SAMUEL BECKETT’İN “OYUN SONU” ADLI OYUNUNA GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM

Samuel Beckett’in Oyun Sonu adlı oyun göstergebilimsel yaklaşımla incelendiğinde oyunun göstergesel yapısının hem içerik ve hem de biçim bakımından derinlikli, çok anlamlı bir yapısı olduğu görülmektedir. İnsanın anlamsızlığını, sefilliğini ve çaresizliğini çeşitli şekillerde oyun oynayarak, oyalanarak ve erteleyerek geçiştirmesi, oyunun göstergebilimsel olarak incelenmesiyle oyunun ne denli zengin, çarpıcı göstergeleri var ettiğini ortaya çıkarmaktadır

___

  • BUMİN, Tülin; Hegel, Yky, İstanbul, 2005
  • ERKAN, Mukadder, Samuel Beckett, İfadenin Arayüzeyi/ Postyapısalcı Bir Yaklaşım, Çizgi Kitapevi, Konya, 2005
  • ERKMAN, Fatma; Göstergebilime Giriş, Alan Yayıncılık, Ankara, 1987
  • ESLİN, Martin; Dram Sanatının Alanı, Çev. Özdemir Nutku, YKY, İstanbul, 1996
  • FLETCHER, John; Samuel Beckett’s Art, Barnes & Noble, Inc., New York, 1967
  • FUCHS, Elinor; Karakterin Ölümü, Modernizmden Sonra Tiyatro, Dost Yayınları, Ankara, 2003
  • GUIRAUD, Pierre; Göstergebilim, Çeviren Prof.Dr. Mehmet Yalçın, İmge Kitapevi, Ankara, 1994
  • GÜÇBİLMEZ, Beliz; Sophokles’ten Stoppard’a İroni ve Dram Sanatı, Deniz Kitapevi, Ankara, HAYMAN, Ronald; Samuel Beckett, Frederıck Ungar Publıshıng Co. New York, 1968
  • KALKAN KOCABEY, Hasibe; Tiyatroda Göstergebilim, e yayınları, İstanbul, 2008
  • KARACABEY, Süreyya; Modern Sonrası Tiyatro ve Heiner Müller, de ki yayınları, Ankara, 2006,
  • KIRAN, Ayşe-KIRAN Zeynel; Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2000
  • PAVİS, Partice; Gösterimlerin Çözümlenmesi, Dost Kitabevi, Ankara, 2000
  • RAMAKRİSHNA, Lalita; Samuel Beckett Tıme and the Self in Hıs Plays, Harman Publıshıng House, New Delhı, 1997
  • RİFAT, Mehmet; Genel Göstergebilim Sorunları, Sözce Yayınları, İstanbul, 1986
  • RİFAT, Mehmet; Gösterge Eleştirisi, Kaf Yayınları, İstanbul, 1999
  • SAUSSURE, Ferdinand de; Genel Dilbilim Derleri, Çev. Berke Vardar, İstanbul, 1998
  • UÇAN, Hilmi; Dilbilim, Göstergebilim ve Edebiyat Eğitimi, Hece Yayınları, Ankara, 2008
  • YÜCEL, Tahsin; Yapısalcılık, YKY, İstanbul, 1999
  • YÜKSEL, Ayşegül; Samuel Beckett Tiyatrosu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997
  • YÜKSEL, Ayşegül; Yapısalcılık ve Bir Uygulama, M. Cevdet Anday Tiyatrosu, Gündoğdu Yayınları, Ankara, 1995 MAKALELER
  • CERRATO, Laura; “Postmodernizm ve Beckett’in Başarısızlığın Estetiği”, çev. Mehmet H. Doğan, Kitap-lık, sayı 97, Eylül 2006
  • ER, Ayten; “Boris Vian’nın İmparatorluk Kurucuları ya da Le Schmürz Adlı Oyununda Eyleyenler ve İşlevleri”, Göstergebilim Tartışmaları, Multilingual, İstanbul, 2001
  • EZİCİ, Türel; “Pozitif Yoldan Negatif Yola: Beckett Dramaturjisinde İndirgemeci ve Analitik Stratejiler”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı 23, Ankara, 2007
  • KARACABEY ÇELİK, Süreyya; “Beckett ve Estetik Şok”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı 23, Ankara, 2007
  • SAĞLAM, Tülin; “İbsen’den Beckett’e Uzamın Dönüşümü”, Tiyatro Araştırma Dergisi, Sayı:23, Ankara, 2007
  • YÜKSEL, Ayşegül; “İbsen’den Beckett’e: Yıkım Öncesi ve Sonrası”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı 23, Ankara, 2007 OYUNLAR
  • BECKETT, Samuel, Godot’yu Beklerken, çev. Hasan Anamur, Can Yayınları, İstanbul, 1990
  • BECKETT, Samuel, Oyun Sonu, Çev. Abet Limm, Düzlem Yayınları, İstanbul, 1993