TÜRKİYE’DE KÜRESEL MEDYA VE ROCK MÜZİK KÜLTÜRÜ İLE KURULAN KÜRESEL KÜLTÜREL ORTAMLAR

Türkiye’de kültürel alanda ortaya çıkan değişimler, Küresel arenada ortaya çıkan değişimler içinde ele alınması gereken bir durumdadır. Türkiye’deki kültürel özellikler, bir yandan hâkim kültürel yapı doğrultusunda yeni bağlamsallıklar kazanıp diğer yandan da yeni direnç özellikleri geliştirirken, küresel medya bu yeni bağlamsallıkların kurulmasında önemli rol oynar. Küresel medyanın popüler içeriğinin biçimlenmesinde pop müzik temel iletkenlerden biri olarak işlev görürken Türkiye’de de rock müzik kültürü üzerinden bu değişimleri takip etmek mümkündür.

___

  • Gazete yazıları7Röportajlar 06.07 “ Kadiköy Evcimen, Taksim Uçarı”, Deniz Yavaşoğulları Candeğer Muradoğlu, Cumhuriyet 06.2006. “ Devir Rock’n pop devri”, Birgün Pazar
  • Zizek,Slovoj. Kırılgan Temas, Metis yay. İstanbul, 2. baskı.2006.
  • Tomlinson, John. Küreselleşme ve Kültür, Ayrıntı Yay.İstanbul, 2004.
  • Stokes, Martin. “ Kültür Endüstrileri ve İstanbul’un Küreselleşmesi”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında, Der. Çağlar Keyder. Metis yay. İstanbul, 2000.
  • Rowe, David. Popüler Kültürler, Ayrıntı Yay.İstanbul, 1996.
  • Hall, Stuart “ Kültür, Medya ve ‘ İdeolojik Etki’” , Medya, İktidar İdeoloji, Der. Mehmet Küçük. Ark Yay/ Ankara. 1999a.2. Basım.
  • Hall, Stuart. “ İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya İktidar İdeoloji, Der. Mehmet Küçük, Ark Yay.. Ankara. 1999b. 2. basım
  • Chambers, Lain. Göç, Kültür, Kimlik. Ayrıntı Yay.İstanbul, 2005.
  • Akay, Ali. İstanbul’da Rock hayatı, Bağlam yay.İstanbul, 1995.
  • Adaklı, Gülseren. “ Yayıncılık Alanında Mülkiyet ve Kontrol”, Medya politikaları,. Der. D. Beybin Kejanlıoğlu, Sevilay Çelenk, Gülseren Adaklı. İmge Yay. Ankara, 2001.
  • Adaklı, Gülseren. Türkiye’de Medya Endüstrisi, Ütopya Yay.Ankara, 2006.
  • Bek,Mine Gencel.(Der.) (2003), “ Avrupa Birliği’nde İletişim Alanının Düzenlenmesi:
  • Kültür Ağırlıklı Politikadan Ekonomi Merkezli Politikaya Doğru”, Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları,.Ankara:Ümit. Elteren, Mel Van. (1999). “ Amerikan Popüler Kültürünün Etkisinin Global Bir Yaklaşım İçinde
  • Değerlendirilmesi” Popüler Kültür ve İktidar ,Der. Nazife Güngör. Ankara:Vadi. Featherstone, Mike.( 1996), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, İstanbul:Ayrıntı.
  • Harvey,David. (1997), Postmodernliğin Durumu, İstanbul:Metis.
  • Morley David & Robins, Kevin. (1997). Kimlik Mekanları, İstanbul:Ayrıntı.
  • John Clarke, Stuart Hall, Tony Jefferson&Brian Roberts “Subcultures, cultures and class: A Therotical overview”, Resistence Through Rituals Edit by Stuart Hall & Tony Jefferson, Routledge / London. 1998.
  • Solmaz, Metin. (1996), Türkiye’de Pop Müzik , Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Castells, Manuel. (2005), Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi yay.
  • (2007)Türkiye’de Punk ve Yer altı Kaynaklarının Kesintili Tarihi 1978-1999. Edit. Sezgin Boynik
  • Tolga Güldallı, Bas .İstanbul. Tezler: Orhan, Ayşe Hande. (2002) 1960-2000 Yılları arası “ Anadolu Pop-Rock” olarak adlandırılan Müzik
  • Kültürü. Hacettepe üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Etnomüzikoloji ve Folklor anabilim dalı yüksek Lisans tezi. İnternet Kaynakları: www.dinamo.fm/ www.bilgicagi.com www. Turkcell.com.tr Kişisel görüşmeler: Müzik prodüktörü Demirhan Bayhan/2006
  • Müzik yazarı Murat Beşer/ 2007