CEVRÎ DİVANI

Öz Yazdığı “terkîb-i bend” ve “tercî-i bend”leriyle dikkat çeken Cevrî, Bağdatlı Ruhî ile en güzel şeklini bulan eğilimin bu asırdaki en belirgin temsilcilerindendir. H. Ayan, terkîb-i bend ve tercî-i bendlerden söz edenlerin Rûhî’den, Ziya Paşa’nın terkîb-i bend ve tercî-i bendlerine geçtiklerine değinerek, arada Cevrî’nin bulunduğuna dikkat çekmiş ve Cevrî’nin bu iki şair arasında köprü vazifesi görmesinin atlandığı tespitinde bulunarak, konunun

___

ASLA N, Mustafa, “Cevrî Div (Haziran 1998) s. 361-371.

N, Mustafa, “Cevri Divanı'nda Yazı İle İlgili Kelime ve Terimler”, TDAY- ASLA Belleten 2002/II, s. 1-24. anı’nda Mûsikî”, Türk Kültürü Yıl 36 s. 422

AYAN, Hüseyin, Cevrî Hayâtı, Edebî Kişiliği ve Divan Atatürk Üniversitesi Basımevi, Erzurum 1981. ının Tenkidli Metni,

AYAN, Hüseyin: “Cevrî İbrâhim Çelebi” Maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm KÖKSAL, M. Fatih, “Bir Kaside İki Şair: Nef’î, Cevrî”, Türklük Bilim Araştırmaları, 1997, S. 4, s. 191-202.