Kodály Metodundan Uyarlanan Deşifre Şarkı Söyleme Uygulamaları

Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersinde bir ses eğitimi uzmanı tarafından seçilen şarkıları deşifre edememesi, bu sebeple düzenli ve sistematik çalışmalar yapılamaması problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı Kodály metodundan uyarlanan çalışmaların bireysel ses eğitimi dersinde uygulanması ve çalışmaya katılan öğrencilerin örnek eserleri bu sayede daha etkili çalışmalarını sağlamaktır. Araştırma verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmış ve çalışmaya katılan Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören 1 ve 2. sınıf öğrencilerinden 7 öğrenciyle uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel ses eğitimi dersinde çalışılan örnek parçanın hem ritmik yapısına hem melodisine “zi,ze,za,zo”  heceleri ile çalışılabilir. Bir nefes çalışması olarak ritmik artikülasyon çalışmaları “l” ve “r” ünsüzlerinin tekrarlanması sonucu ağızdan çıkan “lıl” ya da “rır” heceleri ile yapılabilir. Hem nefes hem de ritim çalışmalarını bir arada daha iyi yapabilmek için örnek parçanın ezgisi “za” hecesiyle beden perküsyonu eşliğinde söylenebilir.

___

  • Aycan, K. (2017a). Dalkroze, Kodaly metodları ve Orff-schulwerk yaklaşımının benzerlikleri, farklılıkları ve ana hedefleri. Retrieved from Orff Schulwerk Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi Seviye Geliştirme Kursu II:
  • Aycan, K. (2017b). Hareket, konuşma ve şarkı söyleme odaklı elementer ses eğitimi uygulamaları. Turkish Studies, 12(14), 1-18. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11661
  • Choksy, L. (1988). The Kodály method (Vol. 2). New Jersey: Prentice-Hall.
  • deVries, P. (2001). Reevaluating common Kodály practices. Music Educators Journal, 88, 24-27.
  • Gerber, C. (2011). A Comparison of the Teaching Philosophy and Methods of Philip C. Hayden and the Kodály Approach.
  • Gökçe, D. (2015). Kodaly yöntemi. Retrieved 26.07.17
  • Gürgen, E. T. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodály yönteminin vokal doğaçlama, müziksel İşitme ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkileri. (PhD), T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Howard, P. M. (1996). Kodály strategies for instrumental teachers. Music Educators Journal of Aesthetic Education, 82(5), 27-34.
  • Mann, R., Lovell, J. ve Tekse, P. (1998). Yayınlanmamış ders notları. Retrieved from Arizona State University, Tempe: Arizona.:
  • Özeke, S. (2007). Kodály yöntemi ve İlköğretim müzik derslerinde Kodály yöntemi uygulamaları. Eğitim Fakültesi Dergisi, XX(1), 111-119.
  • Roberts, E. P. (1997). Step Singing: A Kodaly Approach to Diatonic Sight Singing. (Master Thesis), Silver Lake College,
  • Sağer, T., Gürpınar, E., & Zahal, O. (2013). Hareketli Do Solfej Metodu İle Geleneksel Türk Sanat Müziği Solfej Çalışmaları Arasındaki İlişkilerin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. İnönü University Journal of Art and Design, 3(8), 155-164.
  • Şeker, S. S. (2005). 7-11 yaş grubunda Orff öğretisi destekli keman eğitiminde başlangıç metodu oluşturulmasına ilişkin bir çalışma. (Master, Yüksek Lisans), Dokuz Eylül Üniversitesi, (162646)
  • Şimşek, H., & Yıldırım , A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Vol. 6): Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, E. F. (2000). Müzik eğitiminde Kodaly metodu`nun rolü (Master), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (99704)
  • Yıldırım, K. (2009). Kodaly yönteminin ilköğretim öğrencilerinin keman çalma becerisi, özyeterlik algısı ve keman çalmaya ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Dersleri Öğrenme Çıktılarının Özel Alan Yeterlikleriyle Örtüşme Düzeyi

Yunus ÖZYURT, Mehmet BAHAR, Zekeriya NARTGÜN

AN INVESTIGATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ NUMBER SENSE REGARDING THE PERCENT

Mesture KAYHAN ALTAY, Ayşenur YAPICI

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Öğretiminde Sesli Düşünme Yönteminin Etkililiği

Meryem UÇAR RASMUSSEN, Nurhan CORA İNCE

4. SINIF “SAF MADDE VE KARIŞIM” KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE 5E MODELİ İLE DESTEKLENEN BAĞLAMTEMELLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN KAVRAMSAL ANLAMALARINA VE FENE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Ayşegül DERMAN, Özlem BADELİ

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasına Yönelik Kaynaklar Bibliyografyası

Murat TARHAN, Fahri KILIÇ

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Matematik Alt Testi Asıl Sınav ve Mazeret Sınavlarının Madde Tepki Kuramına Göre Eşitlenmesi

Emrah GÜL, Çilem DOĞAN GÜL, Ömay ÇOKLUK BÖKEOĞLU, Mustafa ÖZKAN

Tarihi Dizilerle Yaşam Boyu Öğrenme Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi

Fatma ÜNAL, Cansu KALÇIK

Ortaokul Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi

Ayşenur YAPICI, Mesture KAYHAN ALTAY

Fazıl Say’ın “İstanbul Senfonisi”nde Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği Unsurlarının İncelenmesi

Aynur Elhan NAYİR

Özel Eğitim Okulu Yöneticilerinin Özel Eğitim Mevzuatına Dair Görüşleri

Mine KİZİR, Salih Paşa MEMİŞOĞLU