Öz
“Türk Müziği‟nde Dönem Anlayışı” başlıklı bu makalede; Türk Müziği‟nin geçmişten günümüze kadar geçirdiği evreler ve buna bağlı olarak ortaya çıkan farklı anlayışları yani dönemleri inceledik. İncelememizi yaparken farklı kişilerin bu konu ile ilgili yayınlanmış fikirlerini ele aldık. Öncelikle Ercüment Berker‟in Türk müziği dönem anlayışı ele alınmıştır, ardından M. Cahit Atasoy, Cinuçen Tanrıkorur ve Onur Akdoğu‟nun Türk müziği dönem anlayışları incelenmiş olup sonrasında bu alanda tarafımca daha önce yapılan detaylı bir çalışma neticesinde elde edilen verilerden oluşan bir tabloya yer verilmiştir. Sonuç olarak Türk Müziği‟nde bugün yaygın olarak kullanılan ortak bir dönem anlayışı olmadığı, bu konularda yapılan çalışmaların bugün yaşamadığını gördük.
___
Akdoğu, O. 1987, Lise Türk Müziği, İzmir.
Akdoğu, O. 1998, İzmir’den Anadolu’ya, Türk Müziği Tarihi‟nde Dönemler, İzmir.
Ak, A. ġ. 2003, Türk Musikisi Tarihi, Ankara.
Atasoy, M. C. 1999, Osmanlı Ansiklopedisi C. 10, “Kültür ve Medeniyet Açısından Osmanlılar Dönemindeki Türk Musikisi”, Ankara.
Bardakçı, M. 1986, Maragalı Abdülkadir, İstanbul.
Berker, E. 1986, Erdem Dergisi, “Türk Musikisinde Dönemler”, Ankara.
Meydan Larousse, 1973, 9. Cilt, İstanbul.
Haydon, G. 1941, Introduction to Musicology, California.
Karadeniz, ġ. 2007, “Türk Müziğinde Dönem Anlayışı” İTÜ SBE Yüksek Lisans Tez,
İstanbul
Öney, A. F. İTÜ TMDK Müzik Tarihi ders notları.
Özalp, N. 1989, Türk Musikisi Tarihi/Derleme, İstanbul.
Öztuna, Y. 1987, Türk Musikisi Teknik ve Tarih, İstanbul.
Salgar, M. F. 2005, 50 Türk Müziği Bestekârı, İstanbul.
Tanrıkorur, C. , 2003, Osmanlı Dönemi Türk Musikisi, İstanbul.
Uçan, A. F. 2000, Geçmişten Günümüze Günümüzden Geleceğe Türk Müzik Kültürü, Ankara.
Yekta, R. 2000, Esatîz-i Elhan, İstanbul.
Elektronik Kaynaklar
www.biyografi.net
www.herkesmuzisyen.com
www.onurakdogu.com