EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Hikmet - Akademik Edebiyat Dergisi
Arşiv
Hikmet - Akademik Edebiyat Dergisi
2023
Sayı : 19 - GÜZ 2023
EZOTERİK BİLGİNİN SEMBOLLERİ: ŞARAP VE KADEH
ÂDÂB-I ZURAFÂ VE HÂTİMETÜ’L-EŞÂR’DA DİZE-ANLAM İLGİSİNİ KURAN BİR KELİME: “MÜFÂD, MÜFÂDINCA”
TERCEME-İ ŞERHU’L-‘UYÛN FÎ ŞERH-İ RİSÂLE-İ İBN ZEYDÛN
CUMHURİYET DEVRİNDE ARAP HARFLERİYLE YAZILMIŞ BİR MESNEVİ: ALİ BAKİ GÜL’ÜN ASHÂB-I KEHF KISSASI
ROMANA YANSIYAN BİR SÛRNÂME ÖRNEĞİ: SURNÂME-BİR OSMANLI MÂCERASI (İSKENDER PALA)
SULTAN III. MURAD’IN TÜRKÇE DÎVÂN’ININ PADİŞAH NÜSHASI VE MURÂDÎ DÎVÂNI’NA KATKILAR
FUZÛLÎ VE BÂKÎ ÖRNEKLİĞİNDE MAHLASTA YAPILAN ZİHAF MESELESİ
SİHÂM-I KAZÂ’DA HASIM-DOST İKİLEMİ BAĞLAMINDA RUH VE KARAKTER TASVİRLERİ
İDRÎS-İ BİTLİSÎ’NİN MÜNÂZARA RİSÂLELERİ VE MÜNÂZARA-İ RÛZE VÜ IYD ADLI ESERİ
III. MURAD’A SUNULAN GAZANIN VE SAVAŞ ATLARININ FAZİLETİNE DAİR BİR ESER: MİFTÂHU’L-‘ADÂLE
İPLİĞE BAĞLI HAYALLER: KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE RİŞTE
NABİ'NİN ŞİİRİNDE BİR MEVLİD TÖRENİ
NÂBÎ’NİN YAYIMLANMAMIŞ ÜÇ ŞİİRİ
BEDUHUN BAZI KÜLTÜRLERDEKİ YERİ VE KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE KULLANIMINA DAİR ÖRNEKLER
UMUTSUZLUK, ÖLÜM VE TATMİNSİZLİĞE EDEBİ BAKIŞ: TATAR ÇÖLÜ
KEMAL TAHİR’İN GENÇLİK YILLARINDA EDEBİYATA DAİR GÖRÜŞLERİ VE POETİK ALGISI
“KORKARIM YOL OLUR” ADLI BEKRİ MUSTAFA FIKRASINI KIRIK CAM(LAR) TEORİSİ BAĞLAMINDA OKUMA DENEMESİ
BATMAN AĞZINDA “MA” ENKLİTİĞİ
ESKİ UYGURCA SİTĀTAPATRĀDHĀRAṆĪ’DE HASTALIK ADLARINA DAİR SÖZ VARLIĞI
İSLAM MİTOLOJİSİ BAĞLAMINDA NEHCÜ'L FERADİS’TE KÖKEN MİTLERİ
ALİ ŞİR NEVÂYÎ DİVANLARININ DİBACELERİ [GİRİŞ-METİN-AKTARMA-DİZİN-TIPKIBASIM] (KİTAP İNCELEMESİ)
2022
Sayı : 16 [BAHAR 2022]
HÂTIRALAR IŞIĞINDA TALAS
BİR KUR'AN FALI ÖRNEĞİ
NESİRDE 'ŞEHRENGİZ ÜSLUBU' VE GÜLDESTE-İ RİYÂZ-I İRFÂN’DAKİ GÖRÜNÜMLERİ
HÂCE MUHAMMED LUTFÎ HAZRETLERİ’NİN (ALVARLI EFE) ŞİİRLERİNİN YENİ BİR NÜSHASI ÜZERİNE -II- HULÂSATÜ’L-HAKÂYIK’TA YER ALMAYAN ŞİİRLER
KLASİK TÜRK ŞİİRİNİN SON TEMSİLCİLERİNDEN CEVAT DURCEYLAN VE TÜRKÇE ŞİİRLERİ
BEYİTLERİ TİTRETEN ACI: DERVİŞ MUHAMMED EMÎN’İN 1752 EDİRNE DEPREMİ İLE İLGİLİ ZELZELENÂMESİ
HADÂ’İKU’L-HAKÂ’İK FÎ TEKMİLETİ’Ş-ŞAKÂ’İK’DA ESER ÜZERİNE BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
BERLİN DEVLET KÜTÜPHANESİ MS. OR. OCT. 3058’DE KAYITLI ŞİİR MECMUASININ MESTAP’A GÖRE TASNİFİ
VA’DÎ’NİN HEŞT BEHİŞT MESNEVİSİ VE BU MESNEVİDE YER ALAN Mİ’RACİYYE
CEVDET PAŞAZÂDE ALÎ SEDÂD'IN ARUZA DAİR RİSALESİ: ARÛZ-I OSMÂNÎ
06 MİL YZ A 8188 ARŞİV NUMARALI MECMÛ’A-İ İLÂHİYYÂT’IN İHTİVÂ ETTİĞİ USÛL İLÂHÎLERİ ÜZERİNE NOTLAR
ALİ SALÂHADDİN’İN ŞİİRLERİNDE EHL-İ BEYT SEVGİSİ
MEŞRUTİYET YILLARININ POPÜLER AŞK ROMANI YAZARI: MUAMMER ENİSE AZMİ
EKOELEŞTİRİ VE GÜLTEN AKIN’IN “YÜKSEK EVDE OTURANIN TÜRKÜSÜ” BAŞLIKLI ŞİİRİ
BİR DÖNEM İKİ FARKLI BAKIŞ AÇISI: NİHAL ATSIZ VE KEMAL TAHİR'İN ROMANLARINDA FETRET DEVRİ
ARAFTAKİ FLANÖR
MİM KEMAL ÖKE'NİN TARİHİ ROMANLARINDA MİLLİ TEMALAR
BİR KÜÇÜKBURJUVANIN GENÇLİK YILLARI ROMANINDA VAROLUŞÇULUK FELSEFESİNİN İZLERİ
NAZIM HİKMET RAN’IN MAKİNALAŞMAK ADLI ŞİİRİNİN SOSYOLOJİK AÇIDAN İNCELENMESİ
BATMAN İLİ KÖY VE BAĞLI YERLEŞİM BİRİMLERİ YER ADLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
SENÂÎ DİVANI - (KİTAP İNCELEMESİ)
BİR KUR'AN FALI ÖRNEĞİ
NESİRDE 'ŞEHRENGİZ ÜSLUBU' VE GÜLDESTE-İ RİYÂZ-I İRFÂN’DAKİ GÖRÜNÜMLERİ
CEVDET PAŞAZÂDE ALÎ SEDÂD'IN ARUZA DAİR RİSALESİ: ARÛZ-I OSMÂNÎ
BİR DÖNEM İKİ FARKLI BAKIŞ AÇISI: NİHAL ATSIZ VE KEMAL TAHİR'İN ROMANLARINDA FETRET DEVRİ
MİM KEMAL ÖKE'NİN TARİHİ ROMANLARINDA MİLLİ TEMALAR
Sayı : 17 [GÜZ, 2022]
HZ. ALİ’YE AİT BAZI SÖZLERİN MANZUM TERCÜMELERİ
MEVLİDLERDE SÜLEYMAN ÇELEBİ ETKİSİNE BİR ÖRNEK: YENİ MEVLİD-İ NEBEVÎ
SULTÂN-I SÂHİB-İ SEYF Ü KALEM Ü MIZRÂB: İLHÂMÎ DİVANI’NDA MÛSİKÎ
NÂBÎ’NİN “BU” REDİFLİ NA’ATINA İBRAHİM SABRİ EFENDİ’NİN NAZÎRESİ
ŞAİR SAFÎ VE ULAŞILAMAYAN BİYOGRAFİSİ
BURSA İNEBEY YAZMA ESER KÜTÜPHANESİNDE KAYITLI BİR SEĞİR-NÂME NÜSHASI ÜZERİNE
MEVLÂNÂ’YA İZAFE EDİLEN BİR ŞİİR ŞERHİ: ABDÜLMECİD ŞİRVÂNÎ’NİN HİTÂB-I SİHRÎ ADLI ESERİ
POSTMODERN KURMACANIN SINIRSIZLIĞI: SAHİR ÖRNEĞİ
TABLODAKİ KADININ HATIRASI
MUALLİM NACİ’NİN ŞİİRLERİNE CENAB ŞAHABETTİN’İN YAZDIĞI NAZİRELERİN MUKAYESELİ EDEBİYAT BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI
ETKİLER VE KATKILAR BAĞLAMINDA SEZAİ KARAKOÇ’UN SANATINA HATIRALARI ÜZERİNDEN BAKMAK
ÇETE ROMANINDA MİLLÎ BİLİNCİN UYANIŞI: HATAY ÖRNEĞİ
ORHAN PAMUK’UN VEBA GECELERİ ROMANINDA YAPI VE İZLEK
UYGUR TÜRKLERİNDE NEZİR ÇİRAĞ RİTÜELİ
TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA SOSYAL VE KÜLTÜREL MEKÂN OLARAK YAYLA; ÇAĞLAYAN YAYLASI ÖRNEĞİ
SAHA (YAKUT) YAZILI EDEBİYATININ İLK ÖRNEĞİ AHTIILAR'DA MENTAL FİİLLER
TÜRK DİLİ ARAŞTIRMALARI YILLIĞI (TDAY) BELLETEN DERGİSİNDE AĞIZ ARAŞTIRMALARI İLE İLGİLİ MAKALELERİN ANALİZİ
LEV NİKOLAYEVİÇ TOLSTOY'UN HOLSTOMER HİKAYESİNİN ÇEVİRİSİ
2021
Sayı : 14 [BAHAR 2021]
DÜNÜN ACILAR ŞEHRİ, BUGÜNÜN SERVİLER, GÜLLER VE IHLAMURLAR KENTİ: ESKİ ZAĞRA
DERVİŞ AHMED GURBÎ'NİN YENİ BİR ESERİ: RİSÂLE-İ MÜNÂCÂT
SU KASİDESİ’NDE “ÖZGÜNLÜK”LER ÜZERİNE
GÜLİSTÂN’A NAZİRE FARSÇA BİR ESER: SÂYİLÎ’NİN RAVZATÜ’L-AHBÂB’I
ADNÎ’NİN ŞİİRLERİNDE TOPLUM HAYATI
ÖYKÜLEYİCİ BİR METİN OLARAK AHMED-İ RIDVÂN’IN LEYLÂ VÜ MECNÛN MESNEVİSİ
AHDÎ-İ BAĞDÂDÎ’NİN DERLEDİĞİ ŞİİR MECMUASI
NEF’Î VE NEDÎM’İN ŞİİRLERİNDE ŞÛHLUK
NEŞR İÇÜN EŞREF BEG’İN BASILDI DÎVÂNI TAMÂM: EŞREF PAŞA DÎVÂNI’NIN BASIMINA YAZILAN TARİH MANZUMELERİ
SÂDIK VİCDÂNÎ’NİN TEFE’ÜL-NÂME-İ İMÂM SÜHREVERDÎ TERCÜMESİ
III. MURAD’A SUNULMUŞ ÜÇ KASİDE: KÂMÎ, NÂLÎ VE MEHMED SUÛDÎ EFENDİ’NİN KASİDELERİ
HÂFIZ DİVÂNI’NDA SEVGİLİ VE SEVGİLİNİN YÜZ VE YANAK GÜZELLİĞİ ÜZERİNE YAPILAN BENZETMELER
HİKÂYE VE ROMAN YAZARI ESMA OCAK’TA FEMİNİZM
AL FİSTANLI GELİNCİKLER ŞAİRİ YALÇIN YÜCEL VE POETİKASI
RAMAZAN DİKMEN’İN “KIYIYA VURANLAR” ADLI HİKÂYE KİTABINDA AYRILIĞA YAZGILI AŞKLAR
LEYLÂ ERBİL'İN ROMANLARINDA MİNÖR OLUŞ
KUMUK TÜRKÇESİNDE KÖKTÜRKÇE SÖZLÜKSEL UNSURLAR
SIRRÎ RÂHİLE HANIM’IN GAZELLERİNDE BİRLEŞİK FİİLLER
İBNÜLEMİN İLE HARPUTLU MÜDERRİS-MÜFTÜ KEMALEDDİN EFENDİ'NİN MEKTUPLAŞMALARI (KİTAP DEĞERLENDİRME)
TARİHİN TAŞIYICI BELLEKLERİYLE TARİHTEN SAHNEYE TÜRK TİYATROSU ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR (KİTAP DEĞERLENDİRME)
SÜLEYMAN NAZİF EFENDİ VE "EŞ'AR VE MÜNŞEAT"I
Sayı : YÛNUS EMRE'DEN MEHMED ÂKİF'E ŞİİR ÖZEL SAYISI
MEHMET AKİF HAKKINDAKİ BAZI İSTİFHAMLARA DAİR
İKİ İDEALİST’TEN (MEHMET ÂKİF ERSOY VE MUSTAFA KUTLU) BİRİ UZAK BİRİ YAKIN İKİ TECRÜBE: ÂSIM’IN NESLİ VE PROFESÖR ÂSIM BEY’İN NESLİ
MEHMET AKİF ERSOY VE HİKMETLİ ŞİİR
KENDİ ŞİİRLERİNE ELEŞTİREL BAKIŞIN KÜÇÜK BİR ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN YUNUS EMRE İLE MEHMET ÂKİF
“MEDENİYET DEDİĞİN TEK DİŞİ KALMIŞ CANAVAR”
MEHMET ÂKİF’İN ŞİİRLERİNDE ÜMİT/SİZLİK DÜŞÜNCESİ
İKİ BUHRAN DEVRİ ŞAİRİNİN BUHRANDAN ÇIKIŞ ÖNERİLERİ: YUNUS EMRE VE MEHMET AKİF ERSOY
SÜLEYMAN ÇOBANOĞLU ŞİİRİNDE YUNUS EMRE ETKİSİ
BİR SOSYAL MEDYA FENOMENİ OLARAK YÛNUS EMRE
ŞÂH VELÎ AYINTÂBÎ’NİN “GELSÜN” REDİFLİ KASİDESİ VE TAHLİLİ: YEDİ HADİSİN MANZUM ŞERHİ
VİŞNEZÂDE İZZETÎ MEHMED EFENDİ (Ö. 1092/1681): KAZASKER, ŞÂİR VE HÂMÎ
SABÛHÎ AHMED DEDE’NİN İHTİYÂRÂT-I SABÛHÎ’SİNDEKİ REDDİYE KULLANIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
NAZİRELERE GÖRE MİSÂLÎ DİVANI’NDA NESÎMÎ ETKİSİ
ŞİİRDEN TARİHİ OKUMAK: II. MAHMUD DÖNEMİNDEKİ ASKERİ YENİLENMENİN KLASİK TÜRK EDEBİYATINA YANSIMASI
‘AYNÎ MAHLASLI BİLİNMEYEN BİR ŞAİR VE ŞİİRLERİ
TARİHÎ BİR OLAYIN DİVAN ŞİİRİNE YANSIMASI: EĞRİ SEFERİ’NDEKİ FİRÂRÎ ASKERLER
CELÎLÎ DİVANI'NDA DEĞERLİ TAŞLAR
BİR SÛFÎ VE KALENDERİN MÜNÂZARASI: MÜNÂZARA-İ FUKARÂ
SEZAİ KARAKOÇ’UN “BALKON” ŞİİRİNİN HERMENÖTİK KURAM BAĞLAMINDA YENİDEN OKUNMASI
İBRAHİM AŞKÎ [TANIK] VE ÇOCUKLARIN ŞİİR DEFTERİ
OSMANLI NESRİNDE EKLEME ŞİİRLER: SADECE SÜSLEME VE DEKORASYON MU?
BİR ŞİİRİN HİKÂYESİ
DOLAP NİÇİN İNİLERSİN?
2021 MEHMED ÂKİF VE İSTİKLÂL MARŞI YILI DOLAYISIYLA YAPILAN ÇALIŞMALAR
2021 YÛNUS EMRE VE TÜRKÇE YILI DOLAYISIYLA YAPILMIŞ ÇALIŞMALAR
CELÎLÎ DİVANI'NDA DEĞERLİ TAŞLAR
Sayı : 15 [GÜZ 2021]
NAMIK EKREM’İN ŞARKÎ ANADOLU’DAKİ NUTUKLARI
SÜTANNELİKTEN BİLGELİĞE UZANAN YOLDA: KLÂSİK TÜRK ŞİİRİNDE “DÂYE KADIN”
DELİLİK Mİ? VELİLİK Mİ? MİR’ÂT-İ CÜNÛN’DAN YANSIYAN MİZAH
“BİSÂTIM OL ŞEHE GİTDİ”: KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE HALI
MEVCÎ’NİN NAZMÜ’L-HABÎB FÎ-NUSHÜ’L-LEBÎB ADLI SAD-PEND MESNEVİSİ
HAMZANAME’NİN 72. CİLDİNDE YER ALAN ARKAİK KELİMELER
SÜLEYMAN NAZİF EFENDİ’NİN KOCA RAGIP PAŞA’NIN “OLMUŞ SANA” VE “-DE” REDİFLİ GAZELLERİ İÇİN YAZDIĞI TAHMİSLER
BEKTAŞÎLİK ARAŞTIRMALARI KAYNAĞI OLARAK MENÂKIB-I HÂCE-İ CİHÂN
BÜZÜRCMİHR’İN ZAFERNAME’SİNİN TÜRKÇE BİR ŞERHİ: OSMAN RASİH’İN MÜKÂLEMÂT-I EDEBİYYE’Sİ
ÖMER SEYFETTİN’İN “İLK NAMAZ” HİKÂYESİNDE ÇOCUK VE İNANÇ TASAVVURU
BİR ANLATIM TEKNİĞİNİN İHYÂSI: LÂ SONSUZLUK HECESİ ROMANINDA TASVİR
MUSTAFA KUTLU’NUN CHEF HİKÂYESİNDE YOZLAŞMA VE DEĞER YİTİMİ
İSKENDER FAHRETTİN SERTELLİ’NİN SUMER KIZI ROMANINDA SÜMER VE ESKİ MISIR İNANÇLARI
BİR KRONOTOP OLARAK BERCİ KRİSTİN ÇÖP MASALLARI‘NIN “ÇİÇEKTEPESİ”
REFİK HALİT KARAY'IN "SARI BAL" HİKÂYESİNİN TAHLİLİ
KAYGUSUZ ABDAL’IN KIRK GÜN OLDU KAYNATIRIM KAYNAMAZ REDİFLİ ŞİİRİNİN TASAVVUFÎ DÜŞÜNCE BAĞLAMINDA ÇÖZÜMLEMESİ
HEDİYYETÜ’L-MÜŞTÂK (HAK ÂŞIKLARINA REHBER LA’LÎ-ZÂDE ABDÜLBÂKÎ)
DİJİTAL ÇAĞDA PUSULASI BOZULAN ŞİİR: POSTMODERNİZM VE ŞİİR ÜZERİNE ADLI ESER HAKKINDA BİR İNCELEME
REFİK HALİT KARAY'IN "SARI BAL" HİKÂYESİNİN TAHLİLİ
2020
Sayı : Prof. Dr. M. Orhan Okay Özel Sayı sı
İLİM KUBBESİNDE BÂKÎ KALAN BİR HOŞ SADÂ PROF. DR. M. ORHAN OKAY
M. ORHAN OKAY HOCA ÜZERİNE (PROF. DR. MUSTAFA İSEN)
PROF. DR. ORHAN OKAY’IN TALEBESİ OLMAK (PROF. DR. İLHAN GENÇ)
KUBBEDE KALAN BİR HOŞ SADÂ (PROF. DR. BAYRAM ALİ KAYA)
ELVEDA CÂNIM HOCAM ELVEDA (PROF. DR. NAZAN BEKİROĞLU)
TÜRKOLOJİ’NİN UNUTULMAYAN HOCASI ORHAN OKAY (MEHMET NURİ YARDIM)
ORHAN OKAY HAKKINDA
BİZ ORHAN OKAY’IN HEP TALEBESİ OLDUK (DOÇ. DR. NAZİRE ERBAY)
EDEBİYAT DÜNYASINDAN BİR ORHAN OKAY GEÇTİ (DR. ŞAKİR DİCLEHAN)
ORHAN OKAY’IN YENİ TÜRK EDEBİYATI BİLİMCİSİNE TAVSİYELERİ
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ YAHUT ORHAN OKAY’IN “SANAT VE EDEBİYAT YAZILARI” ÜZERİNE (PROF. DR. İBRAHİM KAVAZ)
PROF. DR. MEHMET ORHAN OKAY
“VAKİTSİZ ESKİYEN” BİR ZAMANIN HATIRALARI
SİLİK FOTOĞRAFLAR/SİLİNMEZ İZLER
PROF. DR. ORHAN OKAY'IN BİR MEKTUBU VE KARINCANIN KAPİTALİSTLİĞİ
MEHMET KAPLAN İLE ORHAN OKAY MÜNASEBETİ VE AKADEMİSYENLERE ÖĞÜTLER
AKADEMİK ÜSLUBUN ÖZGÜN TİMSALİ ORHAN OKAY HOCA
BİLİMSEL ÇALIŞMALARI VE DANIŞMANLIĞINI YAPTIĞI LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALAR ÖRNEĞİNDE PROF. DR. MEHMET ORHAN OKAY’IN BİLİM İNSANI PORTRESİ
ORHAN OKAY’IN BATI MEDENİYETİ VE ETKİLERİ ÜZERİNE BAZI TESPİTLERİ
İKİ MEDENİYET, BİR İNSAN: M. ORHAN OKAY’IN BİR BAŞKA İSTANBUL ve BİR BAŞKA PARİS ESERLERİNDE ŞEHRE BAKIŞ
AHMET HAMDİ TANPINAR’DAN ORHAN OKAY’A KÜLTÜREL SERMAYENİN DAĞITIM MERKEZİ OLARAK PARİS
İDEAL GENÇLİK YOLUNDA MEHMET KAPLAN’DAN ORHAN OKAY’A MEKTUPLAR
MEHMET KAPLAN’DAN HATIRALAR MEKTUPLAR KİTABINA DAİR BİR İNCELEME
ORHAN OKAY’IN KALEMİNDEN SANAT VE EDEBİYAT
M. ORHAN OKAY’IN SANAT, EDEBİYAT VE ŞİİR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
AHMET MİTHAT EFENDİ VE ORHAN OKAY’IN GÖZÜNDEN BEŞİR FUAD’IN İNTİHARI
İLK TÜRK ROMANI TAAŞŞUK-I TALÂT VE FİTNAT ÜZERİNE
CELAL NURİ (İLERİ)’YE GÖNDERİLEN MEKTUPLARDAN SEÇMELER
MASADAKİ MEKTUPLAR: YAHYA KEMAL PARİS’TE YAŞIYOR
ZİFİR KARANIN MAVİSİ ADLI ÖYKÜDE TEKİNSİZLİK VE KURBAN RİTÜELİ
AHMED REŞİD’İN NAZARİYÂT-I EDEBİYE’SİNDE EDEBÎ ESTETİK
REŞAT NURİ GÜNTEKİN’İN GİZLİ EL ROMANIN TEFRİKASI İLE KİTAP BASKILARI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR
CUMHURİYET DÖNEMİ SEYAHAT ROMANLARINDA (1930-1950) MEDENİYET DERSLERİ
OSMANLI DÖNEMİNDE ZINDIKLIK SUÇUNDAN İDAM EDİLENLERE DAİR NÜZHET ERMAN’IN BİR ŞİİRİ: AĞULU ÇİÇEKLER
JÖN TÜRK ROMANI ÖRNEĞİNDE AHMET MİDHAT EFENDİ VE PRAGMATİZM
YAHYA KEMAL’İN ŞİİR EVRENİNDE YAVUZ SULTAN SELİM ve FÜTÛHÂTI
TANZİMAT’TAN CUMHURİYET’E BATILILAŞMANIN TÜRK ROMANINDA KADINA BAKAN YÜZÜ
MUSTAFA KUTLU'NUN HİKAYELERİNDE İSLAM İKTİSADI BAĞLAMINDA İKTİSAT MESELESİ
FATİH’İN KAYIP KADEHİ (CÂM-I CEM)
UŞŞÂKÎ ŞEYHİ BOLAYIRLI ŞEYH SİNÂN EFENDİ’NİN KÜLLİYÂTINA DAİR
GİRİTLİ SIRRI PAŞA’NIN HARPUTLU MÜDERRİS ABDÜLHAMİD EFENDİ’YE GÖNDERDİĞİ MEKTUPLAR
“BÜYÜK İSKENDER” ETRAFINDA TEŞEKKÜL EDEN KÜLTÜR VE ANLATIM GELENEĞİNDE NEVÂYÎ’NİN “SEDD-İ İSKENDERΔ ADLI MESNEVİSİ
TANINMAYAN BİR ŞAKÂ'İKU'N-NU'MÂNİYYE MÜTERCİMİ: HABÎBÎ AHMED BİN DERVİŞ HALİFE VE ED-DEVHATÜ’L-İRFÂNİYYE FÎ-RAVZATİ ULEMÂ’İ’D-DEVLETİ’L-OSMÂNİYYE ADLI ESERİ
ANADOLU'DAN HATIRALARLA NURETTİN TOPÇU'NUN MEKTUPLARI (Kitap Değerlendirmesi)
BİR BAŞKA PARİS (Kitap Değerlendirmesi)
BİR BAŞKA İSTANBUL (Kitap Değerlendirmesi)
M. ORHAN OKAY-BATI MEDENİYETİ KARŞISINDA AHMED MİDHAT EFENDİ (Kitap Değerlendirmesi)
EDEBİYAT VE EDEBÎ ESER ÜZERİNE BİR İNCELEME (Kitap Değerlendirmesi)
KONUŞMALAR (MÜLAKAT-SOHBET-ANKET-AÇIK OTURUM) (Kitap Değerlendirmesi)
MEHMET KAPLAN'DAN HATIRALAR MEKTUPLAR (Kitap Değerlendirmesi)
SANAT VE EDEBİYAT YAZILARI (Kitap Değerlendirmesi)
SİLİK FOTOĞRAFLAR PORTRELER (Kitap Değerlendirmesi)
ŞEYH GALİB, HÜSN Ü AŞK (Kitap Değerlendirmesi)
MEHMED AKİF: BİR KARAKTER HEYKELİNİN ANATOMİSİ (Kitap Değerlendirmesi)
Sayı : 13 [GÜZ 2020]
DEHA İLE SAHTE BİR PUT TARTIŞMALARI ARASINDA ABDULHAK HÂMİD TARHAN
EL-HÂCC İBRÂHÎM ŞERH-İ BELÂGAT
Sayı : 12 [BAHAR 2020]
KİTAP TANITIMI [NÂFÎ'ZÂDE AHMED ES’AD-MİR’ÂT-İ MUHAMMEDÎ-DÎVÂN ŞİİRİNDEN NA'T ÖRNEKLERİ]
2019
Sayı : 10
TANZİMATTAN MİLLÎ EDEBİYATA TENKİT
27 MAYIS DARBESİ’Nİ ANLATAN ROMANLARDA ÖĞRENCİ OLAYLARI
MEŞÂ‘İRÜ’Ş ŞUARÂ’DA “ÖLÜM”Ü TANIMLAYAN İFADELER - II “ÖLÜMÜN” SANATLI İFADELERLE TASVİR EDİLDİĞİ ŞAİR BİYOGRAFİLERİ
YOZGATLI İHSAN EFENDİ’NİN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SAHASINDAKİ FAALİYETLERİ
AHLÂT-I ERBAA/HUMORAL PATOLOJİ TEORİSİ VE DİVAN ŞİİRİNDE HAKKÂNÎ ÖRNEĞİNDE İŞLENİŞİ
ADIYAMAN İLİ VE YÖRESİ AĞIZLARINDAN DERLEME SÖZLÜĞÜ’NE KATKILAR: FİİL
RİCŒUR’NÜN PARADOKS TEORİSİ VE BÜHLER’İN GESTALT’İ BAKIMINDAN AHMET HAMDİ TANPINAR’IN “ABDULLAH EFENDİ’NİN RÜYALARI” İSİMLİ HİKÂYESİ
SOSYAL HAYATA BAKAN YÖNÜYLE NEDİM’İN RAMAZANİYYESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
İKTİBAS SANATI VE MAZMÛN
ARİF NİHAT ASYA’NIN KİŞİLİĞİ VE KADER ALGISI: PSİKOLOJİK BİR YAKLAŞIM
CÂBÎZÂDE HALÎL FÂ’İZ EFENDİ’NİN RÂMÎ MEHMED PAŞA’YA SUNDUĞU BAHÂRİYYE’Sİ
18. YÜZYILA ÂİT BİR MÜNŞE’ÂT MECMÛ’ASI’NDAN HAREKETLE BALKAN KÖYLERİNDE SOSYAL HAYAT
AZMÎ-ZÂDE HÂLETÎ, NEF’Î VE ZİYA PAŞA ÖRNEKLEMİNDE ŞAİRLERİN HİCVETMEDE KULLANDIĞI YÖNTEMLER
ÇAĞDAŞ BİR TASAVVUF ŞAİRİ ABDULLAH NACİ KIRIŞKA VE “GÖNÜLDEN İLHAMLAR” ADLI ESERİ
KENDİ DÖNEMİNDE YAZILAN KAYNAKLARDA ALİ ŞÎR NEVÂÎ VE FAZLA BİLİNMEYEN ÜÇ ESERİ
TÜRK MASAL ARAŞTIRMACILIĞINDA YÜZ YILLIK BİR MUAMMA: BİR “HANIM” OLDUĞU SANILAN “K. D.” MÜSTEAR ADI KİME AİTTİR?
2018
Prof. Dr. Ali Nihad Tarlan Özel Sayı sı
ALİ NİHAD TARLAN'IN VEFATINA TARİH - CEMÂLÎ (DR. MUSTAFA ASLAN)
ALİ NİHAD TARLAN İÇİN MANZUME (BEKİR OĞUZBAŞARAN)
PROF. DR. ORHAN BİLGİN İLE ALİ NİHAD TARLAN HOCA ÜZERİNE
PROF. DR. NECAT BİRİNCİ İLE ALİ NİHAD TARLAN HOCA ÜZERİNE
PROF. DR. KÂZIM YETİŞ İLE ALİ NİHAD TARLAN HOCA ÜZERİNE
DR. MÜNÜR ERTEN’İN HATIRALARINDA ALİ NİHAD TARLAN HOCA
SÜLEYMAN ZEKİ BAĞLAN İLE ALİ NİHAD TARLAN ÜZERİNE SÖYLEŞİ
BENİM TANIDIĞIM ALİ NİHAD TARLAN HOCA (DR. ŞAKİR DİCLEHAN)
ALİ NİHAD TARLAN’IN HAYATI, ŞAHSİYETİ VE ESERLERİNE DAİR BİR MONOGRAFİ DENEMESİ
“ÜNİVERSİTE YARASINI DEŞMEK” NECİP FAZIL VE BÜYÜK DOĞU PERSPEKTİFİYLE TARLAN-KARAHAN MESELESİ
ALİ NİHAD TARLAN VE DİVAN EDEBİYATINI ANLAMAK
ALİ NİHAT TARLAN’IN TENKİTLİ NEŞİR YÖNTEMİ VE GELİŞİMİ
TARLAN’IN “HAYÂLÎ-BÂKΔ MUKAYESESİ BAĞLAMINDA ŞEHİR, ŞİİR VE HAYAL(HANE)
İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ E-ARŞİVİNDE YER ALAN ALİ NİHAD TARLAN EVRAKI
ALİ NİHAD TARLAN’IN GÖZÜYLE MUHAMMED İKBÂL
GÜMÜŞHÂNEVÎ DERGÂHI’NDAN MUHAMMED ZİYÂEDDÎN EFENDİ’NİN BİR ESERİ: SEBEB-İ HİLKAT-İ EŞYÂ
HAYÂLÎ BEY’İN MÜYESSİRETÜ'L-ULÛM'DA ŞERH EDİLEN GAZELİ
KİLİSLİ/URFALI HÂKÎ VE ŞİİRLERİ
ESKİ TÜRK EDEBİYATI SAHASI İÇİN YENİ BİR EDEBİYAT TARİHİ DÜŞÜNMEK
MEŞÂ‘İRÜ’Ş ŞUARÂ’DA “ÖLÜM”Ü TANIMLAYAN İFADELER- I “ÖLÜM”ÜN BASİT İFADELERLE TASVİR EDİLDİĞİ ŞAİR BİYOGRAFİLERİ
DİVAN ŞİİRİNDE “İŞ ASMAK” DEYİMİ ÜZERİNE
OSMANLI ŞİİRİNDEKİ “TAŞ YASDANMAK” DEYİMİNDEN HZ. YAKUP’UN BEYTEL’İNE
ŞERHİN METNİNDEN METNİN ŞERHİNE: TÜRKÇE ŞERHLERDEN HAREKETLE KLASİK TÜRK ŞİİRİNİN ANLAM DÜNYASINA KATKILAR I
CEZÂYİR MİLLİ KÜTÜPHANESİ’NDEKİ TÜRKÇE YAZMALARIN KATALOĞU
KEMÂL PAŞAZÂDE’NİN FARSÇADAKİ YÂ HARFİNE DAİR BİR ESERİ: YÂİYYE RİSÂLESİ
BAHTÎ′NİN ŞİİRLERİNE AHMED BİN SEYFULLAH′IN TAHMİS VE NAZİRELERİ
BÂKÎ’NİN “SÜNBÜL” KASİDESİ ŞERHİ
MİNYATÜRLÜ FARSÇA BİR ŞİİR MECMUASI
DİVAN ŞİİRİNDE ‘GÖNÜL’ KAVRAMININ REDİF BAĞLAMINDA KAZANDIĞI ANLAMLAR ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
DİVAN ŞİİRİNDE SEB‘Ü’L-MESÂNÎ KAVRAMI VE ANLAM ÇERÇEVESİ
ŞERHİN ŞİİR HÂLİ: SULTAN MURÂDÎ DÎVÂNINDA ŞERH NAZARİYÂTI
İKİ GURBET ŞÂİRİ: BÂBÜR ŞÂH VE CEM SULTÂN’IN ŞİİRLERİNDE VATAN
KÂİNATA HİKMET NAZARIYLA BAKMAK: MA‘ÂRİF-NÂME’DE LİSÂN-I HÂL ÖRNEKLERİ
DİYÂRBEKİRLİ KÂMÎ’NİN ŞEMÂ'İL-İ ŞERÎF TERCÜMESİ
TASAVVUFÎ METİNLERİ İHTİVA EDEN BİR MECMUA ÜZERİNE
SEZÂYÎ-İ KADÎM VE BİR MECMÛADA YER ALAN ŞİİRLERİ
MEVLEVÎ ŞÂİRİ VE MESNEVÎ ŞÂRİHİ SABÛHÎ AHMED DEDE
ON YEDİ SENEYE SIĞDIRILAN BİR ÖMÜR ETRAFINDAKİ ŞİİRLER: SÂKIB-ZÂDE MEHMED MUHLİS DEDE’NİN ŞİİRLERİ VE ONUN İÇİN YAZILANLAR
HASAN DÂNİŞ BEY'İN KERBELÂ MERSİYESİ
ALİ NİHAD TARLAN - KUĞULAR (ŞİİR)
ALİ NİHAD TARLAN TARAFINDAN TERCÜME EDİLEN LEYLÂ İLE MECNÛN’UN YENİ BASKISI ÜZERİNE
YAVUZ SULTAN SELİM DÎVÂNI’NIN YENİ BASKISI ÜZERİNE
EDEBİYAT MESELELERİ’NİN YENİ BASKISI ÜZERİNE
Sayı : 9
AHLAK VE ETİK GÖSTERGELERİNİN TÜRKÇEDEKİ SÖZLÜK BİLİMSEL SERÜVENİ
ARABA SEVDASI’NIN HÜRRİYET KASİDESİ’NDEN ETKİLENME BOYUTU: DOĞRULUK VE GÜVENLİK DEĞERİ VE YALAN DEĞERSİZLİĞİ
FARSÇA BİLENLERE TÜRKÇE ÖĞRETMEK İÇİN YAZILMIŞ FARSÇA-ÇAĞATAY TÜRKÇESİ MANZUM BİR SÖZLÜK: LEHÇETÜ’T-TÜRK
MUSTAFA KUTLU'NUN UZUN HİKAYELERİNE MEKAN ÜZERİNDEN BİR BAKIŞ DENEMESİ
GÜN GECELİDİR / GÜN AKŞAMLIDIR MESELİNE DÂİR
NİYÂZÎ-İ MISRÎ DÎVÂNI’NDA “MÜRŞİD” OLARAK “AŞK”
MÜNŞEÂT-I NÂBÎ'NİN DİL VE ÜSLUP ÖZELLİKLERİ
FERHAT İLE ŞİRİN’E METİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM
SÂLİM TEZKİRESİ'NDE SAFÂYÎ VE TEZKİRESİNE TENKİTLER
ÇAĞATAY EDEBİYATI ŞÂİRİ ŞEYh-ZÂDE ATÂYÎ’NIN ALTI GAZELİNİN TRANSKRİPSİYON, ÇEVRİ VE LÜGAT ÇALIŞMASI
EDEBÎ HİCİVDEN SÖVGÜYE: NEF’Î’NİN HİCVİNDEKİ DEĞİŞİM
Sayı : 8
NECATİ BEY’İN GAZELLERİNDE KANITLAYICI ANLATIM BİÇİMİ
YAHYÂ KEMÂL’İN HATIRALARINDA VE ŞİİRLERİNDE ANNE İMAJI
SOFYALI BÂLÎ’NİN DÖRT ŞEYHE DAİR İSTİHBÂRÎ BİR MEKTUBU
YAZICIOĞLU MEHMED’İN MUHAMMEDİYESİNE YAZILMIŞ BİR NAZİRE: YÛSUF BİN SULTAN ŞAH’IN MUHAMMEDİYESİ
ATFÎ AHMED EFENDİNİN BİR MECMÛADA YER ALAN ŞİİRLERİ
CAHİT KOYTAK ŞİİRİ
AHMED-İ DÂÎ DİVANI’NDA ESKİCİL ÖGELER
18. YÜZYIL OLAYLARINA DÜŞÜLMÜŞ TARİHLER
NECÂTÎ BEY DÎVÂNI’NDA EDEBÎ SANATLARIN MİZAH YARATMA İŞLEVİ
KERBELÂ’NIN EN KÜÇÜK ŞEHÎDİ –ALÎ-Yİ ASGAR- İÇİN YAZILMIŞ BİR MERSİYE
ÇERKEŞÎZÂDE MEHMED TEVFÎK EFENDİ’NİN MİRACİYE’Sİ
MUSTAFA SÂKIB DEDE’NİN BİLİNMEYEN BİR ESERİ: NİKÂTÜ’L-MA’ÂRİF MECMUASI
İSMAİL POLAT’IN “HÜLLE VE TÖRE” ROMANINDA DİN YOZLAŞMASI
MENSUR BİR AŞK VE MACERA HİKÂYESİ: KISSA-İ SEYYİD CÜNEYD VE REŞÎDE-İ ARAB
KİTAP TANITIMI / DEĞERLENDİRME (MUHSİN MACİT- HATÂYÎ DÎVÂNI)
KİTAP TANITIMI / DEĞERLENDİRME (GÜLŞEN-İ RÂZ-ŞEYH MAHMÛD ŞEBÜSTERÎ (Terc: Nuh Mehmet Hamurcu)
2017
Sayı : 7
RAĞIB PAŞA'NIN NÂBÎ'NİN ZEYL-İ SİYER'İNE YAZDIĞI ZEYL: HUNEYNİYE VE TÂİFİYE
BİLİNMEZ DİYARIN GARÎB MİSAFİRİ: SÜRGÜN VE BİREYE ETKİSİ
ŞAİR TEZKİRELERİNE GÖRE OSMANLI’NIN UNVANLI ŞEHİRLERİ
AHMEDÎ DİVANI’NDA SAÇ-MEŞ’AR MÜNASEBETİ
FEMİNİST BİR YAZARIN GÖZÜNDEN ANKARA
İBNÜLEMÎN MAHMUD KEMAL İNAL’IN KENDİ KALEMİNDEN MÜSTAKÎMZÂDE SÜLEYMÂN SADEDDÎN EFENDİ’NİN HÂL TERCÜMESİ
NAZMÎ-ZÂDE HÜSEYİN MURTAZÂ EFENDİ VE TEZKİRE-İ EVLİYA-İ BAĞDÂD İSİMLİ ESERİ
ATFÎ AHMED EFENDİ’NİN ARUZA DAİR BİR ESERİ: MİFTÂH-I KAVÂİD-İ TUHFE
MİTHAT CEMAL KUNTAY’IN “NEFÂİS-İ EDEBİYYE” ADLI ANTOLOJİSİ
KİTAP TANITIMI-DEĞERLENDİRME (İsmail Hakkı Aksoyak-Müşterek Şiirler Divanı)
Gelenek ve Postmodernizm
KURAL TANIMAYAN BİR İDEOLOJİ: POSTMODERNİZM
GELENEĞE YENİLEN MODERNİZMİN ZAFERİ! POSTMODERNİZM
POSTMODERNİZM VE GELENEK
POSTMODERN EDEBİYATIN “NE”LİĞİ
ALGI VE KURMACA METİNLERİN DÖNÜŞTÜRÜLMESİNDE POSTMODERNİZMİN ROLÜ
POSTMODERN YÖNTEM ARAYIŞLARI BAĞLAMINDA ÖZNE-BİLGİ İLİŞKİSİNE BİR GİRİŞ DENEMESİ
METİNLERARASI İLİŞKİLERİN KLASİK RETORİKTEKİ KÖKENİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
İNŞÂNIN POSTMODERN TERENNÜMÜ II: YEDİNCİ GÜN’DE OSMANLI TÜRKÇESİ KULLANIMINA DAİR
“KUŞLAR YASINA GİDER’’ ROMANINDA POSTMODERNİZMLE GELENEĞİN BULUŞMASI
DAĞLARCA’NIN HÜSN Ü AŞK YORUMU: ŞEYH GALİB’E ÇİÇEKLER
YENİDEN DOĞUŞ BİÇİMLERİ VE RUH ADAM ROMANI
BİR MESNEVİ PARODİSİ OLARAK BENİM ADIM KIRMIZI
MEKÂNSAL VAROLUŞTAN SÜRESEL VAROLUŞA EVRİLME SÜRECİNDE POSTMODERN ÖZNE
GELENEKSEL HİKAYE İLE MODERN HİKAYE BAĞLAMINDA SEYFÜLMÜLÜK İLE AKİF HASAN KAYA'NIN BİR HİKAYESİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ VE ROMAN İLİŞKİSİNE DAİR GÖRÜŞLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
OYUN VE ÜSTKURMACA BAĞLAMINDA BİR ANİMASYON OKUMA DENEMESİ: WRECK-IT RALPH
MUKAYESELİ EDEBİYAT VE POSTMODERNİZM BAĞLAMINDA KIRMIZI SAÇLI KADIN ÜZERİNE BİR İNCELEME
Sayı : 6
MUSTAFA KUTLU’NUN “BU BÖYLEDİR” HİKÂYESİ İLE YILDIZ RAMAZANOĞLU’NUN “MEHTAP TURU” ADLI ESERİNDE SİMÜLATÖR/SİMÜLASYON
SEHİ BEY’İN ‘NEV HEVES’ GENÇ ŞAİRLERİ
SÜLEYMÂN FÂİK EFENDİ’NİN MÜSTAKÎMZÂDE SÜLEYMÂN SADEDDÎN EFENDİ HAKKINDAKİ DEĞERLENDİRMELERİ ÜZERİNE
SÖZÜN TÖZÜ ŞİİRİN CEVHERİ: MAZMÛN
XVI. YÜZYIL ŞAİRLERİNDEN HAZÎNÎ VE TESELLÂU’L-KULÛB ADLI ESERİ
TARAMA SÖZLÜĞÜ VE TÜRKÇE SÖZLÜK’E GÖRE ANLAM GENİŞLEMESİNE UĞRAMIŞ KELİMELER
KUTADGU BİLİG DİZİNİNDEKİ BİR KELİME HAKKINDA III: İDİŞ~IDIŞ ‘KAP’ ÜZERİNE
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ AĞIZLARINDA GEÇEN İKİLEMELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
ŞEM’Î ŞEM’ULLÂH’IN ŞERH-İ MESNEVÍ’DE “RÂFIZÎLİK” MESELESİNE BAKIŞI
ABDURRAHMÂN BİN ABDULLÂH-I KUDDÛSÎ’NİN TUHFE-Yİ ŞÂHİDÎ ŞERHİ “TUHFETÜ'L-MÜLÛK”
MÜŞAHEDAT, DÜRDANE HANIM VE ROMAN ÖNSÖZLERİNDE AHMET MİTHAT EFENDİ’NİN ROMAN ANLAYIŞI VE UYGULAMALARI
DİVAN EDEBİYATININ KAYNAKLARI (TANITIM-DEĞERLENDİRME)
Sayı :
GELENEKTEN GELECEĞE TÜRK EDEBİYATI BİLDİRİLERİ KİTABI (TANITIM-DEĞERLENDİRME)
2016
Mine Mengi
PROF. DR. MİNE MENGİ’NİN HAYATI VE ESERLERİ ÜZERİNE BİR BİBLİYOGRAFYA DENEMESİ
ALİ ŞİR NEVÂYÎ’NİN ESERLERİNDE “LATİFE” KAVRAMI
XVII. YÜZYIL ŞAİRLERİNDEN HÂFIZ-ZÂDE SEYYİD MEHMED SA’DÎ ÇELEBİ VE DİVAN’I ÜZERİNDE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
OTOBİYOGRAFİ GELENEĞİNDE VECİZ BİR ÖRNEK: KÂTİP ÇELEBİ BİYOGRAFİSİ
İSLÂM VE TÜRK EDEBİYATI ÇALIŞMALARINDA BİR ÖMÜR: H. AHMED SCHMİEDE- HAYATI, FAALİYETLERİ VE NEŞRİYATI
SEYAHATNAME’NİN OTOBİYOGRAFİ/ SERGÜZEŞT-İ EVLİYA BÖLÜMLERİ
HARF/LAFIZ-SÖZ/ANLAM İLİŞKİSİNİN EDEBÎ YÖNÜ VE GENC-İ ESRÂR-I MA’NÎ İLE TEMSİLÎ (ANALOJİK) ANLATIMI
BİR BİYOGRAFİ USTASI, BİR KLÂSİK DÖNEM EDEBİYAT ELEŞTİRMENİ LATÎFÎ VE ŞAİRLER TEZKİRESİ
GAZELİN GARİP OLDUĞU DEVİRLERDE GARİBİ GAZELDEN OKUMAK NECÂTÎ’NİN ‘GARÎB’ REDİFLİ İLK GAZELİ
NEDİM ŞAHSINDA ŞÛHÂNE TARZ ÜZERİNE BAZI DEĞERLENDİRMELER
İSİMLENDİRME HENGÂMESİNDE BİR İSİM SAVUNMASI: DÎVÂN EDEBİYÂTI
KARA ABDÂL SÜLEYMÂN ŞEMSÎ DEDE VE ŞİİRLERİ ÜZERİNE
NABİ’NİN KAMANİÇE KALESİ’NİN FETHİ İÇİN YAZDIĞI 'Sultân-ı dîn şehenşeh-i dünyâ hidîv-i dehr Sultân Muhammed âb-ı ruh-ı baht-ı sermedî' MATLA’LI TÂRİH KASÎDESİ VE ÇAĞINA TANIKLIĞI
KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA MİZAH: HARNÂME-ŞİKÂYETNÂME ÖRNEĞİ
XVII. YÜZYIL ŞAİRLERİNDEN SABRÎ’NİN AŞK ANLAYIŞI
DİVÂN ŞİİRİNDE VATAN
MEKTEP SAHİBİ BİR ŞAİR OLARAK NECÂTÎ BEY
KLÂSİK TÜRK ŞİİRİNDE MİZAHIN HİCİV BOYUTUNDA FUZÛLÎ ÖRNEĞİ
ALÎ EMÎRÎ EFENDİ DÎVÂNINDA KİTAP VE ŞÂİRİN “KİTÂB” REDİFLİ ÜÇ GAZELİ
PROF. DR. ABDÜLKADİR KARAHAN’IN “FUZÛLΔ MERKEZLİ KLÂSİK TÜRK EDEBİYATI MESELELERİNE BAKIŞI
İSTİKLÂL MARŞI’NA HİKMET NAZARIYLA BAKMAK / NÂBİ EKOLÜ’NÜN SAFAHAT VE MEHMET ÂKİF ERSOY’DAKİ İZLERİ ÜZERİNE
“BELÂGAT-I OSMÂNİYE”DE “KİNAYE” KAVRAMI VE BU KAVRAMIN BAZI BELÂGAT KİTAPLARI İLE MUKAYESESİ
DEDE KORKUT HİKÂYELERİNDE İSLAMÎ UNSURLAR
DENEYSEL EDEBİYAT YÖNÜYLE DÎVÂN ŞİİRİNDE BİR TARZ: GAZEL-İ MUSANNA’ YAHUT “GAZEL ENDER GAZEL”
ANTEPLİ AYNÎ’NİN FARSÇA DİVANI
Sayı : 4
AHMED HAMDÎ’NİN “BELÂGAT-I LİSÂN-I ‘OSMÂNΔ VE AHMED CEVDET PAŞA’NIN “BELÂGAT-I ‘OSMÂNİYYE” ADLI ESERLERİNİN MUKÂYESESİ
ŞÂİRİN MAZMÛN AYNASI: TAB‘/MEŞ‘AR
SON DÖNEM BELÂGAT KİTAPLARINDAN İBRADILI MEHMED ŞÜKRÎ’NİN İLM-İ BELÂGAT ADLI ESERİ (METİN)
ZİYA PAŞA’NIN ARZ-I HÂL’İ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
TARİHÎ ROMANDAN MİLLÎ KİMLİĞE: SARIKAMIŞ/BEYAZ HÜZÜN
RECÂÎ-ZÂDE MAHMUD EKREM’İN DERS NOTLARI: KUDEMÂDAN BİRKAÇ ŞÂİR (Kitap Tanıtımı)
Abdulkerim Abdulkadiroğlu
PROF. DR. ABDULKERİM ABDULKADİROĞLU'NUN HAYATI VE ESERLERİ HAKKINDA BİBLİYOGRAFYA DENEMESİ
“VAN KÜTÜĞÜ” NASIL MEYDANA GELDİ?
PROF. DR. ABDULKERİM ABDULKADİROĞLU’NUN AYDIN KİŞİLİĞİ VE “GECE YARISI YAZILARI”
KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA TARZ-I NESİR ÜÇ MÜDÜR?
EDİNCİKLİ RAVZÎ DİVANINDA ON ALTINCI YÜZYIL EDİNCİK ŞEHİR HAYATININ YANSIMALARI
18. ASIRDA YAZILMIŞ MÜNŞİYÂNE/ÜSLÛB-I ÂLÎ NESİR VE MENSUR MUAMMÂ ÖRNEĞİ BİR ESER: ŞEFÎK-NÂME
VAZ’-I ETIBBÂ: ÜMMÎD-İ ÂFÎYET
AHMED CÂHİDÎ’NİN MENSUR ESERLERİNDE DİL VE ÜSLÛP ÖZELLİKLERİ
FUZÛLÎ’NİN HADÎKATU’S-SU’ADÂ’SI ÜZERİNE NOTLAR
OSMANLI BİYOGRAFYA GELENEĞİNDE KÂTİB ÇELEBİ’NİN FEZLEKE’Sİ
MEHÂBÎB-İ TEZÂKİR: 18. ASIR ŞUARÂ TEZKİRELERİNDEKİ ERKEK SEVGİLİLER
MÜNŞEAT MECMUALARI VE XV. YÜZYILDAN BİR MÜNŞEAT ÖRNEĞİ
TÜRK EDEBİYATINDA SEFÂRETNÂMELER VE AHMED RESMÎ’NİN NEMÇE SEFÂRETNÂMESİ
LATÎFÎ TEZKİRESİ’NDE ESERE İLİŞKİN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
“FÂİK’İN, ‘ELÂ YÂ EYYÜHE'S-SÂKÎ EDİR KE’SEN VE NÂVİLHÂ’ MISRAINA TASAVVUFÎ ŞERHİ: LÜBB-İ SÜHAN”
2015
Sayı : 2
BENLİK AYNASINDA ŞEYH GÂLİB’İN İDDİÂLARI
RÂ’İF NECDET’İN “YENİ MEKTÛB NUMÛNELERİ” BAĞLAMINDA KLÂSİK MEKTUP İLE YENİYİ MUKAYESE DENEMESİ
TAHRAN’DA BULUNAN TÜRKÇE BİR ŞİİR MECMÛASI VE NEŞREDİLMEMİŞ BAZI ŞİİRLER
ARZ-I İHTİRÂM: TEŞEKKÜR-NÂME KLÂSİK TÜRK ŞİİRİNDE TEŞEKKÜR İÇERİKLİ ŞİİRLER
Ebüzziya Tevfik, Nümûne-i Edebiyyât-ı Osmâniyye
Sayı : 1
NÂBÎ’NİN BİLİNMEYEN DÖRT ŞİİRİ
NECÂTÎ VE REVÂNÎ DÎVÂNLARINDAKİ MÜKERRER GAZELLER ÜZERİNE
SÜLEYMAN NAZİF’İN HİCİVDEKİ USTALIĞI: BEAU SHERİF’İN BOŞ HERİF’E DÖNÜŞÜMÜ (İNCELEME-METİN)
SHAKESPEARE’İ KANON YAPABİLMEK - BATI KANONU ÜZERİNE
XIX. YÜZYIL TÜRK YAZININDA OSMANLI-RUS BARIŞINA BİR KATKI DENEMESİ: ACÂYİB-İ ÂLEM
ISSN:
2458-8636
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2015
Yayıncı:
Ahmet TANYILDIZ
79.9b
43.2b
Dergi Detay