EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Konservatoryum
Arşiv
Konservatoryum
2022
Cilt: 9 - Sayı : 1
Hedwig ve Angry Inch Oyunundaki ‘Hedwig’ Karakterinin Soytarı Kavramı Açısından İncelenmesi
Sibirya’nın Kayıp Piyanoları Kitabının İncelemesi
Saygun’un Müziğindeki İmza: Alaca Tetrakord veya Alaca Dor Töresi
Gelecek İçin Belleği Korumak: Tiyatro Arşivi Oluşturma Gerekliliği
Ekspresyonist Tiyatro: Ekspresyonizm Sanat Akımının Tiyatro Sanatına Etkisinin Oyun Yazımı ve Sahneleme Özellikleri Bağlamında İncelenmesi
Üç Bagatel: Bir İlhan Baran Portresi
2021
Cilt: 8 - Sayı : 1
Türk Çağdaş Çoksesli Müziği’nde Anadolu Halk Müziğinin İzleri: Cengiz Tanç’ın Senfonik Yapıtları Üzerine Bir İnceleme
Çevrimiçi Viyolonsel Ustalık Sınıflarında Eğitim Gören Öğrencilerin Öğrenim Süreçlerine İlişkin Değerlendirmeler
Berkun Oya’nın Bayrak Oyunu ve Masum Dizisinin Uyarlama Açısından İncelenmesi
20. Yüzyıl Genişletilmiş Keman Çalma Tekniklerinin Eğitimde Kullanım Durumunun İncelenmesi
Azerbaycan Tiyatrosunda Adil İsgandarov’un Yönetmenlik Anlayışı
Egzotizmin Romantik Dönem Operaları ve Senfonik Süitleri Üzerindeki Etkisi
Cilt: 8 - Sayı : 2
Amerika Osmanlı Diasporasında Müzik ve Kahvehaneler (1890 -1930’lu Yıllar)
Müzik Performansı Analizinde Kıyaslamalı Değerlendirme ve Yorumda Estetik Arayışı
Sahne Sanatları Öğrencilerinin Yaratıcılık Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
“Çarkçı Tiyatro Lisans Öğrencileri Performans Kaygısı Ölçeği” Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Melih Cevdet Anday’ın Mikado’nun Çöpleri Oyununda Anlatı Yapısı: Binbir Gece Masalları ve Hikâye Anlatıcılığı
Tchaikovsky’nin Manfred ve 4. Senfonilerinin Viyolonsel Partisindeki Hızlı Pasajlara Yönelik Teknik Öneriler
Türkülerin Işığında Kürdî Makamının Yeniden Ele Alınması
Passages That Require Agility in the Cello Parts of Tchaikovsky’s Manfred and Symphony No. 4
Reevaluation of the Kürdî Makam in the Light of Turkish Folk Songs
2020
Cilt: 7 - Sayı : 1
Tiyatroda Ekspresyonizm ve Bir Oyun Örneği: Machinal (Mekanik)
Meisner ve Adler’in Oyuncunun Sahne Üzerindeki Gerçeklik Algısına Yaklaşımlarının Değerlendirmesi
Sahne Sanatlarının Eşikselliği: Geçiş Ritüelleri Bağlamında Bir Alan Araştırması
‘Çarkçı Bale Lisans Öğrencileri Performans Kaygısı Ölçeği’ Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Çarkçı Bale Lisans Öğrencileri Performans Kaygısı Ölçeği’ Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Cilt: 7 - Sayı : 2
Müziğin Ruhani Niteliklerine Yönelik Üç Bakış Açısı
D. Shostakovich Viyola Sonati Op.147 Üzerine Teknik Açidan Bir İnceleme
Makrokosmos I: George Crumb’in Eserinde Gelişmiş Piyano Teknikleri
Sonat Teorisi Yaklaşımıyla Bir Aşk Mektubunun Analizi: R. Schumann, Op.11/I
Türkiye’deki Elektronik Müzik Bestecilerinin Elektronik Dans Müziğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Sonat Teorisi Üzerinden Bir Aşk Mektubunun Analizi: R. Schumann, Piyano Sonatı, No. 1, Op. 11/I
2019
Cilt: 6 - Sayı : 2
Rimski-Korsakov’un Şehrazat Senfonik Süiti’ndeki Fagot Sololarının İncelenmesi
Ekoeleştirel ve Doğakültürel Bir Müzikoloji Yaklaşımı Olarak Ekomüzikoloji
Kemandan Viyolaya Geçiş Aşamasinda Temel Yöntemler
Mozart’ın Biyografisinin Becker’ın “Sanat Dünyaları” Kuramıyla İrdelenmesi
Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi
Cilt: 6 - Sayı : 1
Farklı Nitelikte Çelloların Değerlendirilmesinde Rubrik Kullanımı
Müzik Analizinde Schenker Yaklaşımı
Konservatuvarlardaki Obua Eğitiminde Kamış Yapımının Müfredata Dahil Edilmesi Gerekliliği
Gustav Holst’un Gezegenler Süiti Adlı Yapıtının Sembolik İzdüşümü ve Analizi
Klasik Batı Müziği İcrasında Literatür Açısından Ezber Olgusu
2018
Cilt: 5 - Sayı : 2
19. Yüzyıl Rus Toplumsal Dönüşümü Bağlamında Çehov Eserleri: “İvanov”, “Vişne Bahçesi”, “Üç Kız Kardeş”, “Martı” ve “Vanya Dayı” Örnekleri
Metastasio’nun Artaserse’sinde Moral Dramaturjiye Çok Eksenli Yaklaşım
Saint-Saens Op.168 Sol Major Fagot ve Piyano Sonatına Pozisyon Önerileri
“Yudumluk” ile “Tema ve Çeşitlemeler” için Çalışma ve Yorum Önerileri
Osmanlı İmparatorluğu Müzik Kurumlarında Kontrbas Çalgısı
Cilt: 5 - Sayı : 1
Kültür Endüstrisinde Oyunculuğun Ekonomi Politiğine Eleştirel Bir Bakış
Yaylı Çalgılarda Kullanılan Modern İcra Teknikleri ve Grafik Notasyonu
Çaykovski, Erkin, Prokofiev’in Orkestra Eserlerindeki Viyolonsel Partilerinde Karşılaşılan Teknik Zorluklar
Dârülelhan’dan Konservatuvara Türk Makam Müziğinin Görünümü
Arşiv Belgeleriyle Dârülelhan
Dârülelhân Sürecinde Garpçıların Şark Mûsikîsiyle Baş Etme Stratejileri
Folklor Tatbikatı’ndan Konservatuvar Topluluğu’na Bir Halk Müziği İcra Geleneği
La Gitanilla ve Bohemyalı Kız: Sahnedeki Müzikal Bir Karşılama
2017
Cilt: 4 - Sayı : 2
TİYATRODA GERÇEKÇİ VE KARŞI GERÇEKÇİ SAHNE TASARIMI ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
F. CHOPIN’İN OP. 10 NO. 2 KROMATİK ETÜDÜNÜN PİYANO TEKNİĞİNE ETKİLERİ
JOHANNES BRAHMS’IN OPUS 38 Mİ MİNÖR VİYOLONSEL SONATI’NIN ÜÇÜNCÜ BÖLÜMÜNÜN YAPISAL, TARİHSEL VE YORUMLAMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
ÇENE TİPİNE GÖRE ÇENELİK SEÇİMİ
Cilt: 4 - Sayı : 1
RİMSKİ-KORSAKOV’UN ŞEHRAZAT ADLI ESERİNDEKİ KEMAN SOLOLARI BAĞLAMINDA BAŞKEMANCININ GÖREVLERİ
SAHNE PERFORMANSINDA DİKKAT KAYBI, STRES VE KAYGIYA YÖNELİK PSİKOLOJİK YÖNTEMLER
YORUMSAMACI YAKLAŞIM VE MÜZİĞİ YAZMAK ÜZERİNE
PHILIP V. BOHLMAN’IN DÜNYA MÜZIĞI ÜZERINE BIR İNCELEME
2016
Cilt: 3 - Sayı : 2
PSİKOLOJİDE AKIŞ KURAMI VE MÜZİK İCRASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
LILLIAN FUCHS’UN HAYATI, 1 VE 2 NUMARALI FANTEZİ ETÜTLERİNİN İNCELENMESİ
BACH’IN BWV 1004 CHACONNE İSİMLİ ESERİNİN KEMAN YORUMUNA DAYALI İNCELEMESİ
Cilt: 3 - Sayı : 1
OPERA İCRACILIĞI ÖĞRENCİLERİNİN SES GELİŞİM SÜREÇLERİ VE OLUŞABİLECEK OLUMSUZLUKLARI ÖNLEME YOLLARI
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ’NE ÖZGÜ ÇALGILARIN ORGANOLOJİK GELİŞİMİ
SES VE KİŞİLİK İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA SES EĞİTİMİNE BİR YAKLAŞIM
ISSN:
2146-264X
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2011
Yayıncı:
İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
18b
5.2b
Dergi Detay