Thomas Mann’ın Buddenbrook Ailesi’nde Karakterler

Öz Thomas Mann eserlerinde yarattigi karakterlere karsi sevgiyle baglidir. Johann Buddenbrook ve onun neslini sempati ile anlatir. Johann genellikle saglam düsünceli, canli ve en az sinir hastasi olan karakterdir. Yasli Johann romanda disiplinli, kesin kurallari olan gerçekçi ve yasama bagli bir isadamidir. Ailenin ikinci kusak temsilcisi konsül Johann’da çok derinden hissedilen bir dindarlik söz konusudur. Bireylerin toplumsal kurallara baglilik konusunda özen göstermeleri taraftaridir. Ailenin üçüncü kusak temsilcisi olan Thomas’in ciddiyetinden söz edilirken ayni zamanda rahatsizligina isaret edilmektedir. Bir taraftan akilli, etkileyici, girisimci ve ihtirasli, diger taraftan sinirli zayif ve kirilgan davranislar sergilemistir. Distan bakildiginda bir dis çektirmenin sok etkisi alt inda öldügü düsünülse de aslinda yasama azmi olmadigi için ölmüstür. Konsülün ikinci çocugu Tony küçüklügünde çok sevimli, gözüpek ve zeki bir çocuktur. Ailenin talihsiz kizi, yasami kötü de olsa yasama enerjisi, sevinci vardir ve bundan dolayi aileden geriye sadece o kalir. Sanatçi bir kisilige sahip olan Christian baskalarinin yüz ifadelerini, konusma tarzlarini taklit ederek ailesini eglendirerek ilgi odagi olmayi basarir. Ancak yasaminda o da bir basari saglayamaz. Ailenin dördüncü kusak temsilcisi Hanno’nun dogumuyla birlikte aileye bir canlilik gelir. Güçlü yetiserek aile sirketinin basina geçmesi, gerçeklesmez. Onun veremden ölmesinin sebebi de yasama gücünün olmamasindandir. Hanno’nun ölümüyle birlikle Buddenbrooklarin nesli sona erer