Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Keman Çalma Performanslarını Etkileyen Bazı Değişkenler

Müzik eğitiminin bir dalı olan keman eğitimi bireyin fiziksel özelliklerini, müzik yeteneğini öne çıkaran bir eğitimdir. Ancak bu süreçte öğrencinin performansını etkileyen birçok değişken olabilir. Çalışmada, GOÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin keman çalma performanslarını etkileyen değişkenler araştırılmıştır. Çalışmanın amacı müzik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin keman çalma performanslarının ve bunları etkileyebilecek değişkenlerin yıllara göre değişiminin belirlenmesidir. Araştırma 2008-2011 eğitim öğretim yılları içerisinde öğrenim gören öğrencilerin 3 yıllık performanslarının karşılaştırılması yoluyla var olan durumun ortaya konulması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın örneklemini GOÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümünde keman eğitimi alan 12 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma betimsel tarama modeline göre yapılmıştır. Buna göre öğrencilerin sınıf düzeylerine göre performans başarıları karşılaştırılmıştır. Bu amaçla doküman analizi ve görüşme yöntemi kullanılmıştır ve bu belgeler taranmıştır. Ayrıca görüşme için tek soruluk bir form hazırlanmış ve öğrencilerin ifadeleri kaydedilerek analiz edilmiştir. Bu düzeylerin sınıf düzeylerine göre yıllar arasında artması veya azalması incelenmiş nedenleri tartışılmıştır.

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

___

  • Aydın, B. (2006). Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 19-32.
  • Burden, P.E. (1995). Classroom management and discipline, methods to facilitate cooperation and instraction. USA: Longman Publishers.
  • Çelebi, E.(2000). Ritmik Cimnastikte Müzik. Cimnastik Federasyonu Dergisi, 14, 11.
  • Fisun, A. (2006). Performans Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 76-101
  • Hasanova, L.V. (2002). Azerbaycan Bestecilerinin Keman Eserlerindeki Tarz Ve Yorum Özellikleri ( 1970-1990 yılları arası), Doktora Tezi, Bakü Müzik Akademisi. Bakü.
  • Özer, M. K. (1983). Aletli Jimnastik Kuvvet Esneklik Dayanıklılık Taktik Antrenman. İstanbul: İde Ajans Tic. Ltd. Şti.
  • Pogojeva, T.V. (1966). Keman öğretiminde Yöntemsel Sorunlar. Moskova: Müzik Yayınevi.
  • Tarman S. (1999). Program Geliştirme Sürecinde Çoklu Zekâ Kuramının Yeri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Türkmen, U. (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Verilmekte Olan Keman Eğitimi Eser Dağarcığı Üzerine Düşünceler Ve Öneriler. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğit. Fak, Denizli.
  • Uçan A. (1994). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi.
  • Uçan A. (2005). Keman Ders Kitabı, Lise 1,Saray Matbaacılık, Ankara.
  • Yayla, E. (2000). Ritmik Cimnastik Sporunun Dünya'daki ve Türkiye'deki Gelişimi. Cimnastik Federasyonu Dergisi,14.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2012
  • Yayıncı: Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi