Başa Çıkma Değeri Açısından sabır Üzerine Nitel Bir Çalışma

Bu çalışma nitel yöntem ile başa çıkma değeri açısından katılımcıların yaşadıkları ağır hayat olayları karşısında gösterilen sabırlarını anlamayı amaçlamaktadır. Araştırma yedi gönüllü katılımcı ile yapılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat soru formu katılımcılara sorulmuştur. Kapalı kalan bazı yerlerin açığa kavuşması için mülakat formu dışında bazı sorular da sorulmuştur. Katılımcılar yaşadıkları zor ve ağır hayat olaylarını anlatarak bu sorulara içtenlikle cevap vermeleri sağlanmıştır. Katılımcılardan eşcinsellikle mücadele edenlerin hem dini hem ailevi-sosyal ortamlarından almaları gereken desteği almadıkları görülmüştür. Bu yüzden pasif sabırla yaşadıkları olaya olumsuz anlamda tahammül ettikleri anlaşılmıştır. Diğer katılımcılardan N.Ç., A.A. ve S.S. ise hem dini hem de ailevi-sosyal ortamların desteğini alarak yaşadıkları olaylarla aktif sabır göstererek yaşadıkları ağır ve zor olayın yerine başka şeylerle koyarak başa çıktıkları anlaşılmaktadır. Katılımcılar içinde yaş olarak en küçük olan ve babasını kaybetme acısını yeni yaşayan C.Ç.'ye gelince pasif sabır içinde olup geleceğe dair bir gayesi ve ümidi olmadığı için ona yaşadığı acıyı başka bir şeyle telafi edip aktif sabır içinde başa çıkması sağlanabilir.

A Qualitative Study on Patience In Terms of coping value

This study aims to understand the patience of the participants who experinced a severe life events in terms of the coping value. Research was conducted with seven volunters participants. In the study, semi-Structured interview questionaire were asked to participants. Outside the interview form, some questions also asked for some issues remaining closed. The participants are provided to answer sincerely to the questions by explaning that they live in difficult and severe life events provided. The Participants who is coping with homosexulaty was found that they haven't got the support from their religion and family, social enviroment. So it is understood patiently passive that they have in a negative sense in what they had to endure. It is understood that other participants N.Ç., A. A. and S.S., having the support of both religious and family-social environment, is coping with heavy and difficult events with putting something else in active patience. Because she hasn't a goal for the future and hope C.C., the youngest participant and experiencing new pain of losing his father, is provided to cope with her pain in active patience by compansating his pain in something else.