Yöresel Müzik Kültürünün Yaşatılmasında Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü: Kars İli Örneği

...
Anahtar Kelimeler:

The Role Of Non-Governmental Organization In Maintaining Regional Music Culture: Example Of Kars City

...

___

  • Açar, Y. ve Bektaş, C. (2015). Kars Müzik Kültüründe Kullanılan Çalgılar. 1. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi Özet Kitapçığı. (ss. 123). Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Alaca, E. (2015) Trabzon'da Halk Kütüphaneleri ve Halk Kütüphanelerinin Şehir Kültürüne Katkısı. UKHAD, 1(3). 1-13.
  • Altınay, F. R. (2012). Türkiye'de "Çokkültürlülük" Bağlamında Halk Müziği Araştırmalarının Gerekliliği. E. Ü. Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Dergisi, 2, 63-90.
  • Apaydın, M. (2002). Müzikle İlgili Sivil Toplum Örgütlerinin Müzik Kültürü ve Eğitimin Gelişmesine Katkıları ve Bir Örnek Olarak "Türkiye Polifonik Korolar Derneği"
  • Aslan, F. (2011). "Geçmişten Geleceğe Uzanan Bir Kültür Köprüsü: Kars Yöresi Âşıklık Geleneği." Kars'ın Somut Olmayan Kültürel Mirası. Editör
  • Aydın, S. (2014). Kars'ta Yöresel Halk Oyunları. "Doğu Dünyasında Geleneksel Türk Müzik Kültürü" Uluslararası Müzik Sempozyumu Kitabı. (ss. 249-258). Kars: Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • Aydıner, M. ve Şen, Y. (2011). Geleneksel Türk Halk Çalgılarının Müzik Öğretmenleri Tarafından Kullanılma Durumu. Milli Folklor Dergisi, 23(91), 140-149.
  • Bayraktar, Z. (2014). Geleneğin Aktarımında ve Yaşatılmasında Göçmen Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü: İzmir Bosna Sancak Kültür ve Yardımlaşma Derneği Örneği. TÜRÜK Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 2(3), 193-206.
  • Bayraktar, Z. (2014). Âşıklık Geleneğinin Yaşatılmasında Kültürel İcra Mekânı olarak Eğitim Kurumlarının Rolü: İzmir Halk Âşıkları Derneği Örneklemi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 20-35.
  • Bektaş, E. ve Bektaş, C. (2014). Gelenekten Günümüze Kars Âşıklık Geleneğinde İcra Mekanları. "Doğu Dünyasında Geleneksel Türk Müzik Kültürü" Uluslararası Müzik Sempozyumu Kitabı. (ss. 269-275). Kars: Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • Boratav, P. N. (1978). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı (3. Baskı). İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • Bozkurt, F. ve Açar, Y. (2014). Kars İli Ocaklı Köyü Halk Oyunları Müziklerinin Makamsal Analizi. "Doğu Dünyasında Geleneksel Türk Müzik Kültürü" Uluslararası Müzik Sempozyumu Kitabı. (ss. 227-240). Kars: Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • Böke, K. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). İstanbul: Alfa.
  • Budak, O. A. (2006). Türk Müziğinin Kökeni-Gelişimi. Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Çiftçi, İ. (2014). Kars Âşıklarının Toy Meclislerinde Usul ve Erkan. "Doğu Dünyasında Geleneksel Türk Müzik Kültürü" Uluslararası Müzik Sempozyumu Kitabı. (ss. 185- 194). Kars: Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • Daşdemir, M. ve Efendioğlu, S. (2016). Kars ve Erzurum Ağızlarında Rusça Ödünç Kelimeler. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 55, 159-178.
  • Evcin, E. (2013). Türk Halk Kültürü Araştırmaları İçin Önemli Bir Kaynak: Halk Kültürü Bilgi ve Belge Merkezi. Milli Folklor Dergisi, 25(100), 225-242. 04.04.2016 tarihinde www.millifolklor.com/tr/sayfalar/100/21-.pdf adresinden alınmıştır.
  • Gökşen, C. (2012). Sana Mı Kalmış - Âşık Günay Yıldız Hayatı-Sanatı-Şiirleri-Atışmaları- Hikâyeleri. Ankara: Korza Yayın.
  • Karataş, A. (2014). Toplumda Çevre Bilincinin Yaygınlaştırılmasında Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü: Türkiye Örneği. Turkish Studies Dergisi, 9(2), 855-867.
  • Kaygısız, M. (2000). Türklerde Müzik (1. Baskı). İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Mimaroğlu, İ. (1999). Müzik Tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Öncül, K. (2011). Doğu Anadolu'da Kültür Turizmi İçin İttifaklar BM Ortak Programı Kars İlinin Somut Olmayan Kültürel Mirasının Haritalandırılması Projesi-Sözlü Gelenekler ve Anlatımlar. Kars: Kars Valiliği.
  • Özkaya, Y. (2011). Kars'ın Somut Olmayan Kültürel Mirası. Kars: Kars Valiliği Kültür Yayınları Dizisi.
  • Şahin, S. (2009). Kuzeydoğu Kültüründe Kars Manileri (Derleme-Araştırma-İnceleme). Ankara: Yıldız Kağıtçılık Matbaa.
  • Uçan, A. (2005). Türk Müzik Kültürü (2. Baskı). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Ülker, A. (2010). Kültürel Değerlerin Korunmasında Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü: (Ahilik Kültürü). Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Kütüphane Başkanlığı, Ankara.
  • Yalçın, N. (2008). Sivil Toplum Kuruluşları ve Yoksulluk. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yıldırım, V. ve Koç, T. (2008). Müzik Felsefesine Giriş (4. Baskı). İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Yuvacı, G., Kurtçu, E. & Bulut, M. H. (2014). Âşık Murat Çobanoğlu Türkülerinin Çok Boyutlu İçerik Çözümlemesi. "Doğu Dünyasında Geleneksel Türk Müzik Kültürü" Uluslararası Müzik Sempozyumu Kitabı. (ss. 52-62). Kars: Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
  • http://aregem.kulturturizm.gov.tr/TR,131529/asiklik-gelenegi.html 04.04.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0pek_Yolu 22.05.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.karskulturturizm.gov.tr/TR,54868/ani-orenyeri.html 22.05.2016 tarihinde erişilmiştir.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi