İÇE ALINMA VE DIŞA ATILMA MEKANİZMALARIYLA DOGVILLE’DE KADIN İMGESİNİN TEMSİLİ

Sinema ve sosyolojinin karşılıklı bir verimlilik içinde sürdürdüğü ilişkiden doğan sinema sosyolojisi ve sinema sosyolojisinde etkili bir çözümleme yaklaşımı olarak kullanılan feminist sinema eleştirisinin perspektifinden yansıyan bu çalışma, Dogville filminde başkarakter olan Grace üzerinden sunulan “kadın imgesi”nin temsiline odaklanmakta; filmdeki kadın temsilinin toplumsal cinsiyet eksenli bir okuma ve sosyolojik argümanlarla, kapalı bir toplumsal doku örneğini yansıtan küçük bir kasabada hangi mekanizmalarla gruba dahil edildiği ve gruptan dışlandığı üzerinde durulmaktadır.

THE REPRESENTATION OF WOMEN IMAGES WITH MECHANISM OF INCORPORATION AND EXPLUSION IN DOGVILLE

This study being reflected by the perspective of the feminist cinema critics beging used as an effective analysis method at the cinema sociology and cinema sociology arising from the relation between cinema and sociology mutually focuses on the description of “the woman image” presented through Grace who is the main character at Dogville film; this film focuses on with which machine female representation at the movie is added to the group and is excluded from the group with a social gender-based reading and sociological arguments at the small town reflecting the example of a closed social texture