Virginia Woolf modernist İngiliz romancılığının öncülerinden biri ve bilinçakışı
tekniğinin önde gelen isimlerindendir. Başyapıtlarından biri olan Deniz Feneri adlı
romanı, temelde Woolf’un edebî tekniğini ve 20. Yüzyılın başındaki bir kadın yazar
olarak hayat görüşünü yansıtır. Woolf’un romandaki üç başkarakterini, Bayan Ramsay,
Bay Ramsay ve Lily Briscoe, tasviri okuyucuya bireysel, estetik ve entelektüel düzeyde
arzuların tatmini portresi sunar.
Bayan Ramsay’in doğada ve ev içi ilişkilerdeki uyum arayışı ve tanrının yaratıları
arasındaki arabulucu rolü, Plotinus’un tanrıya ulaşma konusundaki tefekkür felsefesi ile
ilişkilendirilebilir. Bu bağlamda, bu makalede, Woolf’un Deniz Feneri eserindeki Bayan
Ramsay karakteri Plotinus’un sözü geçen felsefesi ışığında incelenecektir.
Abstract: Virginia Woolf is one of the precursors of modernist English fiction and
___
Bryson, Michael (2013) “Plotinus--On the Intellectual Beauty”. http://www.brysons.net/ academic/plotinus.html
Fennelly, Kristina (2004). “To the lighthouse, to the self “. Theses and Dissertations. Paper 848. Print.
Fry, Roger (1965). Vision and Design. Cleveland: The World Publishing Company. Print.
Koppen, Randi (2001). “Embodied Form: Art and Life in Virginia Woolf’s ‘To the Lighthouse’”. New Literary History. Vol. 32.2. The Johns Hopkins U.P. Print. Leaska, Mitchell A (1970). Virginia Woolf’s To the Lighthouse. London: The Hogarth Press.
Pedersen, Glenn (1958). “Vision in to the Lighthouse”. PMLA. Vol.73.5. Modern Language Association. Print.
Plotinus (2013) Enneads. Trans. Stephen Mackenna, B.S.Page. http://classics.mit.edu/ Plotinus/enneads.html
Schneider, Daniel J. (1984). “To the Lighthouse”, PMLA. Vol. 99.5. Modern Language Association Print.
Wallis, R.T. (1995). Neoplatonism. Indianapolis:Hackett Pub. Print.
Woolf, Virginia (2002). To the Lighthouse. Hertfordshire: Wordsworth Editions.