Rusya Federasyonu’nda Milli ve Dini Kimliğin Yükselişi

Bugün tüm dünyada olduğu üzere Rusya Federasyonu’nda da geçen yüzyıldan günümüze kadar süre gelen bir kimlik sorunu yaşanmaktadır. Kuşkusuz kimlik sorunu anlaşılmaksızın özellikle çokkültürlü ve çok uluslu Rusya’yı anlamamız mümkün olmayacaktır. Dolayısıyla bu makale Rusya’da giderek ivme kazanan milli ve dini kimlik sorununu incelemeyi amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler:

Rusya, Kimlik, Ulus, Ortodoks, Din.

The Rise of National and Religious Identity in Russian Federation

Today in Russia as well as all over the world one can observe both a crisis of identity hat has revealed itself by the early 20st century. Without understanding of the problem of identity it will be difficult to understand the modern world, in particular Russia with its polycultural and polynational structure. Therefore, this article examines the problem of a national and religious identity in the Russia.

___

  • BARAŞ P. E (2010) “Figura ‘Drugogo’ Kak Znaçimaya Sostavlyayuşaya Rossiyskoy İdentiçnosti,” Monitoring Obşestvennogo Mneniya, No. 1 (107), s. 90-99.
  • BELITSKOY A. “Slova o Zakone i Blagodati Mitropolita İloriona,” Drevnaruskaya Literatura, http://old-russian.chat.ru/13ilarion.htm 15 Mart, 2013.
  • DAĞI, Z. (2002) Kimlik, Milliyetçilik ve Dış Politika Rusya’nın Dönüşümü, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • DUALI, Şir M. (2012) “XX. Yüzyıl Rusya’sı Sosyo-Politik Yapısında Rus Ortodoks Kilisesi’nin Rolü,” İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Basılmamış Doktora Tezi).
  • DUGIN, A. “Dva Partii v Russkom Pravoslavii, Sovremennaya İdentiçnost Rossii,” http://konservatizm.org/konservatizm/ ident/270409150306.xhtml 29 Nisan, 2013
  • FILATOV, S. B. (1999) “Novoye Rojdeniye Staroy İdeyi: Pravoslaviye Kak Natsionalnıy Simvol”, Polis, No. 3, s. 140-49.
  • FILATOV, S. (2012) “Patriarch Kiril: two Years of Plans, Dreams, and an Uncomfortable Reality,” The Russian Orthodox Church Under the New Patriarch, Moskova, Rosspen. РОССПЭН.
  • FLOROVSKY, G. (1979) Ways of Russian Theology, Part I, M A, BelBelmont.
  • ILARION, (1994) Slovo o Zakone i Blagodati, Moskova.
  • LUNKIN R. A. (2006) “Pravoslaviye v Şkolakh: Russkaya Vera Kak İdeologiya”, Voprosı Obrazovaniya, No. 4, s. 301-308.
  • Orlov A. S. ve Georgiev, V. A. (2001) İstoriya Rossii, Moskova.
  • PETER, J. ve Duncan, S. (2005) “Contemporary Russian Identity Between East and West,” The Historical Journal, Cambridge, Vol 48, No.1, s. 277-294.
  • POLOZNIEV D. N. “Russkaya Pravoslavnaya Tserkov v XVII v, Patriarkh Nikov,” Pravoslavnaya Entsiklopediya, Moskova, 2000.
  • POSELYANIN, E. (1998) Oçerki iz İstorii Russkoy Tserkovnoy i Duhovnoy Jizni v XVIII veke, Moskova.
  • MAKAREY (1868) İstoriya Russkoy Tserkvi, Tom II, Petersburg.
  • MAKAREY (1910) İstorya Russkoy Tserkvi, Tom. XII, Petersburg.
  • RIJOVA, S. V. (2006) “O Sootnoşenii Pravoslavnoy identiçnosti i Grajdanskogo Soznaniya,” Grajdanskie, Etniçeskie i Religioznie İdentiçnost v Sovremennoy Rossii, İzdatelstvo İnistituta Sotsiologii RAN, Moskova. s, 141-165.
  • SINITSINA N. V. (2000) “Russkaya Tserkov v Period Avtokefalii Yçrejdenie Patriarşestva,” Pravoslavnaya Entsiklopediya, Moskova.
  • SOGRIN, V. V. (2011) “Shtoyest Rossiyskaya Natsia i Rossiyskaya Narod,” Obşestvenniye Nauka i Sovremennost, No 1, s. 117-125.
  • ŞEŞUKOVA G. V. (2011) “Formirovane Etniçeskoy i Konfessionalnoy Tolerantnosti u Studentov Orenburgskikh Vuzov,” Rossiyskaya Natsiya, Orenburg. Materiali Vserossiyskoy nouçno-Preaktiçeskoy Konferentsii, s. 15-21.
  • SHKAROVSKY M. V. (2000) Ruskiy Pravoslavniy Tserkov pri Stalina i Huruşeva, 1939-1964 god, c. II. Moskova. 222