RESİMDE ANLAM OLGUSU

20. yüzyıl değişimlerin çağı olarak tanımlanmıştır. Bu değişimler bilim ve teknoloji alanında olduğu kadar sanat alanında da görülmüştür. Geçmişte görülen uzun süreli sanat üslupları yerini kısa süreli sanat alanlarına bırakmıştır. Sanatın bu hızla değişimi sanat eserindeki anlam olgusunun da farklı açıdan değerlendirilmesine neden olmuştur. Sanat eserinin toplumsal bir varlık olan sanatçının yaratım süzgecinden geçtikten sonra, oluşumunda sanatçının kişiliği ile birlikte, yaşadığı dönemin de etkisi olduğu bir gerçektir Artık sanatı anlamanın yolu bulunduğu dönemi anlamaktan geçer olmuştur. Özellikle yüzyılın başındaki modern sanat akımları biçimlendirmede nesnel gerçeklik yerine öznel gerçekliği ön planda tutan eserler ortaya koymuşlardır. Sanat yapıtı tek anlamlı bir yapıdan, çok anlamlı bir yapıya geçerek farklı bir boyut kazanmıştır.
Anahtar Kelimeler:

Anlam, figür, sanat, açık yapıt

SENSE FACT IN ART

20th century has been described as the age of changes. These changes has been seen in the art field as well as in the science and technology fields. Art styles in the short term have replaced the long-standing ones seen in the past. These rapid changes in art have caused of evaluating semantic fact in the artwork in a different way, though. After an artworks creation process, it is the fact that there is also an effect of the era the artist as a social entity live in besides his personality in the process of formation of an artwork. Henceforth the way of the understanding of the art has started depending on the understanding of the age when the artwork has taken place. Especially modern art movements in the beginning of the century have produced artworks which prioritized subjective reality instead of objective reality in figuration. Artwork has gained a new dimension from single semantic structure to multiple semantic one.
Keywords:

Semantic, figure, art,

Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • Başlangıç: 2004
  • Yayıncı: Akademik Bakış
Sayıdaki Diğer Makaleler

KONUŞMACIDA KİŞİSEL GÜVEN ÖLÇEĞİ KISA TÜRKÇE FORMU’NUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ

Ahmet AKIN, Safiya YILMAZ, Hifa Şeyma DEMİRBACAK

ÖZYETERLİK İNANÇLARI, KENDİNİ İZLEME VE ÖZSAYGI DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ

Altan AYAN - Murat TOPALOĞLU

SÜRÜCÜ DÜĞÜMLERİN ORANLARI İÇİN İKİ HİPOTEZİN TEST EDİLMESİ

Necmi GÜRSAKAL, Selim TÜZÜNTÜRK

İŞ YAŞAMINDA SANAL KAYTARMANIN İŞ STRESİ, İŞ DOYUMU İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Aydın ÇİVİLİDAĞ

UZUN DÖNEM FAİZ ORANLARININ BELİRLEYİCİLERİ: OECD ÜLKELERİNE YÖNELİK BİR PANEL VERİ ANALİZİ

Muharrem AFŞAR, Emrah DOĞAN

TURİZM SEKTÖRÜNDE DENEYİMLENEN VE ANIMSAYAN BENLİK KAVRAMININ ROLÜ: BOZCAADA’YI ZİYARET EDEN TURİSTLER İLE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Dilek DÖNMEZ POLAT, Yasin SOYLU

YERELLEŞME KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİMİNDE OKUL ORTAMLARINI DEĞERLENDİRMELERİ

Levent DENİZ, Gürkan SARIDAŞ, İpek ARAÇ, Ö. Faruk ÇELİKEL, M. Furkan TAYFUR

ÖRGÜTSEL SESSİZLİĞİN ÇALIŞANLAR ÜZERİNDE ETKİLERİ: KAMU BANKA ÇALIŞANLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Onur Can BENLĠER, Nazif YILDIRIM

BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ KUKLA VE DRAMA ETKİNLİKLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DEVAM EDEN ÇOCUKLARIN SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİMLERİNE

Fatih AYDOĞDU, Abdulhak Halim ULAŞ

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI KANALI OLARAK INSTAGRAM’ DA ALGILANAN SÜRÜ DAVRANIŞI VE SATIN ALMA NİYETİ

Lütfiye CAN