CARL JOACHİM ANDERSEN OP.15 ETÜT KİTABI 2 NUMARALI ETÜDÜNÜN TEKNİK VE BİÇİMSEL ANALİZİ

Çalgı eğitim sürecinde bireyin karşılaştığı teknik ve müzikal problemlerin çözülmesinde önemli bir yere sahip olduğu düşünülen etütler, amaç ve uygulama biçimi açısından bu süreçte etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu kapsamda tekniği geliştiren yöntemli çalışma parçası olan etütlerin, spesifik teknik ve müzikal problemlerin çözülmesinde önemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir.  Çalgıda tekniği ilerletmek amacı ile yazılmış olan etütler, çalgı tekniğini ustalık düzeyinde geliştirmeyi öngören, çalışılan eserde karşılaşılabilecek pek çok güçlüğün giderilmesine yardımcı olan, icracının kazanacağı tekniğe fayda sağlayan alıştırma parçalarıdır. Birçok bestecinin çalgı tekniğini ve ustalık düzeyini geliştirmeye yönelik etüt kitapları bulunmaktadır. Bu kapsamda C. J. Andersen’in flüt literatüründe yer alan etüt kitaplarının flüt eğitiminde teknik ve müzikal kazanımların elde edilmesinde önemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir. Bu amaçla bu çalışmada C. J. Andersen’in Op.15 içerisinde yer alan 2 numaralı etüdünün teknik ve biçimsel analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda teknik ve biçimsel analizi yapılan bu etüdün teknik gelişim açısından flüt eğitiminde önemli bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir.  Bu çalışma etüdün teknik kümelere ayrılması ve biçimsel analizinin yapılması yönü ile daha kalıcı ve sağlıklı bir flüt eğitimini destekler niteliktedir. Çalgı eğitimine yönelik olarak gerçekleştirilen eser ve etüt analizleri, çalışılan eser ya da etütlerin daha iyi anlaşılması ve yorum yapılabilmesi açısından gerekli ve önemli görülmektedir.

TECHNICAL AND STYLISTIC ANALYSIS OF THE NUMBER 2 ETUDE FROM OP.15 ETUDE BOOK BY CARL JOACHIM ANDERSEN

The etudes which have an important role in solving the technical and musical problems that an individual comes across during the instrument training are used effectively during this process in terms of purpose and practice. Within this scope, the etudes, a being part of systematic study to improve the technique, are thought to have an important place in solving the specific, technical and musical problems. The etudes written for the purpose of improving the instrument are the exercises that help to improve the instrument technique at the mastery level, which help to overcome many of the difficulties encountered in the studied work and which benefit the technique that the performer will gain. Many composers have written books about improving the instrument technique and mastery level. In this context, it’s believed that C .J. Andersen’s etude books which are among the flute literature have an important role in gaining technical and musical outcomes in flute training. For this purpose, technical and stylistic analysis of the Number 2 Etude in C. J. Andersen’s Op. 15 has been done in this study. As a result of the research, it’s been determined that etudes have an important place in flute training in terms of technical and musical development. This study supports a more permanent and healthy flute education in terms of the technical clustering and stylistic analysis of the study. Analyses of works and studies conducted for instrument education are necessary and important in terms of better understanding and interpretation of works or studies that are studied.

___

  • Andersen, C. J. (1885). Op.15, 24 Grosse Etuden for Flöte, Hamburg: Max Leichssenring.
  • Andersen, C. J. (1891). Op.41, 18 Kleine Studien for Flöte, Hamburg: Max Leichssenring.
  • Boosey & Hawkes. (1994). The Complete Flute Scale Book, London:Boosey& Hakes Music Publishers Ltd.
  • Cangal, N. (2011). Müzik Formları Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Cüceoğlu, G., & Berki, T. (2007). “Flüt Eğitimine Yönelik Bir Etüt Analiz Modeli” GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 227-235.
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012). “Flüt Eğitiminde Kullanılan Carl Joachim Andersen Flüt Etütlerinin Dil Teknikleri Yönünden İncelenmesi”, E-Journal of New World SciencesAcademy NWSA-Fine Arts, 7(2), 131-142.
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi. A. Atak Yayla, F. Yayla (Ed.), Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu bildiriler kitabı içinde (ss. 541-547). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Dzapo, J. K. (1999). Joachim Andersen: A Bio-bibliography, London: Greenwood Press.
  • Ekebalkan, S. (2007). Flüt Eğitiminde Çalışma Yöntemlerinin Teknik ve Pedagojik Açıdan İncelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Fonville, J.W. (1981). A Pedagogical Approach to the Flute Etudes of Joachim Andersen. (Unpublished doctoral dissertation). University of Illinois, Urbana-Champaign.
  • Gönç Şavran, T. (2012). Nicel ve Nitel Araştırmalarda Kullanılan Araştırma Teknikleri. T. Gönç Şavran (Editör), Sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri (ss. 64-104). Eskişehir: Anadolu Ünivesitesi Web-Ofset.
  • Kohler, E. (1980). Etudes Studies Op.33, No.1, Budapest: Editio Musica
  • Koray, F. (1957). Müzik Formları İstanbul: Maarif Basımevi.
  • Kurtaslan, H. (2010). Flüt Eğitiminde Çağdaş Türk Eserlerinin Kullanımı ve Örnek Çalışma Egzersizleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Mclver, S.E. (2010). The Music of Flutist/Composers: Performances of Selected Works for Flute Composed Between 1852 and 2005. (Unpublished doctoral dissertation). University of Maryland, College Park.
  • Moyse, M. (1921). Etudes Et Exercices Techniques, Paris: Alphonse Leduc
  • Moyse, M. (1923). Exercices Journalıers, Paris: Alphonse Leduc
  • Moyse, M. (1928). Ecole De Articulation, Paris: Alphonse Leduc
  • Moyse, M. (n.da.). Vingt Exercises et Studes, Paris: Alphonse Leduc .
  • Moyse, M. (n.db.). Quarante- huit Etudes de Virtuosite First Book, Paris: Alphonse Leduc .
  • Özkan, E. & Yıldırım Orhan, Ş. (2016). Sebastıan Lee Op.113 Etüt Kitabı I. Etüdün Teknik ve Biçimsel Analizi, E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts, 12(2), 83-91.
  • Piazzolla, A. (n.d.). Tango Etudes for Flüte, Paris: Editions Henry Lemonie.
  • Prill, E. (1980). Method for the Bohn Flüte, Zimermann- Schule: Fraknfurt.
  • Reichert, M.A. (2013). Seven Daily Exercises Op.5 Flute
  • Say, A. (1985). Müzik Ansiklopedisi (cilt 2). Ankara: Sanem Matbası.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Temiz, E. (2006). “Panofka 24 Vocalizzi Etüt Kitabında Yer Alan 2 No’lu Etüt Analizi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 397-407.
  • Üstün , E. (2010). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında Uygulanmakta Olan Bireysel Çalgı Flüt Eğitiminde Karşılaşılan Teknik Problemlerin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Üstün. E. (2012). “Flüt Eğitiminde Temel Beceriler ve Dil Teknikleri”. İdil Dergisi, 1(1), 103-122.
  • Wye, T. (1980). Practice Books for the flute Volume 2 Technique, London: Novello Publishing Limited. Wye, T. (1985). Practice Books for the flute Volume 5 Breathing and Scales, London: Novello Publishing Limited . Yalçınkaya, B. (2002). 21. Yüzyılda Müzik Eğitiminde Çalgı Öğrencilerinin Temel Psiko-Motor Alan Davranışları Üzerinde Alexander Tekniğinin Etkisi, Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitim Kongresi bildiri kitabı içinde (ss. 353- 358). Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi.
  • Yalçınkaya, B. (2012). “Çalgı Eğitiminde Etüt Yazma Modeli”. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 21-34.
  • Yıldırım, A., & Şimşek. H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.