“Social Reality Versus Ontological Reality: The Differing Sense of Reality in The Great Gatsby and Heart of Darkness

F. Scott Fitzgerald’ın The Great Gatsby adlı romanında, Conrad’in özellikle Heart of Darkness adlı romanında kullandığı teknikten etkilendiği pek çok eleştirmen tarafından dile getirilmiştir. Bu makale, özellikle anlatım teknikleri, kurgu ve karakter çizimi yönünden iki roman arasındaki benzerlikleri vurgular. Bu benzerliklere rağmen, iki romanın farklı gerçeklikleri yansıttığı da ileri sürülmüştür. Sonuç olarak, anlatım tekniği, karakter çizimi ve yozlaşma - medeniyet kavramlarının ele alınması konusunda Fitzgerald’ın Conrad’a benzediği, ancak konuya yaklaşımlarının çok farklı olduğu vurgulanmıştır. Fitzgerald yozlaşmayı sosyal bir bozulma olarak ele alırken Conrad bunu tamamen insan doğasıyla ilşkilendirmiştir. Conrad’da insanın yapısı, Fitzgerald’da sosyal bozulma ile ilişkilendirilen yozlaşma kavramına bu farklı yaklaşımlar iki romandaki gerçeklik kavramlarının da farklı olduğunu gösterir.

"Social Reality Versus Ontological Reality: The Differing Sense of Reality in The Great Gatsby and Heart of Darkness

Keywords:

-,

___

  • Achebe, Chinua. (1998). “An Image of Africa: Racism in Conrad’s Heart of Darkness.” Joseph Conrad. Ed. A. M. Roberts. London: Longman :109-123.
  • Barzun, Jacques. (1998). Modern Critical Views: F. Scott Fitzgerald. Ed. Harold Bloom. New York : Chelsea House, 1998.
  • Bewley, Marius. (1985). “ Scot Fitzgerald and the Collapse of the American Dream.” F. Scott Fitzgerald. Ed. Harold Bloom . New York: Chelsea House.
  • Bloom, Harold, ed. (1985). Modern Critical Views: F. Scott Fitzgerald. New York : Chelsea House.
  • Cashman, Sean Dennis. (1985). America Ascendant. New York: New York UP.
  • Cheatham, George. (1986). “ The Absence of God in Heart of Darkness.” Studies in the Novel. 18/3 : 304-313.
  • Conrad, Joseph. (1942). Preface to The Nigger of Narcissus.” A Conrad Argosy. Ed. William Mc.Fee. New York: Doubleday Doran.
  • Conrad, Joseph. (1994). Heart of Darkness. England:Penguin.
  • Donaldson, Scott, ed. (1984).Critical Essays on F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby. USA: G.K. Hall.
  • Fitzgerald, F. Scott. (2001)The Great Gatsby. England:Wordsworth.
  • Killingray, David. (1973). APlague of Europeans: Westerners in Africa since the Fifteenth Century. Great Britain: Penguin.
  • Lehan, Richard. (1990). The Great Gatsby: The Limits of Wonder. Boston: Twayne.
  • Long, Robert Emet. (1991). “The Great Gatsby and Tradition of Joseph Conrad Part II.” F. Scott Fitzgerald: Critical Assesment Vol. II. Ed. Henry Claridge Great Britain:Helm Information : 474-488.
  • Lynn, David H. (1991). “Within and Without Nick Carraway.” Major Literary Characters: Gatsby. Ed.Harold Bloom. New York: Chelsea House : 178-188.
  • Matterson, Stephen. (1990). The Great Gatsby. Hong Kong: Macmillan.
  • Mongia, Padmini. (1993). “Empire, Narrative, and the Feminine in Lord Jim and Heart of Darkness.” Contexts for Conrad. Eds. Keith Carabine, O. Knowles, W. Krajka USA:Columbia UP. 135-150.
  • Ornstein, Robert. (1991) “Scott Fitzgerald’s Fable of East and West.” F. Scott Fitzgerald: Critical Assesment Vol. II. Ed. Henry Claridge Great Britain:Helm Information : 240-245.
  • Panagopoulos, Nic. (1998). The Fiction of Joseph Conrad. Germany: Peter Lang.
  • Parry, Benita. (1983). Conrad and Imperialism. Great Britain: Macmillan.
  • Raval, Suresh. (1986).The Art of Failure. Boston: Allen and Unwin.
  • Roulston, Robert. (1984). “Something Borrowed, Something New: A Discussion of Literary Influences on The Great Gatsby” Critical Essays on F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby. Ed. Scott Donaldson USA:G.K. Hall: 55-66.
  • Stallman, R. W. (1991). “Conrad and The Great Gatsby.” F. Scott Fitzgerald: Critical Assesment Vol. II. Henry Claridge (Ed. Great Britain:Helm Information: 447-455.
  • Watts, Cedric. (1998). A Preface to Conrad. London: Longman.
  • Wesseling, H.L. (1996). Divide and Rule: The Partition of Africa,1880-1914. Trans. Arnold J. Pomerans. USA: Praeger.