruması Altındaki Denge

Alejandro Almanza Pereda, Meksika asıllı bir heykel sanatçısıdır. Sanat hayatı boyunca çeşitli ülkelerde ve şehirlerde bulunarak sanatsal üretimlerini gerçekleştirmiştir. 15. İstanbul Bienalinde ülkemizde tanınırlığı artan sanatçının; heykel, enstalasyon, video ve fotoğraflarının merkezinde yer alan denge, her çalışmasında farklı bir yönü ile karşımıza çıkmaktadır. Araştırmada yer alan eserler, sanatçının farklı dönemlerde üretmiş olduğu ve farklı özelliklere sahip eserlerinden seçilmiştir. Almanza ile yapılan yazılı görüşmeler aracılığıyla kendisi ile ilgili kaynaklara erişim sağlanmıştır. Bu araştırmadaki eserler; Terry Barrett’in sanat eleştirisine yönelik önerdiği farklı sanat eleştirisi yaklaşımlarının ve kuramlarının birlikte kullanıldığı kapsayıcı bir yöntemle analiz edilmiştir. Ayrıca literatür taraması sonucu elde edilen veriler, sanatçıyla yapılan video röportajların incelenmesi ve araştırmacıların sanatçı ile yazışmaları sonucu elde edilen veriler kullanılarak eserler kavramsal çerçevede tartışılmıştır. Sanatçı, eserlerini üretirken duyduğu heyecan, hassas ve güçlü ögelerin karşıt eşleştirmeleri sonucu kurduğu riskli denge ile izleyiciye çarpıcı izlenimler sunmaktadır.

BALANCE UNDER RISK PROTECTION IN THE WORKS OF ALEJANDRO ALMANZA PEREDA

Alejandro Almanza Pereda is a Mexican sculpture artist who realized artistic productions in many places throughout his art life. The balance comes out in a different direction in every study of artist.The works in the research were selected from works with distinctive features that the artist produced in different periods. Through the written interviews with Almanza, the resources were provided access. In this study, the works of the artist were analyzed by Terry Barrett 's inclusive method of using different approaches and theories of art criticism for art criticism. In addition, the works were discussed in the conceptual framework by using the data obtained after the literature search, the video interviews made with the artist and the results obtained from the researchers' correspondence with the artist. The artist presents striking impressions to the audience with the risky balance he has created as a result of the excitement he receives as he reproduces his works, the contrasts of sensitive and powerful characters.

___

  • Almanza Pereda, A. (2007). “Andamio (Temporary Frameworks)”, Art in General, New York: Art in General, Sayı X.
  • Barrett, T. (2014). Sanatı Eleştirmek Günceli Anlamak, çev. Gökçe Metin, İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Debord, G. ve Wolman, G. J. (1956). “A User’s Guide to Detournement”, Les Levres Nues, Edinburgh: AK Press, Sayı 8.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Zappas, L.P. (2017). “Alejandro Almanza Pereda at Ibid”, Contemporary Art Review Los Angeles, Los Angeles: Carla, Sayı 10, s. 1-17.
  • İnternet Kaynakları
  • Ortak Zemin: Toprak, https://www.borusancontemporary.com/tr/ortak-zemintoprak_516, Erişim tarihi: 24.05.2018.
  • Alejandro Almanza Pereda, http://chertluedde.com/artist/alejandro-almanzapereda/ #biography, Erişim tarihi: 19.04.2018.
  • Diaz, E. (2010). “The Triumph of “Kipple” in Alejandro Almanza Pereda’s Sculptures”, Arte Al Dia, http://www.artealdia.com/International/Contents/ Artists/Alejandro_Almanza_Pereda, Erişim tarihi: 01.05.2018.
  • Gürlek, N. (2014). Ortak zemin: Toprak, http://borusancontemporary.com/ client/pdf/Ortak Zemin ToprakBrosuru.pdf, Erişim tarihi:24.05.2018.
  • İKSV. (2017). 15. İstanbul Bienali//Sanatçı Buluşması - Alejandro Almanza Pereda, https://www.youtube.com/watch?v=6U8YON3xRX4, Erişim tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda’s Obstacle Course, https://art21.org/artist/alejandro -almanza-pereda/, Erişim tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda Escapes From New York, https://art21.org/artist/ alejandro-almanza-pereda/, Erişim tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda Strikes A Balance, https://art21.org/artist/alejandroalmanza-pereda/, Erişim tarihi: 01.05.2018.
  • Pera Müzesi, (2017). Horror Vacui ya da Boşluk Korkusu: Alejandro Almanza Pereda, https://blog.peramuzesi.org.tr/sergiler/horror-vacui-ya-da-bosluk-korku su-alejandro-almanza-pereda/, Erişim tarihi: 04.04.2018.
  • Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1. Alejandro Almanza Pereda, “156.4 Hours”, 2007, Enstalasyon/Heykel, Borusan Contemporary. https://www.alejandroalmanzapereda.com/40-nethours, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 2. Alejandro Almanza Pereda, “Andamio”, 2007, Enstalasyon/Heykel, Art in General. https://www.alejandroalmanzapereda.com/andamio, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 3. Alejandro Almanza Pereda, “Untitled (Ropero)”, 2006, Enstalasyon/Heykel. https://www.alejandroalmanzapereda.com/ropero, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 4. Alejandro Almanza Pereda, “Sticks And Stones N.4”, 2014, Enstalasyon/Heykel. https://www.alejandroalmanzapereda.com/sticks-andstones-n-5, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 5. Alejandro Almanza Pereda, “Untitled (David)”, 2005, Enstalasyon/Heykel. http://chertluedde.com/work/untitled-david-2005/, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 6. Alejandro Almanza Pereda, “The Suit Makes The Man”, 2017, Enstalasyon/Heykel. https://www.alejandroalmanzapereda.com/the-suit-makesthe-man, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 7. Alejandro Almanza Pereda, “Horror Vacui Series”, 2017, Enstalasyon/Heykel. http://chertluedde.com/exhibition/good-neighbour15thistanbul-biennialcurated-elmgreen-dragset16-september-12-november-2017- 2/, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 8. Alejandro Almanza Pereda, “Horror Vacui Series”, 2017, Enstalasyon/Heykel. http://chertluedde.com/exhibition/good-neighbour15thistanbul-biennialcurated-elmgreen-dragset16-september-12-november-2017- 2/, Erişim tarihi: 15.06.2018.
  • Görsel 9. Alejandro Almanza Pereda, “Just Five Blocks Away”, 2015, Sualtı Fotoğrafı. https://www.alejandroalmanzapereda.com/fullscreenpage/compja 33angr/8604b88b-153846c780211106ed2a76c4/1/%3Fi%3D1%26p%3D cm1ky%26s%3Dstyle-jaiq1adm, Erişim tarihi: 15.06.2018.