Çizgi Romanlar: İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde alternatif bir yaklaşım

Bu çalışma TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Uluslararası Bakalorya öğrencileri (15-16 yaş) için İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde çizgi romanların rolünü inceleyen bir araştırmanın bulgularını sunmaktadır. Daha önce herhangi bir çizgi roman çalışması yapmayan 10uncu sınıf öğrencileri “Macbeth” oyununu çeşitli sınıf içi etkinliklerle çalışmak üzere kontrol ve deney grupları olarak rastgele seçilmişlerdir. Katılımcılardan veri toplamak amacıyla anket, yarı yapılandırılmış mülakat ve başarı testi (son test) kullanılmıştır. Kontrol grubu ve deney grubu bulguları çizgi romanların (i) sembol, uzam ve izlek gibi anlatım yöntemlerini anlama, (ii) çıkarım yapma ve (iii) kelime bilgisi gibi alanlarda önemli farklılıklar göstermiştir. Fakat okuduğunu anlama etkinliklerinde, alıntıları tartışmada, karşılaştırma ve neden-sonuç ilişkilerinin analizinde önemli farklılıklar görülmemiştir. Ayrıca, çizgi romanların kritik düşünme ve anlatım yöntemleri analiz becerisini ve kelime bilgilerini önemli ölçüde etkilediği ve şekillendirdiği bulunmuştur. Bu çalışma çizgi romanların öğrencilerin görsel duyusuna hitap etmesi ve geleneksel edebi eserlerle karşılaştırıldığında daha verimli olduğunu ve bu romanların ilgili okul müfredatlarıyla bütünleştirilebileceğini göstermektedir.

Graphic novels: An alternative approach to teach English as a foreign language

This article reports the findings of a study that investigated the role of graphic novels in teaching English as a foreign language (EFL) to International Baccalaureate students (aged 15-16) in TED Ankara College Foundation Private High School. Two intact 10th grade classes were randomly assigned to the control and experimental groups who studied the play of Macbeth for various in-class activities. A questionnaire, semi-structured interview and achievement test (post-test) were employed to gather data from the participants. The findings revealed that there was a significant difference in the scores of the participants in the experimental and control groups, with the graphic novel playing a significant role in understanding (i) literature elements such as symbol, setting and foreshadowing, (ii) inference and (iii) vocabulary. However, it did not play a significant role in answering comprehension questions, discussing quotations, and analysing comparison-contrast or cause-effect relationships. Furthermore, the findings revealed that graphic novel greatly shaped and influenced the critical thinking and literary devices, and vocabulary learning skills of participants. The present study calls for integrating graphic novels into the syllabi of the relevant schools as these materials appeal to the students’ visual senses and yield more insights compared with traditional plain literary texts.