GEÇMİŞİ HATIRLAYARAK HATIRLATMA: SAMİHA AYVERDİ

Türkiye’deki muhafazakâr düşünce geleneği içinde yer alan az sayıda kadın yazardan biri olan Samiha Ayverdi kendine özgü bir yazın tarzına sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu’nun görkemli seçkin hayatına ve bunun çöküşüne bizzat şahit olan Ayverdi’nin eserlerinin, sistemli bir düşünce geleneğinin temsilcisi olmaktan çok anı anlatıcılığı rolü ile gençlere yitirilen geçmişin görkemini hatırlatma misyonunu üstlendiği söylenebilir.

___

  • AKMAN Azize Aslıhan’ın [2007], “Transformation of a sufi tradition in contemporary İstanbul: The case of cemalnur Sargut's group / Günümüz istanbulu` nda bir sufi geleneğinin dönüşümü: Cemalnur Sargut grubu örneği”, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Danışman: Y.Doç.Dr. A.Bartu Candan, İstanbul.
  • ALAN Selami, Samiha Ayverdi’nin Eserlerinde Yaşayan İstanbul, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt / Volume: 2010-1 Sayı / Issue: 20
  • AYVERDİ Samiha, [2005], Bağ Bozumu, Kubbeltı, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [2000], Bir Dünyadan Bir Dünyaya, Kubbealtı, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [1977a], Hatıralarla Başbaşa, Kubbelatı, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [1988], Hey Gidi Günler Hey, Hülbe Basım.
  • AYVERDİ Samiha, [1977b], İstanbul Geceleri, İstanbul Fetih Cemiyeti, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [2009], Kaybolan Anahtar, Kubbealtı, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [2006], Milli Kültür Meseleleri ve Ma’rif Davamız, Kubbealtı, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [2011], Ne idik ne olduk, Kubbealtı, İstanbul.
  • AYVERDİ Samiha, [2013], O da Bana Kalsın, Kubbealtı, İstanbul.
  • BORA Tanıl - ONARAN Burak, "Nostalji ve Muhafazakârlık: Mazi Cenneti", Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce, Muhafazakârlık, cilt 5, İletişim Yay., İst., 2003, 234-260.
  • BORA Tanıl [1998] , Türk Sağının Üç Hali Milliyetçilik, Muhafazakârlık, İslamcılık, Birikim Yayınları, İstanbul.
  • CEYHAN Nesîme [2009], “Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Uzanan bir Kadın Yazar: Samiha Ayverdi ve Romanları” EKEV Akademi Dergisi, Yıl: 13 Sayı: 41.
  • ÇETİNSAYA Gökhan, [2003] “Cumhuriyet Türkiye’sinde ‘Osmanlıcılık’”, Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce, Muhafazakârlık, cilt 5, İletişim Yay., İst., 2003, 361-380.
  • DAYANÇ Muharrem, ALAN Selami, [2005], “Samiha Ayverdi’nin Eserlerinde Konak Hayatı”: tdae.ege.edu.tr/files/muharremdayanc_selamialan.doc
  • KARAGÖZ Mustafa Sıddık, [2012], “Samiha Ayverdi’nin ‘batmayan Gün’ Romanında Kadın Kimliği Üzerine bir İnceleme”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 7/3, p. 1665-1674.
  • TÜRKMEN Funda, [2011], “Samiha Ayverdi’nin Eserlerinde İstanbul Folklörü”, İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Türk Halk Edebiyatı Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Danışman Doç.Dr. Abdulkadir Emeksiz, İstanbul.
  • UYMUR Zeynep, [2005], “Samiha Ayverdi’nin Eserlerinde İstanbul’da Günlük Hayat”, İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Danışman Prof.Dr.Kazım Yetiş, İstanbul.