VISITORS (2013) FİLMİNİN MİZANSEN ANALİZİ VE ÇAĞDAŞ SİNEMADA UZUN ÇEKİM

Sinemada biçimci ve gerçekçi gelenek olmak üzere iki yaklaşım bulunmaktadır. Gerçekliği düzenleme ya da yönlendirme konusunda ilk olarak yönetmenin gücüne güvenen kuramlar temelde biçimcidir. Bu kuramlar gerçekliğin filme alınmasından çok yönetmenin ham malzemeyi işlemesiyle neler yapılabileceğini göz önünde tutar. Andre Bazin, biçimsel geleneğe etkili bir şekilde kafa tutan ilk eleştirmendir. Bazin’in uzun çekim ve kuramsal yaklaşımlarının etkileri halen sürmektedir. Çağdaş sinemada uzun çekim önemli bir anlatım yöntemidir. Çağdaş sinemada filmin derdi nedir sorusu öyküye yönelikken, öykünün işlenişi söyleme yöneliktir. Çağdaş sinemada uzun çekim, geleneksel kurguya alternatif olarak kullanılmaktadır. Andre Bazin, uzun çekimi gerçekçilikle ilişkilendirmiştir. Bu çalışmada, çağdaş sinemada uzun çekimin kullanımı ve mizansenin etkileri incelenmiştir. Araştırmanın kuramsal çerçevesini Bazin’in görüşleri oluşturmaktadır. Visitors,74 uzun plandan oluşmuştur. Her bir planın süresi yaklaşık bir buçuk dakikadır. Godfrey Reggio’nun Visitors filmi mizansen eleştirisi yöntemiyle analiz edilmiştir.

VISITORS (2013) FILM OF MISE-EN-SCENE ANALYSIS AND LONG SHOT IN CONTEMPORARY CINEMA

Two approaches with the inclusion of formalist and realist tradition have been in cinema. Primarily depending on the strength of the director orientation theories which are editing or directing reality are mainly formalist. These theories consider reality of recording film regard to the director’s what can be done with processing raw materials. Andre Bazin is effectively holding the head of the first critics to formal traditions. Bazin’s long shots and some theoretical approaches’ effects last until today. Long shot is significant narrative method in modern cinema. As the question of what is the film’s problem targets narrative in modern cinema, narrative process targets to the story of film. The long shot is used as an alternative for tradition editing in cinema. Andre Bazin, associated long shot with realism. In this study, using of long shot and effecting of mise-en-scene have been examined. Bazin’s vision has generated the theoretical framework of this research. Visitors consisted of 74 long shots. Each single shot’s time is nearly one and half minute. Godfrey Reggio’s film Visitors was analyzed by method of mise-en-scene criticism.