Nurettin Topçu`ya Göre “Var Olmak” Ne Demektir?

Nurettin Topçu`ya göre var olmak; düşünmek, sevmek ve iradî hareketler gerçekleştirmektir. Topçu “var olmak”ı bu kavramlarla izah etse de bu konuda insana tam anlamıyla sadece “hareket”in rehberlik edebileceğini iddia eder. Eğer insanın bir cevherinden bahsedilecekse, iradî hareketler gerçekleştirebilme kabiliyeti onun cevheridir. Çünkü insan varlığını ve onun boyutlarını sadece hareket sayesinde anlayabiliriz. Düşünmek ise, insanın olsa olsa kısmî özüdür. Bundan dolayı, hareket kabiliyetinin gelişmesi düşünme kabiliyetinin gelişmesini sağlar; sırasında, düşünmek de hareketin gelişmesine elbette katkıda bulunur. 

According to Nurettin Topcu What Does “to Exist” Mean?

According to Nurettin Topcu, to exist is to think, to love and to perform the voluntary movements. Although Topcu explains “to exist” with these concepts, claims that only the concept “movement” can ultimately guide people on this matter. If an essence of human being is to be mentioned, the ability to perform the voluntary movements is his/her essence, because we can only understand human being and its dimensions through movement. Thinking is the partial essence of man at best. Therefore, the development of the ability of movement provides the development of thinking ability; in turn, thinking also contributes to the development of movement.

___

  • BAKIŞ, Rıza. Âşığın Tevhîdi: Hallâc`a Göre Varlık ve Dinî Tecrübe. İstanbul: İnsan Yayınları, 2013.
  • BAKIŞ, Rıza. “Nurettin Topçu`nun Felsefe ve Metafizik Tasavvuru”. Beytulhikme 7, sy 1 (2017): 311-33.
  • BAKIŞ, Rıza. “Nurettin Topçu İdealizminde Madde ve Ruh”. Bilimname, sy 31 (2016): 181-201.
  • CİHAN, Ahmet Kamil. “İslam Düşüncesinde Ahlak-Din İlişkisi”. Içinde İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi, editör Murat Demirkol, 81-98. Ankara: Bilay, 2018.
  • DÖNMEZ, Süleyman. Emanet Ahlakı: Türk Ahlak Felsefesine Giriş. Adana: Karahan Kitabevi, 2015.
  • GÜNDOĞAN, Ali Osman. “Topçu ve Hareket Felsefesi”. Hece: Nurettin Topçu Özel Sayısı, 2006.
  • KARAKOÇ, Sezai. Fizikötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi II: Diriliş Şoku. İstanbul: Diriliş Yayınları, 1998.
  • KARAMAN, Hüseyin. Nurettin Topçu`da Ahlâk Felsefesi. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2000.
  • KÖK, Mustafa. “Nurettin Topçu`nun İdealizmi”. Temaşa: Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, sy 4 (2016): 38-48.
  • ÖĞÜN, Süleyman Seyfi. Türkiye`de Cemaatçi Milliyetçilik ve Nurettin Topçu. İstanbul: Dergâh Yayınları, 1992.
  • TOPÇU, Nurettin. Ahlâk. Editör Ezel Erverdi ve İsmail Kara. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2016.
  • TOPÇU, Nurettin. Ahlâk Nizamı. Editör Ezel Erverdi ve İsmail Kara. İstanbul: Dergâh Yayınları, 1997.
  • TOPÇU, Nurettin. İradenin Dâvası: Devlet ve Demokrasi. Editör Ezel Erverdi ve İsmail Kara. İstanbul: Dergâh Yayınları, 1998.
  • TOPÇU, Nurettin. İslâm ve İnsan: Mevlâna ve Tasavvuf. Editör Ezel Erverdi ve İsmail Kara. İstanbul: Dergâh Yayınları, 1998.
  • TOPÇU, Nurettin. İsyan Ahlâkı. Çeviren Mustafa Kök ve Musa Doğan. İstanbul: Dergâh Yayınları, 1995.
  • TOPÇU, Nurettin. Kültür ve Medeniyet. İstanbul: Hareket Yayınları, 1970.
  • TOPÇU, Nurettin. Mehmet Âkif. İstanbul: Hareket Yayınları, 1970.
  • TOPÇU, Nurettin. Millet Mistikleri. Editör Ezel Erverdi ve İsmail Kara. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2017.
  • TOPÇU, Nurettin. Türkiye`nin Maarif Dâvası. İstanbul: Hareket Yayınları, 1970.
  • TOPÇU, Nurettin. Var Olmak. Editör Ezel Erverdi ve İsmail Kara. İstanbul: Dergâh Yayınları, 1997.
  • TOPÇU, Nurettin. Yarınki Türkiye. İstanbul: Yağmur Yayınevi, 1961.
  • TÜRER, Celal. Ahlâktan Felsefeye: Felsefeden Ahlâka. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2017.