Ernest Hemingway’in “Satılık Bebek Patikleri: Hiç Giyilmemiş” Adlı Kısa Kısa Öyküsünde Çok Anlamlılık

Bu makale, özellikle kısa hikâyenin gelişme süreci içerisinde önem kazanan yeni bir yazım türü olan “mikro öykü,” “kurmaca öykü” ya da “küçürek öykü” olarak adlandırılan kısa kısa öykünün görünenden çok görünmeyene dikkatleri çekmeye çalıştığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Burada, kısa kısa öykülerin yorumsal açıdan değerlendirilmesi sonucunda çok anlamlılığın ortaya çıktığını vurgulamaktadır. Bu tür öyküler, örtük yapılarından ve açık uçlu oluşlarından dolayı yapılan yorumlamalar ile anlamca farklı boyutlar aldığından yapı bozumcu teorisi ve alımlama estetiği boyutunda da incelenmelidirler. Bu makalede, Amerikalı yazar Ernest Hemingway’in kısa kısa öyküsü “Satılık Bebek Patikleri: Hiç Giyilmemiş” çok anlamlılık yönünden ele alınacaktır ve görünenden çok görülmeyenin vurgulandığı üzerinde durulacaktır.

This article aims to express the contemporary literary genre, short short story, also known as micro fiction or flash fiction, draws attention to what is hidden rather than what is visible. This literary analysis highlights that various meaningfulness is acquired when short short stories are handled in respect to readers’ different critical evaluations. As short short stories attain new meanings in different interpretations because of having implicit and open-ended structures, they should be considered in terms of deconstructive analysis and the perceptional aesthetics reflecting reading public’s mood towards the text. This article focuses on Ernest Hemingway’s short short story, “For Sale: Baby Shoes, Never Worn” in terms of various meaningfulness that implies what is hidden rather than what is seen.

___

  • Atkins, J. (1997). “Dealing with the Fear of Fear”. Readings on Ernest Hemingway. California, Greenhaven. Ss. 47-54.
  • Aytaç, G. (2003). Genel Edebiyat Bilimi. İstanbul: Say Yayınları.
  • “Baby Shoes.” http://www.snopes.com/language/literary/babyshoes.asp, Erişim Tarihi: 24.01.2013.
  • Cuddon, J. A. (1998). “Lost Generation (Yitik Nesil)”. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. London: Penguin Group.
  • Deveci, Mutlu. (2012). “Küçürek Öykülerde Dil ve Üslup”. Varoluş ve Bireyleşme Açısından Ferit Edgü: Anlatılarda Yapı ve İzlek. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Edgü, Ferit. (1997). “Çok Kısa Öyküler... Öykücükler” (deneme). İstanbul: Adam Yayınları, ss. 38-39.
  • Ekiz, T. (2007). “Alımlama Estetiği mi Metinler Arasılık mı?”. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 47, 119-127.
  • Erden, A. (2010). Kısa Öykü ve Dilbilimsel Eleştiri. Ankara: Bizim Büro Yayınevi.
  • Flora, J. M. (1989). “Hemingway’s Theory of the Short Story (Kısa Hikaye Teorisi)”. Ernest Hemingway: A Study of the Short Fiction. Boston: Twayne Publishers. Ss. 3-26.
  • Hays, P. L. (1990). Ernest Hemingway. New York: Continuum.
  • Herlihy, J. (2011). In Paris or Paname: Hemingway’s Expatriate Nationalism. New York: Rodopi.
  • Hughes, D. (1997). “The Universe on Edge”. Readings on Ernest Hemingway. California: Greenhaven. Ss. 126-131.
  • Kantarcıoğlu, S. (2009). Edebiyat Akımları: Platon’dan Derrida’ya. Ankara: Paradigma.
  • Korkmaz, R. ve Deveci, M. (2011). Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür: Küçürek Öykü. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Moran, B. (2008). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Öncül, N. A. ve Melikoğlu, E. (2003). “Giriş”. Amerikan Edebiyatı Öykü Antolojisi. İstanbul: Dünya Kitapları.
  • Özbudun, S. (2008). Yabancılaşma ve ... Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Özer, S. (2013). “Bir Deneme: Çok Kısa Öykü Kuramı”. Dünyanın Öyküsü, Şubat-Mart, ss. 163-169.
  • Özer, S. (2012). “Çok Kısa Öykünün Mitleştirme İşlevi ve Politikaları”. Dünyanın Öyküsü, Aralık-Ocak, ss.: 9-11.
  • Shapard, R. (1996). Sudden Fiction: 60 New Short Short Stories. New York: W. W. Norton.
  • Shaw, S. (1997). “Hemingway, Nihilism and the American Dream”. Readings on Ernest Hemingway, California: Greenhaven, ss. 71-77.
  • Shapard, R. (2012). “The Remarkable Reinvention of Very Short Fiction.” http://www. worldliteraturetoday.com/2012/September/remarkable-reinvention-very- sh... Erişim Tarihi: 24.01.2012.
  • Slabey, Robert M. (1987). “The Structure of in our Time”. Ernest Hemingway: Six Decades of Criticism. Linda W. Wagner (Ed). Michigan: Michigan State University, ss 65-77.
  • Stern, J. (1996). An Anthology of Really Short Stories. New York: W.W. Norton.
  • Şimşek, A. (2011). Bebek Patikleri, Ele Avuca Sığmayan Bir Tür: Kısa Öykü. Kanguru Yayınları.
  • Thomas, J. (1992). Flash Fiction: Very Short Stories. New York: W.W. Norton.
  • Tosun, N. “Aforizmanın Hikâyesi: Kıp Kısa Öykü”. http://tosunnecip.blogcu.com/ aforizmanin-hikâyesi-kisa-kisa-oyku-necip-tosun/3147231...03.05.2013.
  • Warren, R. P. (1997). “Hemingway’s World”. Readings on Ernest Hemingway. California: Greenhaven Press, ss. 34-38.
  • Young, P. (1997). “A Master Key to Understanding Hemingway”. Readings on Ernest Hemingway, California: Greenhaven, ss. 39-46.