10. Sayı

___

And, Metin (1982). Osmanlı Şenliklerinde Türk Sanatları, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. (1999). Arslan, Mehmet Türk Surnameler (Osmanlı Saray Düğünleri ve Şenlikleri), Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları. Manzum

Arslan, Mustafa (2005). Türk Destanlarında Evren Tasarımı, Fikret Türkmen Armağanı, ed. Gürer Gülsevin, Fikret Türkmen, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.

Atıl, Esin (1999). Levni ve Surname, İstanbul: Koçbank Yayınları

Covel, John (2011). Bir Papazın Osmanlı Günlüğü, çev. Nurten Özmelek, İstanbul: Dergah Yayınları.

Çoruhlu, Yaşar (1999). Türk Mitolojisinin ABC’si, İstanbul: Kabalcı Yayınları.

Emiroğlu, Kudret, Suavi Aydın (2003). Antropoloji Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.

Erbek, Mine (2002). Çatalhöyük’ten Günümüze Anadolu Motifleri, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları.

Ergun, Pervin (2004). Türk Kültüründe Ağaç Kültü, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.

Hammer, Joseph von (2011). “ Şehzadelerin Sünnet Düğünü”. Kanuni Çağının Ruhu, çev. Mehmet Ata, İstanbul: Kapı Yayınları, s: 74-76

Hoppàl, Mihàly (2012). Avrasaya’da Şamanlar, çev. Bülent Bayram, H. Şevket Çağatay Çapraz, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

İnan, Abdülkadir (2006). Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.

İşçen, Yavuz (2011). “Ürgüp Folklorundan Bir Kesit: Nahıl ve Nahıl Övme”. Düşler Ülkesinde Bir Kültür Yolculuğu: ÜRGÜP, Nevşehir: Ürgüp Tanıtma Vakfı Kültür Yayınları, s: 143-152.

Kahraman, Seyit Ali (2008). Günümüz Türkçesiyle Evliya Çelebi Seyahatnamesi: İstanbul, 1.cilt, 2.Kitap, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Kaya, Mustafa (2009). “Ürgüp Düğünlerinde Nahıl”, Geçmişten Geleceğe Nevşehir Kültür ve Araştırmaları Dergisi, (12): 23-29.

Korkmaz, Gülsüm Ezgi (2004). Sûrnâmelerde 1582 Şenliği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Lamartine, Alphonse de (2011). “Görkemli Bir Düğün Töreni”. Kanuni Çağının Ruhu, çev. Serhat Bayram, İstanbul: Kapı Yayınları, s: 29-31.

Levni (1729). Surname-i Vehbi, Topkapı Sarayı Müzesi, A.3595.

Nutku, Özdemir (1972). IV. Mehmet’in Edirne Şenliği, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.

________ (1981). “Türk Şenliklerinin Güç ve Bolluk Simgesi: Nahıl”, Sanat Olayı Dergisi, (1): 24-28.

________ (1995). Tarihimizden Kültür Manzaraları, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.

Öztürk, Özhan (2009). Folklor ve Mitoloji Sözlüğü, Ankara: Phoenix Yayınevi. Pakalın, Mehmet Zeki (1983). Pakalın, Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü, Cilt: 2, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Sözen, Metin ve Uğur Tanyeli (1992). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi.

Türkçe Sözlük (9. Baskı), (1998). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları Ünlü, Aslıhan (2006). Türk Tiyatrosunun Antropolojisi,

Ankara: Aşin Kitaplar Yayınları. Kişisel Görüşmeler

Dinçkan, Tinay (2011). Tasarımcı Tinay Dinçkan ile yapılan kişisel görüşme, İstanbul: 12 Mayıs.

Mazliyah, Nedim (2011). Armada Otel ve Nahıl, Nedim Mazliyah ile yapılan kişisel görüşme, Armada Otel, İstanbul: 02 Ağustos.

Yontan, Gürel (2011). Mimar Gürel Yontan ile yapılan kişisel görüşme, İstanbul: 14 Kasım. Görsel Kaynaklar

Fotoğraf 1. Osmanlı Şenliklerinden Nahıl Örneği (Atıl, 1999: 134).

Fotoğraf 2. Ürgüp Düğün Nahılı, 1956 (Kaya, 2009: 28).

Fotoğraf 3. Günümüz Ürgüp Nahılına Bir Örnek (İşçen, 2011: 150).

Fotoğraf 4. Armada Otel Nahıl Örneği. http://www.armadahotel.com.tr/i/haber/ HID_04_013_nahil.jpg (Erişim Tarihi: 06.11.2012).

Fotoğraf 5. Tasarımcı Tinay Dinçkan’ın Nahıl Örneği. http://www.virahaber.com/images/ other/2.20110914130802.jpg (Erişim Tarihi: 06.11.2012).

Şekil 1. Covel Nahıl Çizimi, 1675 Şenliği (Nutku, 1987: 169).

Şekil 2. İbrahim Somyürek Nahıl Çizimi (Kaya, 2009: 24).

Şekil 3. Mimar Gürel Yontan Nahıl Çizimleri (Yontan, Gürel, kişisel görüşme, 2011).

Abrams, Jerold. J. (2007). “The Dialectic of Enlightenment in Metropolis” Philosohy of Popular Culture: Philosophy of Science Fiction Film, ed. Sanders, Lexington, KY: University of Kentucky, s: 153-170.

Adorno, Theodor, W. Horkheimer, Max. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, çev. Elif Öztarhan, Nihat Ülner, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.

Albrecht, Donald (1996). “New York, Old York: The Rise and Fall of a Celluloid City”. in Film Architecture: Set Designs from Metropolis to Blade Runner, (ed) D. Neumann, New York, Munich: Prestel- Verlag, s: 39-47.

Balla Giaccomo, Depero Fortunato (2001). “The Futurist Reconstruction of the Universe.1915. Futurist Manifestoes, ed. Umbro Apollonio, Thames and Hudson, s: 197-200.

Banham, Reyner (1980). Theory and Design in the First Machine Age, Cambridge: MIT Press.

Baudrillard, Jean (1994). Simulacra and Simulation, trans. S. F. Glaser, Ann Arbor: University of Michigan Press.

Coleman, Nathaniel (2010). “The Peculiar Adventure of Utopia: Discourses of Modern Architecture in the 20th Century and Today”. International Society for the Philosophy of Architecture. http://isparchitecture.wordpress.com. (17.11.2012)

Colquhoun, Alan (1990) Mimari Eleştiri Yazıları, çev. A. Cengizkan, Ankara: Ş.V.M.V. Yayınları.

Dostoğlu, N. T. (2001) “Ütopya, Kent ve Mimarlık Üzerine Düşünceler”. Arredamento Mimarlık, 5: 73-76.

Jacobsen, Wolfgang, Sudendorf, Werner (2000). Metropolis: A Cinematic Laboratory for Modern Architecture, Stutgard, London: Axel Menges.

Jameson, Fredric (2005). Archaeologies of the future: The desire called utopia and other science fictions, London: Verso.

Kaes, Anton (1993). “Metropolis: City, Cinema, Modernity”. Expressionist Utopias: Paradise, Metropolis, Architectural Fantasy, ed.Timothy O. Benson, Los Angeles: Los Angeles County Museum of Art, s: 146-165.

______ (2009). Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War, Princeton: Princeton University Press.

Le Corbusier, (2010). Bir Mimarlığa Doğru, çev. Serpil Merzi, İstanbul: YKY.

Milner, A. (2009). “Changing the Climate: The Politics of Dystopia”. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies. 23: 827-838.

More, Thomas (2001). Utopia, trans. C. Miller, New Haven: Yale University Press.

Neumann, Dietrich (1996). “Before and After Metropolis: Film and Architecture in Search of the Modern City”. Film Architecture: Set Designs from Metropolis to Blade Runner, ed. Dietrich Neumann, New York, Munich: Prestel-Verlag, s: 33-38.

Roberts, Ian (2004). “Caligari Revisited: Circles, Cycles and Counter- Revolution in Robert Wiene’s Das Cabinet Des Dr. Caligari”, German Life and Letters 57 (2): 175-187.

Thompson, Kristin, Bordwell, David (2003). Film History: an Introduction, New York: McGraw-Hill Companies Inc.

Vidler, Anthony (1996). “The Explosion of Space: Architecture and Filmic Imaginary”. Film Architecture: Set Designs from Metropolis to Blade Runner, ed. Dietrich Neumann, New York, Munich: Prestel-Verlag, s: 13-25. İnternet Kaynakları

IMDB; Fritz Lang http://www.imdb.com/name/nm0000485/ (17.11.2012)

Stanford Encyclopedia of Philosophy; Theodor W. Adorno http://plato.stanford.edu/entries/adorno/ (17.11.2012)

Stanford Encyclopedia of Philosophy; Max Horkheimer http://plato.stanford.edu/entries/horkheimer/ (17.11.2012)

Paralax Görsel Kültür Arşivi 006, Cook, John, J. (2000) “Sessiz Sinemanın Kinetiği: Yirminci Yüzyılın Başlarında Sinema ve Hareket İlişkisi”. Çev. O. C. Çetin. http://www.hezarfen.net/paralax/006cooktr.htm (12.06.2013) Görsel Kaynaklar

Fotoğraf 1. Walter Gropius, Monument to the March Dead, 1921. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Monument_to_the_March_ dead.jpg.

Fotoğraf 2. Metropolis filminde kalbi simgeleyen dev gong (Filmden kesit).

Fotoğraf 3. Sol: New York Kentinden görüntü http://newyorkresidence.co.uk/default_uk.aspx Sağ: Metropolis filminde kent (Filmden kesit).

Fotoğraf 4. Sol: Metropolis filmi afişinde kent, Orta: Giacomo Balla, Speeding-Automobile, 1913. h t t p : / /w w w. s a s . u p e n n . e d u / ~ j e n g l i s h /C o u r s e s / Spring02/104/Balla_SpeedingCar1.jpg Sağ: New York University Faculty Class Web Sites, Futurism sayfası http://www.nyu.edu/classes/reichert/sem/city/futurism. html

Fotoğraf 5. Metropolis filminde kent (Filmden kesit).

Fotoğraf 6. Antonio Sant’Elia, Citta Nuova, 1912-1914. http://www.nyu.edu/classes/reichert/sem/city/futurism. html

Fotoğraf 7. Metropolis filminde M-Makine ve işçiler (Filmden kesit).

Fotoğraf 8. Rotwang, laboratuarı ve robot Maria (Filmden kesit).

Fotoğraf 9. Sol ve Orta: Robot Maria, Yushiwara gece klübü, erkeklerin Maria’nın dansına tepkileri (Filmden kesit). Sağ: Giacomo Balla, Velocita D’Automobile + Luci, http://www.thecityreview.com/s07simp1.html

Anmaç, Elvan ve Bahadır Öztürk (2006). “İngiliz Halıcılığının Başlangıcı ve Türk Halıcılığı ile Etkileşimi”, Uluslararası Geleneksel Sanatlar Sempozyumu Bildirileri, Cilt:1: 148-156.

Aslanapa, Oktay (1987). Türk Halı Sanatının Bin Yılı, İstanbul: Eren Yayıncılık ve Kitapçılık Ltd. Şti.

Batari, Ferenc (1994). Otoman Turkish Carpets. Budapest: Publication of the Budapest Museum of Applied Arts.

Black, David (1994). The Atlas of Rugs & Carpets, London: Tiger Book International.

Clifford, James (2007). “Oryantalizm Üzerine”, çev: Ferit Burak Aydar, Oryantalizm Tartışma Metinleri, Ed. Aytaç Yıldız, Ankara: Doğu-Batı Yayınları, s:134-158.

Day, Susan (2003). “The Artist Eye: Carpet and Textile Collections of The Orientalists”, Halı, Issue:126: January-February.

Denny, Walter B. (2002). The Classical Tradition in Anotolion Carpets, Washington: The Textile Museum.

Deniz, Bekir (2000). Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.

Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi (1997). Cilt:3, İstanbul, Yem Yayın(Yapı- Endüstri Merkezi Yayınları).

Germaner, Semra ve İnankur, Zeynep (2008). Oryantalistlerin İstanbul’u, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

Gülgönen, Ayan (1997). 17-19. Yüzyıl Konya Kapadokya Halıları, İstanbul: Eren Yayıncılık.

İleri, Berna (2010). Ankara Vakıf Eserleri Müzesi’nde Bulunan Uşak Halılarının İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.

İnankur, Zeynep (1997). XIX. Yüzyıl Avrupa Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.

Lazarus, Neil (2007). “Entelektüelin Temsilleri’nde Entelektüel Temsilleri”, çev:Salih Akkanat, Oryantalizm Tartışma Metinleri, ed. Aytaç Yıldız, Ankara: Doğu-Batı Yayınları, s:159-176.

Lewis, Bernard (2007). “Oryantalizm Sorunu”, çev: Ferit Burak Aydar, Oryantalizm Tartışma Metinleri, ed. Aytaç Yıldız, Ankara: Doğu- Batı Yayınları, s:217-245.

Makzume, Erol (2012). “Düşsel Doğu’dan Gerçekçi Doğu’ya”, Batılının Fırçasından Ege’nin Bu Yakası, İzmir: Arkas Sanat Merkezi Yayını, s:16-37.

Spuhler, Friedrich (1987). Oriental Carpets in the Museum of Islamic Art Berlin, Washington, D.C.: Smithsonian Institution Press.

Turkish Handwoven Carpets (1990). Katolog 3, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, DÖSİM.

Turkish Handwoven Carpets (1990). Katolog 4, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, DÖSİM.

Webster’s II New Riverside University Dictionary (1994). Boston: Riverside Publishing Company.

Yıldırım, Suat (2003). Oryantalistlerin Yanılgıları, İstanbul: Ufuk Yayınları. Görsel Kaynaklar:

Fotoğraf 1. Pierre Loti, ‘Rochefort-sur- Mer’deki evinde’ (Day, 2003).

Fotoğraf 2. Konya Kapadokya, (Gülgönen, 1997: 89).

Fotoğraf 3. Konya Lâdik Halısı (Turkish Handwoven Carpets, Katolog 3, 1990: code.0298).

Fotoğraf 4. İzmir (Smyrna) Halısı (İleri, 2010: 138-139).

Fotoğraf 5. Uşak Halısı, (Turkish Handwoven Carpets, Katolog 4, 1990: code:0320).

Fotoğraf 6. Madalyonlu Uşak halısı, (Spuhler, 1987: 154).

Fotoğraf 7. Küçük Madalyonlu Uşak Seccade Halısı (Walter B. Denny, 2002: 83).

Resim Jean-Leon Gérome (1824-1904), ‘Kahire’deki Halı Tüccarı’. http://www.artrenewal.org/asp/database/image.asp?id=192 (19.06.2008).

Resim Charles Robertson, ‘Halı Satışı, Kahire’. ht tp://www.turkotek .com/s alon_00105/Charles_ Robertson_A_Carpet_Sale.jpg (25.04.2013).

Resim Rudolf Ernst, (1854-1932), ‘Çiçek Satıcısı’. http://www.artrenewal.org/pages/artworkphp?artworkid=32 169&size=large (27.03.2013).

Resim Rudolph Ernst (1854 - 1932), ‘Gözde ile’ http://www.artrenewal.org/pages/artwork. php?artworkid=6676&size=large (27.03.2013).

Resim Giulio Rosati (1858-1917), ‘Tavla Oyunu’ http://www.artrenewal.org/pages/artwork. php?artworkid=3369&size=large (27.03.2013).

Resim Giulio Rosati (1858-1917), ‘Halı Satıcısı’, http://www.artrenewal.org/pages/artwork. php?artworkid=3371&size=large (27.03.2013).

Resim Giulio Rosati (1858-1917), ‘Köle Pazarında Yeni Gelen Köleleri İncelerken’ http://www.artrenewal.org (04.07.2008) Britain”, Journal of Music, Technology and Education, 1 (1): 7-21.

Bozkurt, B. (2008). “An Automatic Pitch Analysis Method for Turkish Maqam Music”. Journal of New Music Research, 37(1): 1-13.

Bozkurt, B., Yarman, O., Karaosmanoğlu, M. K. and Akkoç, C. (2009). “Weighing Diverse Theoretical Models on Turkish Maqam Music Against Pitch Measurements: A Comparison of Peaks Automatically Derived from Frequency Histograms with Proposed Scale Tones”, Journal of New Music Research, 38 (1): 45-70.

Durmaz, Serhad, (2000). MIDI. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.

Gedik, A. C., Bozkurt, B. And Cirak, C. (2009). “A Study of Fret Positions of Tanbur Based on Automatic Estimates from Audio Recordings”, Proc. CIM09 (Conference on Interdisciplinary Musicology), 26- 29 Oct., Paris. http://cim09.lam.jussieu.fr/CIM09-fr/Actes_files/18A- GedikBozkurtCirak.pdf (05.11.2012)

Gedik, A. C. and Bozkurt, B. (2009). “Evaluation of the Makam Scale Theory of Arel for Music Information Retrieval on Traditional Turkish Art Music”, Journal of New Music Research, 38 (2): 103-116.

_____ (2010). “Pitch Frequency Histogram Based Music Information Retrieval for Turkish Music”, Signal Processing, 10:1049-1063.

Gedik, A. C. , Işıkhan, C., Alpkoçak, A., Özer, Y. (2005). “Automatic Classification of 10 Turkish Makams”,  Istanbul Technical University, International Congress on Representation in Music & Musical Representation, Istanbul.

Gedik, A. C. (2012). Automatic transcription of tradıtıonal Turkish art music recordings: A computational ethnomusicology approach, PhD Thesis, İzmir: İzmir Institute of Technology, Graduate School of Engineering and Sciences.

Kaçar, G. Y., (2005). “Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde Süslemeler ve Nota Dışı İcralar”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2): 215- 228.

Karaosmanoğlu, M. K., (2012). “A Turkish Makam Music Symbolic Database for Music Information Retrieval: Symbtr”, Proceedings of ISMIR, 2012.

Krishnaswamy, A. (2003). “On the Twelve Basic Intervals in South Indian Classical Music”, AES 115th Convention, New York, USA, 10-13 October 2003, paper no: 5903.

Marcus, S. (1993). “The Interface between Theory and Practice: Intonation in Arab Music”, Asian Music, 24(2): 39-56.

Signell, K. (2008). Karl Signell ile ITU’de düzenlenen Türk müziğinde kuram-icra sorunları ve çözümleri isimli uluslararası çağrılı sempozyumda yapılan görüşme, İstanbul: 8 Mart.

Touma, H. H. (1996). The Music of the Arabs, trans. Laurie Schwartz. Portland, Oregon: Amadeus Press.

Théberge, Paul (1997). Any Sound You Can Imagine: Making Music/ Consuming Technology, Hanover, N.H.: Wesleyan University Press and the University Press of New England.

Töre, Abdülkadir ve Ekrem Karadeniz (1965). Türk musikisi nazariye ve esasları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.

Tura, Yalçın (1988). Türk Musikisinin Meseleleri. İstanbul: Pan Yayıncılık. Tzanetakis, G., Kapur, A., Schloss, W.A. and Wright, M. (2007). “Computational Ethnomusicology”. Journal of Interdisciplinary Music Studies, 1(2): 1-24.

Yarman, O. (2008). 79-Tone Tuning & Theory for Turkish Maqam Music. PhD Thesis, İstanbul Technical University, Social Sciences Inst., İstanbul.

_____ (2010). Nazariyat ve Teknik Boyutlarıyla Ses Dünyamızda Yeni Ufuklar. İstanbul: Artes Yayınları. pp. 64–99.

Yavuzoğlu, N. (2008). 21. Yüzyılda Türk Müziği Teorisi, İstanbul: Pan Yayıncılık.

Görsel numaraları ve adları görsellerin hemen altına ortalı şekilde yazılmalıdır. Görsel tipi ve numarası eğik yazılmalı (Resim 1.;

Şekil 1.), nokta ile bitmeli, hemen yanından sadece ilk harf büyük olmak üzere görsel adı dik (normal) yazı karakteri ile yazılmalıdır.