The Twenty-first Century Wonderland and What a Reader Finds There: Mytho-Geo-Graphical Landscape of Britaint Talbot's Alice in Sunderland

Bu araştırma, Bryan Talbot tarafından yapılmış olan Alice in Sunderland (2007) adlı grafik çalış- ma ile ilgilidir. Araştırmada, eserde yer alan metinlerarası bağlar kurma ve anlatı-üstü yapılar yarat- ma gibi belirli özellikler ele alınmaktadır. Yarı belgesel olma özelliğine sahip olan bir metin gibi de okunabilmesine karşın, Alice in Sunderland’da yazarın eserini mitolojik özelliklerden arındırma çaba- sı aşikardır. Eserde, her ne kadar gerçek dünyadaki gerçekliklere göndermede bulunan çok sayıda un- sur bulunsa da, okurlara sürekli olarak, eserin sadece bir “yaratcı bir ürün” olduğu ya da düş gücüyle oluşturulduğu hatırlatılmaktadır. Bunu gerçekleştirebilmek amacıyla, Talbot, içinde düşsel deneyimle- rin yer aldığı iki ayrı dünyanın yansıtıldığı çift yönlü bir çerçeve oluşturmuştur: tek-kişilik bir tiyatro oyunu ile bir düş. Bu tür stratejiler, aslında, Alice kitaplarının, çocukların eğlendirilmesine yönelik olan özgün işlevine işaret etmekte; böylelikle de, dikkatlerin, ikincil ya da postmodernizmi yansıtan referans çalışmaları yerine, özgün metinler üzerinde yoğunlaştırılmasını sağlamaktadır. Ancak, bu araştırmanın temel inceleme noktası, her ne kadar özgün metnin değerinin yeniden vurgulanması eği- limi öne çıksa da; Talbot’un, bu eseri tümüyle postmodern çerçevede kalmaktadır ve bu tür eserlerde öne çıkan sorgulama ontolojisinin, şüphecilik ve görecelilik söylemlerinin çereçevelerinin dışına çık- mamaktadır

The Twenty-first Century Wonderland and What a Reader Finds There: Mytho-Geo-Graphical Landscape of Britaint Talbot's Alice in Sunderland

Keywords:

-,

___

  • Bartos, Zdenek. (2011). Divadlo a Iluze (Praha: Akademie mşzickych umení v Praze).
  • Brown, Richard Harvey. (1995). Postmodern Representations: Truth, Power, and Mimesis in the Human Sciences and Public Culture (Champaign: University of Illinois Press).
  • Martin Gardner, The Annotated Alice by Lewis Carroll, (London: Penguin Books, 1981), p.7.
  • Carroll, Lewis. (2003). Alice in Wonderland (illustrated by H. Oxenbury) (Somerville: Candlewick).
  • Currie, Mark (ed.). (1995). Metafiction (New York: Longman).
  • Edwards, Richard and Robin Usher. (1994). Postmodernism and Education: Different Voices, Different Worlds (London: Routledge).
  • Federman, Raymond. (1975). “Surfiction—Four Propositions in Form of an Introduction,” in Raymond Federman, Surfiction: Fiction Now... and Tomorrow (Chicago: Swallow Press).
  • Foiret, Cyril, “Alice in Wonderland by Annie Leibovitz”. http://trendland.com/alice-in-wonderland-by- annie-leibovitz (15 August 2012).
  • Gardner, Martin. (1981). The Annotated Alice by Lewis Carroll (London: Penguin Books).
  • Halliwell, Stephen. (2002). The Aesthetics of Mimesis: Ancient Texts and Modern Problems (Princeton: Princeton University Press).
  • Husain, Martha. (2001). Ontology and the Art of Tragedy: An Approach to Aristotle’s Poetics (New York: State University of New York Press).
  • Pfister, Manfred. (1991). The Theory and Analysis of Drama (Cambridge: Cambridge University Press).
  • Richardson, Brian. (1997). Unlikely Stories: Causality and the Nature of Modern Narrative (Newark: University of Delaware Press).
  • Spariosu, Mihai. (1984). Mimesis in Contemporary Theory: An Interdisciplinary Approach (Philadelphia: John Benjamins Publishing Company).
  • Talbot, Brian. (2007). Alice in Sunderland: An Entertainment (London: Jonathan Cape).
  • Waldnerová, Jana. (2008). De/Konstrukcia Fikcnych Svetov (Nitra: UKF).
  • Waugh, Patricia. (1984). Metafiction: The Theory and Practice of Self-conscious Fiction (London: Methuen).
  • Waugh, Patricia. (2007). Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide (Oxford: Oxford University Press).