SİYASAL İLETİŞİMDE MÜZİK KULLANIMI: 2011 GENEL SEÇİM ŞARKILARININ SEÇMENE ETKİSİ

Siyasal iletişim çalışmalarının en önemli amacı seçmeni etkilemek ve oy vermesini sağlayabilmektir.Seçim dönemlerindeki siyasal iletişim çalışmalarında siyasal partiler, seçmeni etkilemek içinbirçok farklı araç ve teknik kullanmaktadır. Meydanlarda, sokakta, televizyonda, radyoda duyduğumuzseçim şarkıları siyasal partilerce kullanılan iletişim şekillerinden biridir. Araştırmadaseçim şarkılarının seçmeni farklı yönlerden etkilediği hipotezinden hareket edilmiştir. Araştırmanınamacı siyasal partilerin seçim dönemlerinde kullandıkları seçim şarkılarının seçmene etkilerinitespit etmektir. Siyasal iletişim yöntemi olarak seçim şarkılarının seçmeni etkileme durumu,nasıl etkilediği ve bu şarkıların oy verme davranışına katkısı incelenmiştir. Bunun için 12 sorudanoluşmuş bir anket Elazığ ili merkezinde oturan tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 412kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Seçim şarkılarınıngenel olarak seçmenin bilgi edinme, dikkat kesilme, hatırlama, tutum oluşturma, seçmeni hareketegeçirme ve siyasal katılımı arttırma rollerinin olduğu, bu araştırmada ise seçim şarkılarının seçmenleridoğrudan belirli bir siyasal partiye oy vermeye yönlendirmediği görülmüştür. Seçim şarkılarınınseçmenin siyasal partiyi hatırlamasına yardımcı olmanın yanında ayrıca seçmeni hareketegeçirici ve seçmenin siyasal katılımını arttırıcı etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

___

  • Akgün B (2002) Türkiye’de Seçmen Davranışı Patiler Sistemi ve Siyasal Güven, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Alpagut U (1998) Kim Kapattı Şu Müziği, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Altınölçek H (2001) Bir İletişim Aracı Olan Müziğin İnsan Üzerindeki Etkileri, III. Uluslararası Müzikoloji Sempozyumu, İstanbul.
  • Ashraf M (1975) Political Verse and Song, Seven Seas, Berlin.
  • Aziz A (2007) Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Barut B (2002) Siyasal Reklamcılık ve Genel Siyasi İletişim Kanalıyla Kitlelerin Siyasi Tutumlarının Oluşmasında “Slogan, Sembol ve Vaatlerin” Yeri, Doktora Tezi, SÜ. Sos. Bil. Enst., Konya.
  • Bektaş A (2002) Siyasal Propaganda, Bağlam Yayıncılık, Ankara.
  • Bektaş A (2007) Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayıncılık, Ankara.
  • Bligh C Michele ve Kohles J C (2009) The Enduring Allure Of Charisma: How Barack Obama Won The Historic 2008 Presidential Election, The Leadership Quarterly 20, ss: 483492.
  • Chang C (2000) Political Advertising In Taiwan And The US: AcrossCultural Comparison Of The 1996 Presidential Election Campaigns, Asian Journal Of Communication, 10:1, ss:1-17
  • Chirwa C W (2001) Dancing Towards Dictatorship: Political Songs And Popular Culture In Malawi, Nordic Journal of African Studies ,10 /1, ss: 1-27.
  • Clark T (2004) Sanat ve Propaganda Kitle Kültürü Çağında Politik İmge, Esin Hoşsucu (çev), Ayrıntı Yayınlar, İstanbul.
  • Cloonan M ve Street J (1998), Rock The Vote: Popular Cultur And Politics, Politics, Sayı:18/1, ss: 33-38.
  • Cook N (1999) Müziğin ABC’si, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Çoban A (2011) Müzikle Tedavi, http://alzhe imerdernegi.org.tr/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=63:muezikle-tedavi &cat id=68:makaleler&Itemid=176, ( Erişim Tarihi: 26.11.2011).
  • Denissoff R S (1983) Sing a Song of Political Significance, Bovling Gren University Popular Pres, Bovling Gren.
  • Domenach J M (1995) Politika ve Propaganda, Tahsin Yücel (çev), Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Englert B (2008) Ambiguous Relationships: Youth, Popular Music and Politics in Contemporary Tanzania, Stichproben. Wiener Zeitschrift für kritische Afrikastudien Nr. 14/ 8. ss: 71-96.
  • Erdoğan İ ve Solmaz Beşevli P (2005) Sinema ve Müzik, Materyal Satış ve Bilinç Yönetimi İçin Bilişsel ve Duygusalın Oluşturulması,http://www.irfanerdogan.com/kitaplar/sinem abook.pdf, (Erişim Tarihi: 11. 07. 2011).
  • Erol A (2005) Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • Farris H E, Mason A C ve Hoy R R (2004) Identified auditory neurons in the cricket Gryllus rubens: Temporal processing in calling song sensitive units. Hearing Research, ss. 121–193.
  • Fınkelstein S (1996) Müzik Neyi Anlatır, M. Halim Spatar (çev), Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Hershey A (2007) Music, the NonGovernmental Actor Changing Political Policy: Have We Failed the Power of Music?, Senior Honors Project, . DigitalCommons@University of Rhode Island.
  • Hitler A (2002) Kavgam, Çev: Refik Özdek, Yağmur Yayınları, İstanbul.
  • Failed the Power of Music? Senior Honors Project, . DigitalCommons@University of Rhode Island.
  • İnceoğlu M (2004) Tutum Algı İletişim, Kesit Tanıtım Ltd. Ankara
  • Jowett G S ve O'Donnell V (2005) How to Analyze Propaganda, Propaganda and Persuasion, Sage Publications, London. ss: 269-288.
  • Kalender A (2000) Siyasal İletişim, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya.
  • Kalender A (2005) Siyasal İletişim Seçmenler ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitapevi, Konya.
  • Kamanlıoğlu B E ve Göztaş A (2010) Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaygısız M (2004) Müzik Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Lull J (2000) Popüler Müzik ve İletişim, Çiviyazıları, İstanbul.
  • Macklin M C (1988) The Relationship Between Music in Advertising and Children’s Responses, Nonverbal Communication in Advertising, Lexington, MA, ss: 225-252
  • Mattern M (1998) Acting in Concert: Music, Community, and Political Action. NJ: Rutgers University Pres, New Brunswick,
  • Mermutlu B (2011) Marşlar Ya da Musikinin Siyasi Tarihle Akordu, http://www.tbbd.org/ index.php?option=com_content&view=articl& id=125%3Amarlar-ya-da-musknn-syas-tarhle-a kordu&catid=36&Itemid=48, (Erişim Tarihi: 11. 07. 2011).
  • Oktay M (2002) Politikada Halkla İlişkiler, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Oskay Ü (2001) Müzik ve Yabancılaşma, Der Yayınları, İstanbul.
  • Özsoy O (2002) Türkiye’de Seçmen Davranışları ve Etkin Propaganda, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Pedelty M (2007) Musical News: Popular Music in Political Movements, University of Minesota,http://www.media-anthropology.net/ pedelty_musicalnews.pdf, (Erişim Tarihi: 27. 11. 2011).
  • Perris A (1983) Music as Propaganda: Art at the Command of Doctrine in the People's Republic of China, Ethnomusicology, Sayı: 27/1, Haziran, ss: 1-28.
  • Rinderle P (2010) Solving the Antinomy Between the Aesthetics and the Politics of Music, Proceedings of the European Society for Aesthetics, Sayı: 2, ss: 443-453.
  • Schacter S (2011) The Barracuda Lacuna: Music, Political Campaigns, and the First Amendment, The Georgetown Law Journal, Sayı: 99/571, ss: 572-604. http://papers.ssrn .com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1694175, (Erişim Tarihi: 27.11.2011).
  • Sehultz D ve Tannenbaum S ( 1997) Başarılı Reklamın İlkeleri, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • Silber I (1971) Songs America Voted by. Harrisburg, Stackpole Boks, PN.
  • Street J (2003) ‘Fight The Power’: The Politics Of Music And The Music Of Politics’, Government and Opposition, Blackwell Publishing,, Oxford, ss:113-130.
  • Şahin E (2008) Müziğin Propaganda Amaçlı Kullanımı: Kürtçe Şarkılar, Yüksek Lisan Tezi, Gazi Üniversitesi Sos. Bil .Enst. Ankara.
  • Trainor L (2010) The Emotional Origins Of Music , Physics of Life Reviews 7 ,ss: 44–45.
  • Uztuğ, F (1999) Siyasi Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Wells K A (2004) Music as War Propaganda Did Music Help Win The First World War? . http://parlorsongs.com/issues/20044/thismonth/ feature.php, (Erişim Tarihi: 27.11.2011).
  • Yener F (1996) Müzik, Apa Ofset, Ankara. Yıldırım V ve Koç T (2003) Müzik Felsefesine Giriş, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
Selçuk İletişim-Cover
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 1999
  • Yayıncı: Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi