Bilgisayar, internet, müzik ürünü formatı, müzik dinleme cihazı teknolojilerinde meydana gelen her ilerleme müzik ürünlerinin satın alım yerini ve miktarını, ürün çeşidini, ürün üretim yöntemini ve miktarını, endüstrideki kişi gruplarını, hatta endüstri modelini değiştirebilir. Değişime bu kadar açık olan müzik endüstrisinde kişilerin müzik ürünlerini dinleme cihazları ve korsan ürünlere karşı tutumları farklılık gösterebilmektedir. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de satışların düşmesinin en önemli nedeninin korsan satışlar olduğunu ve endüstride satın alımların önemli bir bölümünü genç nüfusun gerçekleştirdiğini düşündüğümüzde, genç kesimin korsan ürünlere karşı tutumlarının araştırılması gerektiğine inanmaktayız. Bu çalışma ile genç kadın ve erkeklerin müzik ürünlerini dinleme cihazlarını kullanım farklılığını ortaya koymak, fiziksel ve dijital korsanlığa bakış açılarını incelemek amaçlanmıştır
___
Acun R., “İnternet ve Telif Hakları”, Bilgi Dünyası, Nisan 2000, s: 5-26
BPI report; “Online Music Piracy, The UK Record Industry’s Response”, British Phonographic Industry Limited, London, Temmuz 2005, www.bpi.co.uk.
DPT, “Türkiye’nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine İlişkin 2003 Yılı İlerleme Raporu”, Ankara, Aralık 2003.
IFPI Report, “Digital Music Report” London 2005, www.ifpi.org/content/library/digital-music- report, 2005.pdf
IFPI Report; “Music Piracy Report”, London, 2004, www.ifpi.org/content/library/Piracy2004.pdf
Kapancıoğulları Ö., “Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmelerin Müzik Endüstrisine Etkileri Konusunda Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri”, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Manisa, 2006.
MÜ-YAP, “İnternet Korsanlığı”, http://www.mu-yap.org/getdata.asp?PID=295 , Erişim: 8 Nisan 2007
Oberholzer F, ve Strumpf K, “The Effect of Filesharing on Record Sales: An Empirical Analysis”, http://www.unc.edu/-cigar /papers/Filesharing-March.2004.pdf, 2004
The Observer, “Inside the Web of Thieves”, 21 Nisan 2002.
Wunsch, V., S. ve Vıckery, G., “Working Party on the Information Economy, Digital Broadband Content: Music, Copyright” OECD Based Directorate for Science, Technology and Industry Committee for Information, Computer and Communucations Policy report, Paris, 2005.