ERKEK BERBER-MÜŞTERİ İLETİŞİMİ: BERBER KOLTUKLARINDA HANGİ SIRLARI PAYLAŞIYORLAR!

Türkiye’de; kentlerde yaşayan ve çalışan insanlar; düzenli olarak berbere gitmek durumundadırlar. Olağanüstü bir durum olmadıkça da hep aynı berbere gitmeyi tercih etmektedirler. Berberlerin müşterileriyle olan ilişkilerinin sürekliliği; aralarındaki ilişkiyi giderek kişilerarası iletişime dönüştürmektedir. Bu yakınlık bazen, saklı kalması gereken çeşitli sırların paylaşımına kadar gidebilmektedir. Günümüz dünyasında aileiçi, işyaşamı ve arkadaşlar arasındaki iletişim giderek zayıflamaktadır. Kimsenin kimseyi dinleyecek zamanı yoktur. İnsanlar birbirleriyle daha az konuşmaktadır. Berber koltukları; eşlerin ve arkadaşların birbirlerine ayıramadığı o zamanı yeterince sağlamaktadır. Bu bağlamda; müşterinin koltukta oturduğu süre iki kişi arasındaki hoş bir sohbete, içini dökmeyle, sıkıntıları paylaşmayla geçmektedir. İlgili çalışma müşteri-berber arasında konuşulan konular, bunların sonraki gelişlerde tekrarı bakımından kadın ve erkekler arasında fark olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Eskişehir’de çalışan 14 erkek berberle yüzyüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha sonra, sonuçlar tartışılmış ve tematik gruplar oluşturularak analiz yapılmıştır. Sonuç olarak, farklı kültürlerde farklı müşteri-kuaför ilişkilerinin geliştirilebileceği göstermektedir

MALE HAIRDRESSER-CLIENT COMMUNICATION: WHAT SECRET THEY SHARE IN BARBER ARMCHAIRS!

People who live and work in cities have to go to a hairdresser regularly in Turkey, and if there is no extraordinary case, they prefer to go to the same hairdresser. The longevity character of hairdressercustomer relation turns this relation into an interpersonal communication. This affiliation sometimes has gone too far to share some secrets.In today’s world, communication in family, in work life, and between close friends has been gradually dissolving. Nobody has time to listen to others. People talk less with each other. Barber armchairs provide enough time for customers whose husband and wife or close friends do not give this time to them to talk. In this context, the time which customers spend in barbers’ armchair has been passing through with a nice conversation, discharge and sharing the mental distresses. This study was conducted to reveal the subjects that the hairdresser and his/her customers talked about and how much the talks were repeated at later comings. A total of 14 male hairdressers working in Eskisehir were interviewed. After that, the results were discussed, and groups of themeswere created for analysis. The results indicated that different client-hairdresser relations could be developed in different cultures

___

  • Baryaman, E. S., Aslan, M., Saltoğlu, N., Yakar, H., Kocazeybek, B., &Samasti, M. (2011). Esnaf ve Belediye Çalışanlarında Hepatit B Seroepidemiyolojisinin Değerlendirilmesi ve Hepatit Sertifika Eğitimi Çalışması. Viral HepatitDergisi, 17(1), 16-21.
  • Bildik, T. (2013). Ölüm, kayıp, yaşvepatolojikyaş. Ege Tıp Dergisi, 52(4), 223-229.
  • Boztaş, G.,Çilingiroğlu, N., Özvarış, S. B., Karagöz, A., Karataş, F., Kara, G. et.al. (2006). Ankara İlinin Bir Semtinde Bulunan Kuaför ve Güzellik Salonlarında Çalışan Kişilerin Kan Yoluyla Bulasan Hastalıklar Konusunda Bazı Görüş ve Uygulamaları.Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi,13(1), 60-68.
  • Canyılmaz, D. (2009). Berber veKuaförHizmetlerinde DAS Uygulamaları. 6. Ulusal Sterilizasyon Dezenfeksiyon Kongresi, Antalya, Türkiye: Kremlin Palace Hotel.
  • DeVito, J. A. (2011). Essentials of Human Communication (Seventhedition). Allyn& Bacon.
  • Gibson, J. W. & Hanna, M. S. (1992). Introductionto Human Communication. Wm. C. Brown Publisher.
  • Gökdağ, R. and Ünügür, N. A. (2016). Female Hairdresser-Client Communication: What They Talk and What Secret They Share in BarberArmchairs [Oral Presentation]. International Conference on Communication, Media, Technologyand Design, Zagreb.
  • Güzel, D. (2013). Erzurum İlinde Faaliyet Gösteren Bayan ve Erkek Kuaförlerinin, Ergonomik Çalışma Koşulları, Mesleki Rahatsızlıklar ve İş Memnuniyeti Yönünden İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 345-358.
  • Rawlins, W. K. (1992). Friendshipmatters: Communication, dialectics, andthe life course. TransactionPublishers.
  • Rubin, R. B. & Martin, M. M. (1994). Development of a measure of interpersonal communication competence. Communication Research Reports, 11: 33-44.
  • Togan, T., Tosun, S., Turan, H., and Arslan, H. (2014). Manisa il merkezinde berber, kuaför ve güzellik salonu çalışanlarının Hepatit konusundaki bilgi düzeyi, tutum ve davranışları. Ankem Dergisi, 28(2), 50-57.
  • Yıldırım, A. And Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık. ONLINE REFERENCES
  • Communication strategies: positiveness (2012, August 3). Retrieved from http://tcbdevito.blogspot.com.tr/2012/03/communication-strategies-positiveness.html. Empathy
  • https://www.psychologytoday.com/basics/empathy .Retrieved October 14, 2016
  • from Palmer, S. (n.d.). Empathy: Why It's Important, Why We Should Nurture It in Our Kids. Retrieved October 14, 2016 from
  • websitetestlink.com/blog/raising-empathetic-kids
  • http://www.parentfurther.com.php53-8.dfw1