PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)

Bu çalışmanın nihai hedefi, Fransız besteci Francis Kleynjans tarafından bestelenmiş A l’aube Du Dernier Jourisimli eseri, yirminci yüzyıl modern müzik akımları çerçevesinde inceleyip, bu eserin .yküsel y.nünün yanındateknik ve armonik analizini yapmaktır. Çalışmanın beslendiği temel konu yirminci yüzyıl müziği ve yirminciyüzyıl müziği içinde değerlendirilen ancak kökleri on dokuzuncu yüzyılın sonuna uzanan Programlı müziktir.Öte yandan söz konusu eserde diğer yirminci yüzyıl müzik akımlarından da izler bulmak mümkündür.Dolayısıyla hem karşılaştırma yapabilmek hem de eseri uygun konuma yerleştirebilmek için bu akımlarkronolojik bir sıra ile incelenmiştir. Bu bağlamda 20. yüzyıl gitar müziğinde oldukça önemli bir yere sahip olanFrancis Kleynjans’ın A l’aube Du Dernier Jour adlı eserinin armonik, teknik ve .yküsel analizinin yanı sıra program müziği ve modern müzik yazıları ile de ilişkilendirilmesi çalışmanın .zünü oluşturmaktadır.

A Programmed Guitar Music (A l’aube Du Dernier Jour)

 The ultimate goal of this work is to examine the work of A l’aube Du Dernier Jour, composed by the Frenchcomposer Francis Kleynjans, in the context of the twentieth century modern music movements and to make atechnical and harmonic analysis of this work as well as its narrative direction. The main subject of the work isthe programmed music, whose roots are evaluated in the music of the twentieth century and the music of thetwentieth century but extend to the end of the nineteenth century. On the other hand, it is also possible to findtraces from other 20th  century music trends. Therefore, in order to be able to make comparisons as well as toplace the pieces in the appropriate position, these trends were examined in chronological order. In this context,Francis Kleynjans, who has a very important place in guitar music in the 20th  century, forms the essence ofstudying the harmonious, technical and narrative analysis of A l’aube Du Dernier Jour, as well as of program music and modern music writings.

___

  • Beard, D. (2005). Musicology: The Key Concepts. New York: Taylor&Francis Group.
  • Çapacı, K. (2011). 20. yy’da Müzik. Erişim Adresi: https://docplayer.biz.tr/11871564-20-yuzyilda-muzikkazim- capaci-1900-2000.html
  • Çetiner, Ö. (2013). Bir Tohumun Gaia Defterinden. Sanatta Yeterlilik Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çokoğullu, K. (2013). Çağdaş Gitar Müziği Bestecisi Carlo Domeniconi’nin Koyunbaba Adlı Eseri ve Kazım Çokoğullunun Tanburi Mustafa Çavuş Şarkısı Üzerine Fantezi, Sanatta Yeterlilik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi. Çev.: M.Halim Spatar. İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Hodeir, A. (2002). Müzikte Türler ve Biçimler. İstanbul, Pan Yayıncılık.
  • Mimaroğu, İ. (2003). Müzik Tarihi. İstanbul, Varlık Yayınları.
  • Özçelik, S. (2001). On İki Ton Besteleme Tekniği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 3.
  • Percy, A. (1947). The Oxford Companion To Music. London, New York, Toronto: Seventh Edition, Oxford University Press.
  • Sachs, C. (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi. Çev.: İlhan Usmanbaş. İstanbul, Milli Eğitim Basımevi.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Shopenhauer, A. (2004). Varolmanın Acısı. İstanbul, Donkişot Yayınları.
  • Tardü, D. (2014). Arthur Schopenhauer ve Friedrich Nietzsche’nin Program Müziğine Yaklaşımları, Rast Müzikoloji Dergisi Cilt II, Sayı 1.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Eserler. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt-20. Sayı 3. Ss. 7.